راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا
راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

مشخصات لنز Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM




Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens



با داشتن "II" در نام محصول ، کاملا منطقی است که نسخه "I" این لنز وجود داشته باشد و در این حالت ، آن لنز 


Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS USM Lens است. جالب اینجاست که لنز نسخه "I" خود جایگزینی لنز بسیار مشابه


 لنز Canon EF 75-300mm f / 4-5.6 IS USM بود )فقط یک تغییر جزئی در فاصله کانونی ما را از نسخه "III" دور کرده


 است این لنز به ویژه به دلیل اینکه اولین لنز تثبیت کننده تصویر کانن بود ، یک لنز محبوب بود.


 

در حالی که IS "I" 70-300 IS در سال 2005 معرفی شد بسیار محبوب بود ، اما در سال های اخیر جلوه خود را از دست داده


 است. برخی از بزرگنمایی های تله باورنکردنی درجه بالاتر خریداران را به سمت بالا کشانده و لنز 


Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM بسیار جذاب بوده است ، به خصوص از نظر کیفیت نوری به نسبت قیمت ،


 نسبت به دارندگان DSLR با فرمت APS-C. و ، لنز Canon EF 70-200mm f / 4L USM همیشه یک رقیب قدرتمند برای


 70-300 IS است.


 

Canon با لنز EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM شامل یک طراحی نوری کاملاً جدید ، جدیدترین اجرای 


AF Nano USM و یک LCD (اولین) ، در ترکیب لنزهای مصرفی خود مقداری جلا را به داخل این شکاف باز می گرداند. .


 لنزهای نسخه قبلی به دلیل دامنه فاصله کانونی بسیار مفید ، اندازه نسبتاً کوچک و وزن سبک ، قیمت میان رده و تثبیت کننده


 تصویر محبوب بودند. 70-300 IS II مجدداً این مزایا را همراه با بهبودهایی در این بسته کلی فراهم می کند.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Top View with Hood


لنزهای زوم تله معمولاً برای پوشش فاصله کانونی بیشتر از لنز بزرگنمایی هدف عمومی خریداری می شوند و این مورد در محدوده 70-300 میلی متر است. بسیاری از لنزهای بزرگنمایی هدف اصلی حداکثر فاصله کانونی 50-55 میلی متر دارند و بیشترین نگرانی در مورد مقدار کمی فاصله در پوشش بین آن لنز و بزرگترین فاصله کانونی این لنز ، 70 میلی متر نیست. در حالی که بیشتر افراد می توانند از فاصله کمی در زاویه پوشش دید چشم پوشی کنند ، داشتن همپوشانی در پوشش (برای مثال یک دامنه 18-135 میلی متر با 70-300 میلی متر جفت شده) نیز نباید نگران کننده باشد زیرا این همپوشانی فاصله کانونی اغلب بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.لنزهای زوم تله معمولاً برای پوشش فاصله کانونی بیشتر از لنز بزرگنمایی هدف عمومی خریداری می شوند و این مورد در محدوده 70-300 میلی متر است. بسیاری از لنزهای بزرگنمایی هدف اصلی حداکثر فاصله کانونی 50-55 میلی متر دارند و بیشترین نگرانی در مورد مقدار کمی فاصله در پوشش بین آن لنز و بزرگترین فاصله کانونی این لنز ، 70 میلی متر نیست. در حالی که بیشتر افراد می توانند از فاصله کمی در زاویه پوشش دید چشم پوشی کنند ، داشتن همپوشانی در پوشش (برای مثال یک دامنه 18-135 میلی متر با 70-300 میلی متر جفت شده) نیز نباید نگران کننده باشد زیرا این همپوشانی فاصله کانونی اغلب بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

محدوده فاصله کانونی

 

 

لنزهای زوم تله معمولاً برای پوشش فاصله کانونی بیشتر از لنز بزرگنمایی هدف عمومی خریداری می شوند و این مورد در


 محدوده 70-300 میلی متر است. بسیاری از لنزهای بزرگنمایی هدف اصلی حداکثر فاصله کانونی 50-55 میلی متر دارند و


 بیشترین نگرانی در مورد مقدار کمی فاصله در پوشش بین آن لنز و بزرگترین فاصله کانونی این لنز ، 70 میلی متر نیست


. در حالی که بیشتر افراد می توانند از فاصله کمی در زاویه پوشش دید چشم پوشی کنند ، داشتن همپوشانی در پوشش (برای


 مثال یک دامنه 18-135 میلی متر با 70-300 میلی متر جفت شده) نیز نباید نگران کننده باشد زیرا این همپوشانی فاصله


 کانونی اغلب بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

محدوده فاصله کانونی 70-300 میلی متر کاربردهای بسیار متنوعی دارد. به خصوص انتهای وسیع این محدوده فاصله کانونی


 برای پرتره عالی است و فاصله کانونی اواسط طولانی چشم انداز بسیار خوبی برای عکس های پرتره به سبک عکس های فشرده


 بسیار محکم فراهم می کند. عکاسی از حیات وحش ، به ویژه برای سوژه های نسبتاً نزدیک به اندازه متوسط ​​و بزرگ ، یکی دیگر از


 کاربردهای خوب این دامنه است. والدین وقت زیادی را برای تعقیب خانواده خود در خارج از منزل با لنزهای 70 تا 300 میلی


 متر - در ساحل ، پارک ، استخر شنا یا حیاط پشتی - پشت سر می گذارند.

 

محدوده فاصله کانونی 70-300 میلی متر در یک رشته بزرگ از مسابقات ورزشی ، از جمله بیس بال ، فوتبال ، دو و میدانی ،


 تنیس ، شنا و شیرجه ، مسابقات سوارکاری و غیره استفاده می شود. توجه داشته باشید که این لنز به دلیل دارا بودن بهترین


 عملکرد برای ورزش در فضای باز حداکثر باز شدن دیافراگم .

 

صاحبان DSLR با فرمت سنسور ASP-C / 1.6x FOVCF دامنه فاصله کانونی 70-300 میلی متر را مشابه لنزهای 112-480


 میلی متر در بدنه فول فریم پیدا خواهند کرد. در حالی که پرتره ها هنوز در فاصله کانونی بیشتر این لنزها بر روی بدنه APS-C


قرار دارند ، دامنه دید APS-C بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و برای حیات وحش ، ورزش ، نمایش های هوایی و غیره


 مورد استقبال قرار می گیرد. حداکثر تا 480 میلی متر - زاویه دید معادل موجود ، این لنز می تواند به زمین های بزرگ ورزشی


 دسترسی پیدا کند و می تواند حیوانات وحشی کوچکتر و دورتر ، هواپیماها و غیره را قاب بگیرد.


