راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا
راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

مشخصات لنز Canon EF-S 24mm f/2.8 STM


Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Lens


برای کسانی که از نزدیک لنزهای کانن را دنبال می کنند ، لنزهای پنکیک Canon EF-S 24mm f / 2.8 STM دقیقاً مانند یک لنز بسیار موفقی است که قبلاً دیده ایم. این لنز اولین لنز Canon طراحی شده برای پنکیک است که با دوربین های EOS DSLR سازگار است ، لنز Canon EF 40mm f / 2.8 STM. همه ما وقتی برای اولین بار معرفی شد از اندازه کوچک و وزن سبک لنز EF 40 میلی متر STM شگفت زده شدیم و حتی وقتی کیفیت تصویر و عملکرد کلی آن را با قیمتی به همان اندازه کوچک و سبک اندازه و وزن آن دیدیم ، بیشتر حیت زده شدیم.


Canon EF-S 24mm STM Lens – Front View on Tripod


لنز EF-S 24mm STM اولین بار در اواسط نوامبر 2014 به بازار آمد و به نظر می رسد که کپی دقیق EF 40 STM در یک پایه فقط با فرمت APS-C با فاصله کانونی گسترده تر باشد که تقریباً زاویه دید معادل 40 میلی متر 38.4 میلی متر در این دوربین های سنسور کوچکتر. با عملکرد 40 مکانیکی و نوری مشابه STM ، 24 STM با همان قیمت قیمتی 40 STM ، ارزش باورنکردنی خواهد داشت. حداقل این که در ایالات متحده آمریکا این لنز دارای برچسب قیمت فقط 75٪ از قیمت طبیعی 40 STM است ، این اطمینان را به من می دهد که این لنز قرار است در تعداد قابل توجهی کیت باشد.


Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Lens


فاصله کانونی / محدوده فاصله کانونی

فاصله کانونی / محدوده فاصله کانونی
همانطور که احتمالاً قبلاً فهمیده اید ، این یک لنز با فاصله کانونی ثابت (پرایم) 24 میلی متر است. گفتن اینکه فاصله کانونی 24 میلی متر محبوب است ، می تواند کم توجهی تلقی شود زیرا مجموعه لنزهای کانن به تنهایی شامل 4 لنز پرایم 24 میلی متر و 15 لنز بزرگنمایی با فاصله کانونی 24 میلی متر است. این عدد 19 از حدود 78 عدسی لنزهای فعلی یا حدود 25٪ لنزهای کانن است که دارای فاصله کانونی 24 میلی متر هستند


با داشتن صلاحیت "EF-S" ، می دانیم که این لنز یک دایره تصویر به اندازه کافی بزرگ ارائه می دهد تا فقط یک سنسور APS-C را پوشش دهد. دوربین های با فرمت APS-C سازگار با لنزهای EF-S شامل مدل های Rebel (*** D و **** D) ، مدل های ** D (مانند 70D) و سری 7D هستند. این دوربین ها دارای یک FOVCF 1.6x هستند که از یک لنز 24 میلی متری زاویه دید مشابه لنز 38.4 میلی متری دوربین فول فریم را فراهم می کند. این زاویه دید به نظر می رسد:

US Coast Guard Taney docked in Inner Harbor, Baltimore



در این تصویر نگهبان ساحلی ایالات متحده ، Taney ، که در بندر Inner ، بالتیمور مستقر شده است ، نشان داده شده است. برای این تصویر از نوردهی 20 ثانیه ای f / 8 در ISO 100 استفاده شده است.


یک لنز 38.4 میلی متری نسبت به فاصله کانونی 50 میلی متر از زاویه نسبتاً عریض تری برخوردار است که بیشتر اوقات فاصله کانونی "معمولی" یا "استاندارد" در نظر گرفته می شود و فقط کمی بیشتر از فاصله کانونی 35 میلی متری نیز بسیار محبوب است. این فاصله های کانونی تفاوت چندانی با هم ندارند و لیست های استفاده از آنها همپوشانی قابل توجهی دارند ، اما هنگام قاب بندی موضوع به طور مشابه تفاوت دیدگاه وجود دارد. در زیر یک مقایسه کامل قاب برای بررسی لنز EF 40mm STM ایجاد شده است که این تفاوت را نشان می دهد. زاویه دید از فاصله کانونی معادل APS-C پس از فاصله کانونی واقعاً مورد استفاده در پرانتز گنجانده می شود با مثال 25 میلی متری مثال مربوط به این بررسی.


Canon EF 40mm f/2.8 STM Lens Perspective Example

در این مثال ، اضلاع قاب برای هر فاصله کانونی نشان داده شده تقریباً یکسان است ، اما درختان بزرگ در پس زمینه به دلیل فاصله های فوکوس مختلف مورد نیاز برای قاب بندی مشابه ، اندازه آنها را متناسب با پیش زمینه بسیار تغییر می دهند. لنز با زاویه بازتر بر آنچه نزدیکتر به دوربین است نسبت به پس زمینه تأکید می کند. لنز با زاویه بازتر نیز بر نزدیکترین قسمتهای افراد - غالباً بینی - تأکید می کند و در صورت استفاده از فاصله نزدیک ، آنها را نسبت به بقیه بدن به طور قابل توجهی بزرگتر می کند. لنز 24 میلیمتری گزینه مناسبی برای عکسبرداری با سر نیست (مگر اینکه منظره تحریف شده همان چیزی باشد که شما می خواهید بخواهید).

قدم به عقب بردارید و سوژه های شما با پرتره های خود شادتر شوند. پرتره هایی که قاب آنها محکم نیست ، قرار است تنها یکی از طیف وسیعی از کاربردهای عالی این