در زیر این محدوده فاصله کانونی نشان داده شده در یک دوربین فول فریم وجود دارد: 



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Focal Length Range Example



توجه داشته باشید که آخرین مجموعه نمونه ها از بررسی لنز Canon EF 70-300mm f / 4-5.6L IS USM با استفاده از فاصله


 کانونی به دست آمده است.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens on Tripod

حداکثر دیافراگم


f / 4-5.6 در نام لنز به باز شدن حداکثر دیافراگم لنز ، رابطه باز شدن لنز با فاصله کانونی اشاره دارد. هرچه این عدد کمتر باشد ،


 نور بیشتری به لنز اجازه می دهد تا به سنسور برسد ، در نتیجه قرار گرفتن در معرض های کوتاهتر و / یا تنظیمات ISO با سر و


 صدا کمتر ، امکان پذیر است. هر "توقف" در تغییر دیافراگم (مثال ها: f / 2.8 ، f / 4.0 ، f / 5.6 ، f / 8 ، f / 11) میزان نور


 رسیدن به سنسور را با ضریب 2 برابر افزایش می دهد (یک معامله بزرگ) .


از آنجا که دیافراگم به عنوان نسبت باز شدن لنز به فاصله کانونی اندازه گیری می شود و از آنجا که حداکثر بازشدگی این لنز با


 افزایش فاصله کانونی برای حفظ همان نسبت به اندازه کافی افزایش نمی یابد ، این لنز دارای حداکثر دیافراگم متغیر است. با


 افزایش فاصله کانونی ، وسیع ترین اندازه گیری دیافراگم موجود پایین می آید. (Canon 200-400 f / 4L IS و Sigma


 120-300mm f / 2.8 نمونه ای از آن هستند) ، تمام لنزهای بزرگنمایی که به بیش از 200 میلی متر می رسند از ویژگی


 دیافراگم حداکثر متغیر برخوردار هستند.


در اینجا یک نمودار نشان داده شده است که طیف وسیعی از فاصله کانونی خاص را در هر مرحله از دیافراگم 1/3 متغیر برای انواع


 لنزها ارائه می دهد.



Modelf/4.0f/4.5f/5.0f/5.6f/6.3
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens55-63mm64-99mm100-154mm155-250mm 
Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM Lens70-103mm104-154mm155-228mm229-300mm 
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens70-76mm77-105mm106-175mm176-300mm 
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens70-84mm85-134mm135-224mm225-300mm 
Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM Lens 70-94mm95-184mm185-300mm 
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM Lens 100-134mm135-311mm312-400mm 
Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C  150-179mm180-387mm388-600mm
Tamron 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD Lens  150-225mm226-427mm428-600mm



-300 IS II کمی سریعتر از مدل قبلی 1/3 توقف تیره تر می شود ، اما به احتمال زیاد تعداد کمی از آنها تفاوت را معنی دار می


 دانند.

 

مزیت بزرگ طراحی دیافراگم متغیر این است که اندازه لنز می تواند کم حجم و سبک باقی بماند حتی با داشتن فاصله کانونی


 طولانی و همراه با اندازه کوچک قیمت مقرون به صرفه ای دارد. یک نکته منفی این است که قرار گرفتن در معرض باز 70 میلی


 متری دستی را نمی توان در کل دامنه بزرگنمایی حفظ کرد. نکته منفی دیگر دیافراگم نسبتاً باریک f / 5.6 است که در انتهای


 طولانی محدوده فاصله کانونی (225-300 میلی متر برای مدل قبلی) پیدا شده است. در f / 5.6 انتظار داشته باشید که منظره


 یاب کمی تاریک شود. اگرچه f / 4 در 70 میلی متر روشنایی متوسطی دارد ، حتی دامنه فاصله کانونی میانی "سریع" در نظر


 گرفته نمی شود و روشنایی مناسب را به عنوان لزوم توقف عملکرد بدون استفاده از تنظیمات ISO با دیوانگی بالا در نظر می


 گیرد.

 

دیافراگم های عریض برای ایجاد یک تاری شدید پس زمینه مفید هستند ، اما فاصله کانونی تله فوتو در این لنز می تواند تاری


 پس زمینه قوی را حتی بدون دیافراگم های گسترده ایجاد کند. در اینجا یک نمونه مقایسه دیافراگم 300 میلی متری وجود دارد.



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Aperture Comparison Example




حتی در f / 11 ، پس زمینه به شدت تار شده است.


دیافراگم های عریض نیز برای عکسبرداری دستی در نور کم مفید هستند. در حالی که این لنز از این مزیت برخوردار نیست ، اما


 برای این منظور ویژگی دیگری حتی گاهی بهتر نیز دارد. این ویژگی البته تثبیت کننده تصویر (IS) است. همانطور که گفته شد ،


 جد دور این لنز اولین لنز Canon DSLR بود که از این ویژگی برخوردار بود و از آن زمان تاکنون این فناوری مسیری طولانی


 را طی کرده است.


در حالی که IS قصد ندارد به توقف حرکت سوژه کمک کند ، اما توقف لرزش دوربین شگفتی ایجاد می کند. به ویژه جلوگیری از


 لرزش یک لنز تله نور ، با فاصله کانونی طولانی ، بسیار مفید است. IS نه تنها نگه داشتن دست در سطح نور بسیار کم را امکان


 پذیر می کند ، بلکه امکان نگهداری دستی در سطح نور متوسط ​​و کم را نیز با یک دیافراگم متوقف شده برای کاهش عمق میدان


 یا سایر بهبودهای کیفیت تصویر فراهم می کند.


IS برای تثبیت منظره یاب ، کمک به ترکیب مطلوب بسیار مفید است. IS برای ضبط فیلم نیز مفید است.


سیستم Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM Lens 'IS به عنوان 4 توقف کمکی درجه بندی شده است. در 70


 میلی متری ، با آزمایش در شرایط ایده آل با وضوح فوق العاده بالا EOS 5Ds R ، می توانم با سرعت شاتر 1/5 ثانیه با کاهش


 تدریجی سرعت حافظه تا حدود 5 ثانیه برای یک درصد ، از تصاویر واضح عکس بگیرم. تقریباً 4-5 توقف کمک چشمگیر. نگهبانان


 پراکنده تا 1 ثانیه در حال نمایش بودند ، اما در این مرحله میزان نگهدارنده بسیار پایین است.


این سیستم IS با یک سرعت نگهدارنده بسیار خوب در 1/20 قرار گرفتن در معرض ثانیه و یک نرخ هنوز هم معقول در 13/1 برای


 4-5 توقف مساعدت کارآمد ، به همان اندازه چشمگیر در 300 میلی متر عمل می کند. درصد نوردهی واضح به سرعت فراتر از


 این مدت نوردهی کاهش می یابد و البته تجربه در شرایط ایده آل کمتر به معنای نوردهی کوتاهتر برای تصاویر واضح است.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Image Stabilization Example


تصویر بالا هنگام ایستادندر شهر نیویورک در یک روز زمستانی با کت و بسته ای سنگین به پشت گرفته شده است. به هیچ وجه


 نمی توان بدون کمک IS، یک تصویر واضح 300 میلی متر را در 1/8 "ثانیه دستی گرفت.

 

برای فکر کردن در مورد سود IS به روش دیگری ، در نظر بگیرید که یک لنز با فاصله کانونی برابر بدون IS برای جبران کردن یک


 سیستم IS با نرخ 4 توقف در این 70-300 IS II نیاز به یک دیافراگم f / 1-1.4 دارد. اندازه ، وزن یا قیمت چنین لنزهایی را تصور


 نمی کنم.

 

این سیستم علاوه بر عملکرد بسیار خوب در وظیفه اصلی خود یعنی متوقف کردن لرزش ، همچنین با توجه به ثباتی که در منظره


 یاب از جمله هنگام راه اندازی و خاموش شدن دیده می شود ، رفتار بسیار خوبی نیز دارد. در هنگام راه اندازی و خاموش شدن


 یک کلیک کوتاه شنیده می شود ، اما این سیستم در هنگام استفاده بسیار ساکت است و فقط یک صدای زمزمه کمرنگ توسط


 گوش شنیده می شود که در کنار لنز قرار گرفته است.

 

سیستم IS 70-300 IS II دارای قابلیت شناسایی اتوماتیک پانینگ است. کتابچه راهنمای مالک درمورد اینکه آیا باید از IS


هنگام نصب سه پایه یا مونوپاد استفاده شود مبهم است ، اما پشتیبانی کانن تصریح کرد که این لنز نمی تواند زمان استفاده از


 سه پایه را تشخیص دهد و در این صورت باید خاموش باشد.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Front View 

کیفیت تصویر


برخی از جدیدترین لنزهای بزرگنمایی مصرف کننده کانن ، مانند لنز Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM ، قیمت


 بسیار خوبی ارائه می دهند: نسبت عملکرد و این لنز زوم تله فوتو قاب کامل ، از ویژگی های مناسب مصرف کننده برخوردار


 است.

چندی قبل از این بازبینی ، ما یک نسخه دهه جدیدتر از 70-300 IS I را آزمایش کردیم و لنزی را دریافت کردیم که عملکرد به


 مراتب بهتری نسبت به مدل آزمایشی اصلی ما داشت ، و باعث افزایش حد انتظار من از Canon EF 70-300mm f / 4-5.6


 IS II USM لنز و طراحی جدید نوری آن شامل 17 عنصر (از جمله 1 عنصر UD) در 12 گروه. کیفیت تصویر ارائه شده توسط لنز


 می تواند باعث گشودن آن در کیت شما و موفقیت در بازار شود یا من شکسته شدم.


آنچه ما کشف کردیم این است که اساساً لنز 70-300 IS II از لحاظ نوری شبیه لنز 70-300 IS I قبلی است که آزمایش کردیم. در


 مرکز قاب ، در دیافراگم های کاملاً باز ، II کمی نرم است و در کنتراست با دیافراگم باریک 1 توقف دیده می شود. عملکرد در کل


 دامنه فاصله کانونی مشابه است. با حداکثر دیافراگم باریک ، توقف سریع به سرعت به دیافراگم می رسد ، جایی که اثرات پراش


 در آخرین مدل های دوربین شروع به آشکار شدن می کند. هنوز هم ، عملکرد این قاب در لنز به خصوص در f / 8 خوب به نظر


 می رسد.

عملکرد وضوح گوشه قاب کامل در انتهای عریض کاملاً خوب است ، وضوح آن حتی در f / 4 نشان داده می شود و در f / 5.6 نیز


 بهبودی حاصل شده است. عملکرد گوشه در محدوده های فاصله کانونی میانی و طولانی به متوسط ​​کاهش می یابد. افراد در صفحه


 تمرکز تیز که از گوشه ها عبور می کنند در دیافراگم های کاملاً باز تبدیل به لک نمی شوند ، اما کاملاً ستاره ای نیستند - و در


 دیافراگم های باریک پیشرفت بسیار کمی نشان می دهند.


برای پرسپکتیو ، در اینجا مقایسه ای بین این لنز و یکی از بهترین بزرگنمایی های تله ای کانن وجود دارد. این مقایسه به این


 دلیل که بزرگنمایی L از نظر قیمت (به ویژه) ، اندازه و وزن در لیگ متفاوتی قرار دارد کاملاً منصفانه نیست. اما ، دیدن تفاوت


 وضوح تصویر مطمئناً آموزشی است.

 

با گرفتن 70-300 میلی متر IS II به خارج ... من 100٪ محصولات در مرکز قاب گرفته شده با EOS 5Ds R. را به اشتراک می


 گذارم. این تصاویر در قالب RAW گرفته شده و با استفاده از سبک تصویر استاندارد با DPP پردازش می شوند وضوح روی "1"


 تنظیم شده و بر روی وضوح 100٪ بریده می شود. مجموعه دوم از نمونه های دیافراگم 70 میلی متر زیر پوشش ابر سنگین ساخته


 شد و من یک لایه کنتراست (در فتوشاپ) 5+ اضافه کردم تا نور کم کنتراست را کمی جبران کند.



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Sharpness Comparison Example

همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، مجموعه دوم تصاویر 300 میلی متری (از یک کوکی) در داخل خانه و با حداقل فاصله فوکوس


 گرفته شده است. این مجموعه آخر تصاویر توسط یک نور تنگستن روشن شده است. این لنز در انتهای 300 میلی متری محدوده


 فاصله کانونی دارای تغییر فوکوس به عقب است ، اما سوژه در عمق میدان باقی می ماند. تصاویر به اشتراک گذاشته شده در


 زیر از گوشه سمت راست و پایین قاب گرفته شده و همانند تصویر بالا پردازش شده است ، اما کنتراست اضافه نشده اسـت



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Corner Sharpness Comparison Example

مطابق معمول ، با پاکشدن پرشهای باز و گشودگی دیافراگم باریک ، نتایج گوشه روشن تر می شوند و کنتراست بهتری می گیرند. در غیر این صورت توقف کردن باعث بهبود قابل توجه کیفیت تصویر گوشه ای نمی شود. همه به یک اندازه به گوشه های تیز احتیاج ندارند.

 عکاسان منظره بسیار اهمیت می دهند در حالی که ممکن است بعضی از عکاسان حیات وحش اهمیت زیادی برای همه نداشته باشند.

 

اگرچه در مقایسه فوق می توان با استفاده از دیافراگم های باریک تر ، برخی از پرزهای شفاف را مشاهده کرد ، اما میزان نمایش


 پرتاب توسط این لنز کاملاً ملایم است. با دیافراگم باز و باز ، نزدیک به 1.5 توقف سایه زاویه در بیشتر محدوده فاصله کانونی وجود


 دارد ، اگرچه مقدار آن در 100 میلی متر قبل از افزایش مجدد به حدود 1 توقف کاهش می یابد. در حالی که انتهای طولانی


 محدوده فاصله کانونی در f / 5.6 کاملاً باز است ، انتهای باز تا حدودی کاهش سایه زنی را در این دیافراگم نشان می دهد ، تا


 حدود 7/0 توقف در گوشه های عمیق 70 میلی متر. در f / 8 ، مقادیر vignetting از .4 توقف در 70 میلی متر ، حتی کمتر از 100


 میلی متر ، 4/0 توقف در 135 میلی متر ، و افزایش تا .6 و .7 توقف در 200 میلی متر و 300 میلی متر. بیشترین فاصله کانونی


 شاهد افت سایه گوشه دیگری در f / 11 هستیم.

 

دوربین های با فرمت APS-C هنگام استفاده از این لنز ، صرف نظر از دیافراگم و فاصله کانونی ، حالت پرتاب ناچیزی را مشاهده


 خواهند کرد.

 

نقص گوشه دیگری که در بالا دیده می شود CA جانبی (یا عرضی) است (انحراف رنگی). CA جانبی نشان می دهد که طول


 موجهای مختلف نور به طور متفاوتی بزرگ می شوند و تأثیر آن به سمت محیط دایره تصویر بیشتر قابل مشاهده است ، و باعث


 می شود منطقه آسیب دیده از تصویر به دلیل عدم تنظیم رنگ ، از وضوح کمتری برخوردار شود. به دنبال قوی ترین رنگ در


 امتداد لبه های خطوط کاملاً متضاد باشید که در نزدیکی گوشه های قاب به صورت مماسی (نصف النهار ، زاویه راست) قرار دارند ،


 بدون توجه به دیافراگم استفاده شده.

 

با دوربین معطوف به زاویه 45 درجه و نرده های نرده راه پله سفید در مقابل یک اتاق بسیار تاریک در گوشه قاب ، این نقص لنز


 کاملاً مشهود می شود. در نمونه های زیر فقط باید رنگ های سیاه و سفید وجود داشته باشد.



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens CA Example


آنچه در اینجا می بینیم latCA نسبتاً قوی در 70 میلی متر است. CA در اواسط فاصله کانونی به مقدار ناچیزی کاهش می یابد و


 در فاصله کانونی طولانی تر با رنگ های معکوس دوباره به مقدار کم ظاهر می شود. خوشبختانه ، CA جانبی به راحتی و با تغییر


 شعاعی رنگها همزمان می شود (اغلب در دوربین) نرم افزار اصلاح می شود.

 

انحراف عدسی نسبتاً رایج ، محوری (طولی ، بوکه ای) CA است که باعث ایجاد صفحات کانونی غیر همزمانی با طول موج های


 مختلف نور می شود ، یا به عبارت ساده تر ، رنگ های مختلف نور به اعماق مختلف متمرکز می شوند. انحراف کروی همراه با


 کروکروماتیسم یا تغییر در میزان انحراف کروی با توجه به رنگ (کاملاً شبیه انحراف رنگی محوری است ، اما خطرناک تر است) از


 دیگر انحرافات عدسی رایج است که باید جستجو کرد. CA محوری در هنگام توقف با افزایش عدم تغییر تنظیم رنگ با تمرکز


 زدایی ، حداقل تا حدی پایدار می ماند در حالی که هاله رنگ انحراف کروی تغییر اندازه کمی را نشان می دهد زیرا لنز از حالت


 تمرکز خارج می شود و توقف یک تا دو توقف به طور کلی این انحراف را از بین می برد.

 

در دنیای واقعی ، نقص لنز به طور جداگانه با انحراف کروی و کروکروماتیسم وجود دارد ، حداقل تا حدی ، همراه با CA محوری.


 این ترکیبات برای ایجاد کیفیت تصویر کمتر واضح و مبهم در وسیع ترین دیافراگم ایجاد می شود.

 

سوژه ای با رنگ خنثی این نقایص را بارزتر نشان می دهد. در 100٪ نمونه های محصول زیر به دنبال تفاوت های رنگی مبهم بین


 پیش زمینه و پس زمینه باشید.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Spherical and Axial Aberration Example

آنچه در اینجا می بینیم latCA نسبتاً قوی در 70 میلی متر است. CA در اواسط فاصله کانونی به مقدار ناچیزی کاهش می یابد و در فاصله کانونی طولانی تر با رنگ های معکوس دوباره به مقدار کم ظاهر می شود. خوشبختانه ، CA جانبی به راحتی و با تغییر شعاعی رنگها همزمان می شود (اغلب در دوربین) نرم افزار اصلاح می شود.

 

انحراف عدسی نسبتاً رایج ، محوری (طولی ، بوکه ای) CA است که باعث ایجاد صفحات کانونی غیر همزمانی با طول موج های مختلف نور می شود ، یا به عبارت ساده تر ، رنگ های مختلف نور به اعماق مختلف متمرکز می شوند. انحراف کروی همراه با کروکروماتیسم یا تغییر در میزان انحراف کروی با توجه به رنگ (کاملاً شبیه انحراف رنگی محوری است ، اما خطرناک تر است) از دیگر انحرافات عدسی رایج است که باید جستجو کرد. CA محوری در هنگام توقف با افزایش عدم تغییر تنظیم رنگ با تمرکز زدایی ، حداقل تا حدی پایدار می ماند در حالی که هاله رنگ انحراف کروی تغییر اندازه کمی را نشان می دهد زیرا لنز از حالت تمرکز خارج می شود و توقف یک تا دو توقف به طور کلی این انحراف را از بین می برد.

 

در دنیای واقعی ، نقص لنز به طور جداگانه با انحراف کروی و کروکروماتیسم وجود دارد ، حداقل تا حدی ، همراه با CA محوری. این ترکیبات برای ایجاد کیفیت تصویر کمتر واضح و مبهم در وسیع ترین دیافراگم ایجاد می شود.

 

سوژه ای با رنگ خنثی این نقایص را بارزتر نشان می دهد. در 100٪ نمونه های محصول زیر به دنبال تفاوت های رنگی مبهم بین پیش زمینه و پس زمینه باشید.

در 70 میلی متر ، مقدار قابل توجهی حاشیه بنفش در پیش زمینه و حاشیه سبز در پس زمینه وجود دارد. با f / 8 ، این نقایص بیشتر از بین رفته است. در 200 میلی متر ، حاشیه پیش زمینه بیشتر قرمز رنگ است و با بیشترین دیافراگم f / 5.6 ، دیافراگم هنوز در f / 8 قابل مشاهده است. رنگ آمیزی به اندازه 300 میلی متر مشخص نیست.

 

جلوه های شلیک می تواند برای کیفیت تصویر بسیار مخرب باشد و لنزهای زوم تله ، با بزرگنمایی زیاد و عناصر زیادی از لنز ، به طور کلی بهترین انتخاب برای جلوگیری از چنین لنزهایی نیستند. با قرار گرفتن خورشید در گوشه فریم در 70 میلی متر ، این لنز اثرات شعله ور بسیار کمی را نشان می دهد حتی به طور قابل توجهی متوقف می شود. شعله ورتر شدن قابل توجه تر در 100 میلی متر و بالاتر مشاهده می شود. خوشبختانه فاصله کانونی بیشتر زاویه دید باریک تری می گیرد و در وهله اول نگه داشتن چراغ های روشن را از کادر آسان می کند. و میزان شعله ور شدن در تصاویر 70-300 IS II با وجود افزودن 2 عنصر لنز ، کمی کمتر از تصاویر 70-300 میلی متر IS II است.

 

این لنز دارای اعوجاج لوله در انتهای پهن است که به اعوجاج ناچیز تبدیل می شود و در انتهای بلند به اعوجاج بالشتک تبدیل می شود. این عبارت را می توان در اکثر بررسی های لنز بزرگنمایی رد کرد و در مورد این جمله اعمال می شود. میزان اعوجاج در اندامهای فاصله کانونی ناچیز و در حدود 100 میلی متر قابل اغماض است. در حالی که یک لنز بدون اعوجاج همیشه ایده آل است ، اما میزان اعوجاج در لنز تا حدودی به سوژه هایی که قرار است با آن گرفته شوند بستگی دارد. گذشته از افق در بعضی از مکان ها ، بیشتر خطوط مستقیم جهان ساخته دست بشر هستند. در اینجا نگاهی داریم به یک دهانه خروجی ساخته شده توسط بشر که در بالای تصاویر با فریم کامل قرار دارد (تصاویر البته 90 درجه می چرخند).


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Distortion Example

همانطور که قبلاً بحث شد ، این لنز از طریق فاصله کانونی تله فوتو که در دسترس است ، می تواند تاری پس زمینه بسیار قوی


 ایجاد کند. کیفیت آن تیرگی ، که بوکه نامیده می شود ، بسیار خوب است و نمونه ای از آن را می توان در مقایسه دیافراگم که


 در اوایل بررسی به اشتراک گذاشته شده ، مشاهده کرد.

 

دیافراگم 9 پره ، وقتی متوقف شود ، باعث ایجاد خورشیدهای 18 نقطه ای از منابع نوری نقطه می شود. ولی،

 

انتظار نداشته باشید که این لنز بزرگترین ستاره ها را تولید کند. در اینجا یک مثال f / 16 آورده شده است:


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Sunstar Effect Example



به طور کلی ، از نظر کیفیت نوری ، لنز Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM یک عملکرد متوسط است و به خصوص اگر در f / 8 استفاده شود ، کیفیت نوری همراه با یک بسته کلی بسیار خوب و پایین قیمت آن را به یک ارزش خوب تبدیل می کند.

 

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Side

انتظار نداشته باشید که این لنز بزرگترین ستاره ها را تولید کند. 


تمرکز کردن


EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM دومین لنز Canon است که دارای سیستم AF با هدایت Nano USM (التراسونیک موتور) است (لنز Canon EF-S 18-135mm f / 3.5-5.6 IS USM اولین لنز بود) و انتظارات برای عملکرد مشابه با اجرای اول محقق شد. Nano USM مانند STM AF دارای کافئین زیاد عمل می کند و ترکیبی از مزایای یک محرک Ring USM با سرعت بالا با یک سیستم STM است که دارای یک سیستم درایو از نوع بی سر و صدا ، مستقیم و سرب است. مانند سیستم های فوکوس خودکار Ring USM ، Nano USM بسیار سریع تمرکز می کند. مانند سیستم های AF STM ، Nano USM تقریباً در سکوت تمرکز می کند و فقط صداهای ضعیفی با گوش فرد در کنار لنز شنیده می شود. و ، Nano USM بسیار روان تمرکز می کند.

 

رودی وینستون Canon USA اظهار داشت: "فناوری جدید Nano USM کانن از فاکتور شکل کاملاً متفاوتی استفاده می کند ، اما از طریق همان اصول انرژی لرزش اولتراسونیک ، که در اینجا به صورت حرکت خطی (و نه چرخشی) درون لنز منتقل می شود ، نتایج لنز را در لنز به دست می آورد. این موتور کوچک اولتراسونیک جدید ترکیبی از پاسخ سریع و نزدیک به لحظه را در هنگام عکسبرداری از تصویر ثابت و صافی لازم برای فوکوس خوب هنگام ضبط فیلم بدست می آورد. "

 

در حالی که Ring USM همچنان مورد علاقه کانن برای آخرین طراحی لنزهای پیشرفته در زمان بررسی است ، اما این لنزها در Movie Servo AF به این راحتی تمرکز نمی کنند. در حالیکه جدیدترین DSLR های کانن قادر به تمرکز یک لنز Ring USM با صافی مناسب هستند ، اما این لنزها هنوز با صاف بودن لنزهای STM مقایسه نمی شوند و صدای پچ پچ فوکوس بیشتری در هنگام فیلمبرداری AF وجود دارد. Nano USM در این زمینه بهترین های هر دو سیستم را با هم ترکیب می کند. من در بررسی EF-S 18-135mm IS USM اشاره کردم که عملکرد AF از اولین لنز Nano USM پیش بینی آمدن تعداد بیشتری لنزهای Nano USM را دارد. مورد دوم اینجاست و خوشحالم که آن را می بینم.

 

دقت لنز Canon EF-S 18-135mm f / 3.5-5.6 IS USM بسیار عالی بوده است ، هم در حالت One Shot و هم در AI Servo. من همین را از 70-300 IS II انتظار داشتم و تحویل داد. این لنز بسیار مطمئن با دقت متمرکز می شود. گرچه دیافراگم های نسبتاً باریک بر دقت موردنظر تأکید نمی کنند ، اما فاصله کانونی بیشتر اهمیت آن را ویژه می کند و دقت AF برای دستیابی به کیفیت خوب تصویر بسیار مهم است.

 

مانند STM ، Nano USM از طراحی فوکوس به سیم یا فوکوس دستی الکتریکی استفاده می کند (در مقابل سیستم دنده مستقیم). حلقه فوکوس دستی فوکوس لنز را به صورت الکترونیکی کنترل می کند. فوکوس FTM (دستی تمام وقت) در حالت AF با دوربین در حالت One Shot Drive در حالت AF پشتیبانی می شود (در 70-300 IS I وجود نداشت) ، اما برای فعال شدن حلقه فوکوس باید شاتر را نیمه فشار داد . توجه داشته باشید که اگر فوکوس الکترونیکی دستی در فهرست دوربین غیرفعال باشد (در صورت وجود این گزینه) FTM کار نمی کند. کلید سوئیچ لنز باید در موقعیت "MF" باشد و متر دوربین باید روشن / بیدار باشد تا فوکوس دستی معمولی در دسترس باشد.

 

با استفاده از اتومبیل الکترونیکی در حال رانندگی ، میزان تغییر فوکوس ناشی از حلقه فوکوس می تواند به صورت الکترونیکی کنترل شود و بر اساس سرعت چرخش متغیر باشد. این مورد در USM 18-135 IS USM بود و من تعجب نمی کنم که دوباره شاهد همان مورد 70-300 IS II USM باشم. اما ، هرچه بیشتر از این لنزها استفاده کنم ، کمتر از این ویژگی قدردانی می کنم.

 

من فکر می کردم که با سرعت متغیر درایو MF سازگار می شوم ، اما در عوض آن را ناامید کننده می دانم. به دلیل وجود حلقه MF با سرعت دوگانه ، می توان تنظیمات فاصله فوکوس بزرگ را بسیار سریع انجام داد در حالی که تنظیم دقیق دقیق در دسترس است. اما ، تغییر سرعت چرخش حلقه فوکوس متناقض می تواند تا حدی دیوانه کننده ثابت شود که سعی کنید حلقه کانونی را به سرعت و به عقب برگردانید تا فوکوس دقیق تنظیم شود. استفاده از کشش های حلقه ای فوکوس مشخص با این لنز ، به سرعت چرخش ماهرانه ای نیاز دارد ، هم در تنظیم و هم در کشش. من ترجیح می دهم یک نرخ درایو حلقه ای فوکوس داشته باشم.

 

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Angle View with Hood


حلقه فوکوس لنز 70-3001 mm IS II USM بسیار زیبا ، در موقعیت ایده آل قرار دارد (رو به جلو حلقه بزرگنمایی) و بسیار روان و بدون بازی است. حلقه فوکوس را به آرامی بچرخانید و ... برای رفتن از MFD به بی نهایت به بیش از 360 درجه چرخش نیاز دارد.

 

تنظیمات فوکوس دستی صاف و متمرکز هستند و هیچ تغییر قاب غیرمعمولی اتفاق نمی افتد - تراز همچنان محکم است. با توجه به ثابت ماندن سوژه ها هنگام تنظیمات فوکوس ، این یکی از لنزهای بهتر موجود است. موضوعات به طور مداوم اندازه خود را حفظ می کنند و از مرکز توجه خارج می شوند.

 

با خاموش شدن دوربین ، این لنز به طور چشمگیری از فوکوس فاصله دارد - با تغییر فاصله کانونی از 70 میلی متر به 300 میلی متر ، صحنه از فوکوس شدید به شدت تار و دوباره به فوکوس می رود. با این حال ، هنگامی که دوربین روشن و بیدار است ، لنز سعی می کند از نوع کانونی باشد و بسیار به موفقیت کامل نزدیک است. حالت های Movie Servo و AI Servo AF این تغییر را به طور خودکار جبران می کند ، اما در غیر این صورت ، بهتر است پس از تغییر فاصله کانونی دوباره تمرکز کنید.

 

دوربین های دارای Hybrid یا Dual Pixel CMOS AF و Movie Servo AF ضبط فیلم را بسیار آسان می کنند و لنزهای STM برای این کار بسیار مناسب هستند. فوکوس صاف باعث می شود انتقال فاصله فوکوس بر روی چشم بیننده راحت باشد و صدای فوکوس لنز توسط میکروفن دوربین بلند نمی شود. حتی تغییر دیافراگم لنز STM نیز بی صدا و روان است. این اجرای Nano USM AF مجدداً از همان نقاط قوت بهره می برد.

 

70-300 IS که من با تمرکز تمدید کردم و بدتر از آن ، عنصر جلویی آن چرخید. برای این ویژگی لازم است فیلترهای قطبش مدور بعد از تمرکز به جای تنظیم قبل از تمرکز ، تنظیم شوند. ما هیچ لنزی را که پس از سال 2011 معرفی شده باشد ، آزمایش نکرده ایم که دارای این مشکل قابلیت استفاده باشد و دوربین های ثابت EF-S 18-55mm f / 3.5-5.6 IS II و EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS II تنها لنزهای Canon معرفی شده اند از سال 2007 که این مشکل را دارند این لنز ، جایگزین نسخه I 70-300 IS مربوط به 2005 ، این مسئله را برطرف می کند. با تمرکز گسترش نمی یابد و امیدوارم میخ را در تابوت نخ های چرخان فیلتر قرار دهد.

 

به طور کلی ، اجرای Nano USM 70-300 IS II یک پیشرفت بزرگ در سیستم AF AF Micro USM در مدل قبلی است.

 با حداکثر فاصله کانونی 47.2 "(1200 میلی متر) ، 70-300 IS II 0.25x میلی متر (حداکثر بزرگنمایی) را ارائه می دهد. این یک مشخصات MM بسیار خوب است ، اگرچه فقط متوسط ​​این کلاس لنز است. موارد جالب توجهی وجود دارد تفاوت ها در نمودار زیر نشان داده شده است. به عنوان مثال ، IS II نزدیکتر از مدل قبلی خود است ، اما دو لنز دارای MM یکسان هستند. همچنین ، 70-300 L IS به طور قابل توجهی نزدیکتر از IS II است ، اما MM پایین تر است ، نشان می دهد که در فاصله کانونی نزدیک ، مقداری فاصله کانونی را از دست می دهد.


ModelMFDMM
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens33.5"(850mm)0.31x
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens47.2"(1200mm)0.21x
Canon EF 70-200mm f/4L USM Lens47.2"(1200mm)0.21x
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens47.2"(1200mm)0.25x
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens59.1"(1500mm)0.25x
Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM Lens55.1"(1400mm)0.25x
Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM Lens47.2"(1200mm)0.21x
Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Lens58.8"(1494mm)0.25x
Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Lens55.1"(1400mm)0.25x
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM Lens38.4"(980mm)0.31x
Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C Lens110.2"(2800mm)0.20x
Tamron 150-600mm f/5-6.3 Di VC G2 Lens86.6"(2200mm)0.26x


با لنز 0.25x میلی متر ، این لنز قادر خواهد بود گل هایی با اندازه متوسط بزرگ در قاب را به تصویر بکشد و پرتره هایی به سبک headshot با محکم بودن قاب برای این لنز مسئله ای نیستند. صفحه کوکی های نشان داده شده در مقایسه فاصله کانونی در اوایل بررسی ، در MFD 300 میلی متر متمرکز شده بود (این لنز می تواند در 70 میلی متر در جایی که آزمایش می کند تا 41 "/ 1042 میلی متر متمرکز شود). صفحه 13" (33 سانتی متر) است و کلوچه های گیلاس قطر آنها در حدود 2.25 "(5.7 سانتی متر) است. فقط در صورت عدم ترشح بزاق ، من یک تصویر 300 mm MFD / MM بدون برش / کاهش را به اشتراک می گذارم.

 


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Maximum Magnification Examples



برای کاهش MFD و در نتیجه افزایش MM ، یک لوله کششی پشت این لنز نصب کنید. بی نهایت و فوکوس از راه دور با


 استفاده از ET فدا می شوند ، اما می توان یک افزایش خوب در MM بدست آورد. با استفاده از یک لوله اکستنشن 12 میلی


 متری ، مشخصات دامنه بزرگنمایی به 0.25-0.17x و 0.47-0.38x با استفاده از لوله داخلی 25 میلی متری II می رسد.

 

متأسفم ، اما با قرار گرفتن عنصر عقب در نزدیکی پایه لنز ، این لنز با دستگاههای توسعه دهنده Canon سازگار نیست - از نظر


 فیزیکی سوار نخواهند شد.



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Extended Top View with Hood


کیفیت و ویژگی های ساخت



Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM یک لنز خط مصرف کننده است و کیفیت ساخت آن را نشان می دهد. اگرچه از


 درمان لنزهای درجه یک L (از جمله آب بندی آب و هوا) برخوردار نیست ، اما مانند نمونه قبلی و سایر لنزهای مصرفی کنونی


 کنونی ، به زیبایی ساخته شده است. این لنز شاید شبیه ترین لنز EF-S 18-135 IS USM باشد.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Product Images


این لنز ، مانند سایر لنزهای کلاس خود ، با بزرگنمایی بیشترین فاصله کانونی ، مقدار قابل توجهی را گسترش می دهد. حلقه


 بزرگنمایی بسیار زیبا است ، صاف است و با سرعت ایده آل بر فاصله کانونی تأثیر می گذارد.

 

اگرچه کمی بیش از یک دهه جوانتر است ، 70-300 IS II تقریباً 2 دهه مدرن تر به نظر می رسد.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Compared to Version I Lens


به خصوص با سوئیچ های قابل توجه افزایش یافته ، من نسخه I لنز را جذاب ترین نمی دانم. انتقال سوئیچ AF / MF مطابق با


 کلید روشن / خاموش IS و انجام اتوماتیک تشخیص پانل ، دو نسخه پیشرفته هستند. همچنین در قسمت سوئیچ دکمه حالت


 جدید دیده می شود که برای کنترل آنچه در ال سی دی جدید نیز نشان داده شده است ، طراحی شده است.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens LCD

Off | 1.2m | 2m | Infinity | Shake | 70mm | 135mm | 300mm


بسیار جالب است و قبلاً در لنزهای Canon DSLR دیده نشده است ، نمایش اطلاعات دیجیتال LCD برای خواندن دیجیتال در


 بالای لنز ، نزدیک پایه است. از طریق دکمه ضامن حالت انتخاب شده ، فاصله کانونی ، فاصله فوکوس یا یک لرزشگیر دوربین به


 صورت اختیاری بر روی این LCD نمایش داده می شود. هنگامی که این لنز اعلام شد ، من سوال کردم که آیا LCD یک حیله


 است یا یک ویژگی بسیار مفید است و قول دادم تا زمانی که لنز را در دست نداشته باشم ، از تصمیم نهایی خود صرف نظر کنم.

 

خوب ، بدیهی است که من لنز را در دستان خود داشته ام. افکار من این است:

 

اول ، بر روی بدنه ای با فریم کامل ، نشان دادن گرافیک فاصله کانونی یکسان در LCD که در حلقه بزرگنمایی مشاهده می کنم


 به نظر می رسد ... اتلاف کامل یک حالت است. در یک مدل APS-C ، فاصله کانونی معادل زاویه دید 1.6 برابر در مقیاس LCD


نشان داده می شود. اگرچه من این اطلاعات را بسیار مفیدتر نمی دانم ، اما از نظر APS-C حداقل کمی شایستگی بیشتری در


 این حالت وجود دارد. بهتر است تهیه یک بازخوانی تعداد کانونی دیجیتال مانند "192 میلی متر" باشد.

 

متأسفم ، اما من کاملاً هدف لرزشگیر دوربین را نمی فهمم. وقتی منظره یاب دوربین در چشم من است یا وقتی به صفحه LCD


عقب دوربین نگاه می کنم ، نمی توانم لرزش گیر را ببینم. اگر من به کنتور نگاه می کنم ، احتمالاً صحنه را به طور دقیق قاب


 نمی کنم. اگر از سه پایه شلیک می کردم ، می توانستم به کنتور نگاه کنم ، اما ... بنابراین لرزش دوربین برای اندازه گیری


 وجود نخواهد داشت.

 

این راهنما می گوید: "حتی اگر هیچ لرزش نشان داده نشود ، تضمین نمی کند که تصاویر در فوکوس قرار بگیرند." ما در اینجا در


 مورد "در فوکوس" صحبت نمی کنیم ، اما حدس می زنم منظور نویسنده دستی "تیز" باشد و اطمینان از وضوح از مزایای چنین


 کنتوری است. متر همچنین نشان دهنده اثربخشی تثبیت کننده تصویر نیست. اصولاً برای داشتن کنتور هیچ ارزشی نمی بینم.


 فقط به این دلیل که می توانید نشان دهید به این معنی نیست که باید.

 

این بدان معناست که فقط یک حالت باقی مانده است و دکمه حالت را از مقدار کمی برخوردار می کند ، اگرچه با نگه داشتن این


 دکمه برای بیش از 2 ثانیه می توان صفحه نمایش را خاموش کرد (تخلیه باتری را بسیار کمی کاهش می دهد). و ، رنگ های


 صفحه نمایش تک رنگ غیر روشن را می توان با فشار یک دکمه 1-2 ثانیه ای برای اهداف آرایشی وارونه کرد.

 

برعکس ، حالت سوم کاملاً مفید است. این حالت مقیاس فاصله کانونی را مشابه بیشتر لنزهای درجه بهتر کانن نشان می دهد.


 علاوه بر این ، علامت گذاری DOF برای f / 8 و f / 22 گنجانده شده است (اگرچه دیافراگم دیافراگمی است که به ندرت استفاده


 می شود) و یک مزیت LCD این است که این تنظیمات با تغییر فاصله کانونی تنظیم می شود. این ویژگی دارای ارزش است و


 داشتن اطلاعات فاصله فوکوس در دسترس ، یک ارتقا nice خوب از لنز نسخه I بدون مقیاس است. دادن گزینه ای برای نشان


 دادن فاصله مشخص به عنوان یک عدد ، مانند 26 '، ممکن است علاقه من را جلب کند.

 

من مزیتی برای داشتن LCD نسبت به یک پنجره فوکوس معمولی از نقطه نظر قابلیت استفاده نمی بینم. با این وجود ، با وجود


 حلقه فوکوس در جلوی لنز ، نمایش دیجیتال از نظر مهندسی دارای مزایایی است. حالت LCD خود را روی فاصله فوکوس تنظیم


 کردم و دیگر آن را تغییر ندادم.

 

LCD بعد از مدتی کم تحرکی (بطور معمول 10 ثانیه) خاموش می شود مگر اینکه دوربین در نمایش Live View باشد و همانطور


 که گفته شد ، از مقدار کمی برق استفاده می کند - اما برای من مهم نیست.


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Mount7


این لنز به عنوان آب بندی هوا تبلیغ نمی شود و بدیهی است که هیچ واشر نصب لنز وجود ندارد. در تصویر بالا سوییچ قفل فرو رفته دیده می شود که باعث می شود لنز در حالت 70 میلی متر جمع شده قفل شود (فقط). لنز در دستان من حتی اگر آن را محکم تکان دهم جاذبه امتداد نمی یابد ، بنابراین ... حداقل تا زمانی که ساییدگی زیادی پیدا کند ، نیازی به این سوئیچ ندارم.

 

گرچه ممکن است قوی ترین لنز ساخته شده کانن نباشد ، وزن نسبتاً سبک 70-300 IS II از مزایای آن است. II نسبت به پیش


 ماده خود مقدار و اندازه کمی را به دست آورد ، اما تفاوت قابل اغماض است.


ModelWeightDimensions w/o HoodFilterYear 
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens13.2 oz(375g)2.8 x 4.4"(70 x 111.2mm)58mm2013
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens26.8 oz(760g)3.0 x 6.8"(76 x 172mm)67mm2006
Canon EF 70-200mm f/4L USM Lens24.9 oz(705g)3.0 x 6.8"(76 x 172mm)67mm1999
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens25.0 oz(709g)3.2 x 5.7"(80 x 145.5mm)67mm2016
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens22.2 oz(630g)3.0 x 5.6"(76.5 x 142.8mm)58mm2005
Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM Lens25.4 oz(720g)3.2 x 3.9"(82 x 100mm)58mm2004
Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM Lens37.1 oz(1050g)3.5 x 5.6"(89 x 143mm)67mm2010
Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Lens26.3 oz(745g)3.1 x 5.6"(80 x 143.5mm)67mm2006
Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD Lens27.0 oz(765g)3.2 x 5.6"(81.5 x 142.7mm)62mm2010
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM55.4 oz(1570g)3.7 x 7.6"(94 x 193mm)77mm2014
Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C Lens68.1 oz(1930g)4.1 x 10.2"(105 x 260.1mm)95mm2015
Tamron 150-600mm f/5-6.3 Di VC G2 Lens71.0 oz(2010g)4.3 x 10.2"(108.4 x 260.2mm)95mm2016



برای مقایسه های بیشتر ، مشخصات کامل لنز Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM را با استفاده از ابزار Lens


 Spec سایت بررسی کنید.

 

در حالی که این لنز نسبتاً سبک است و می تواند برای مدت زمان طولانی حمل شود ، وزن آن به اندازه ای است که قابل توجه


 است. بدون وجود حلقه سه پایه ، همچنین بعد از محکم شدن سر توپ ، افتادگی روی سه پایه نشان داده می شود.

 

مقایسه برخی از لنزهای جدول شامل بصری:


Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Compared to Similar Lenses



لنزهای زیر از بالا به چپ قرار دارند:

 

لنز Canon EF 70-300mm f / 4-5.6L IS USM

لنز Nikon 70-300mm f / 4.5-5.6G AF-S VR

لنز Tamron 70-300mm f / 4-5.6 Di VC USD

لنز Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM

 

همین لنزها در زیر با کاپوت های خود نشان داده شده اند.



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Compared to Similar Lenses with Hoods



برای مقایسه بصری لنزهای Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS II USM با سایر لنزها از ابزار مقایسه تصویر محصول سایت


 استفاده کنید.

 

70-300 IS II فیلترهای 67 میلی متری را می پذیرد ، که یک اندازه بالاتر از موضوعات 58 میلیمتری لنز نسخه I است ، اما هنوز


 هم بزرگ نیست و اندازه 67 میلی متر یک اندازه معمول است.

Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM Lens Side View with Hood




هود لنز Canon ET-74B سازگار با این لنز اختیاری است. بیشتر لنزهای غیر L کانن شامل کاپوت نیستند و با معرفی این


 لنزها این عمل تغییر نکرده است. نمی توانم تصور کنم که هودهای لنز هزینه زیادی برای تولید دارند ، من به شدت استفاده از


 آنها را تأیید می کنم ، به نظر من قیمت آنها بیش از حد است و به نظر من کانون باید آنها را در جعبه قرار دهد. ET-74B به طرز


 جالبی طراحی و اندازه قابل ملاحظه ای دارد و از عنصر لنز جلو و در برابر نور شعله ور محافظت می کند. انتشار دکمه نصب و حذف


 آن را آسان می کند ، اجازه می دهد تا کاپوت نصب شود یا از تنظیمات نصب شده رو%D

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد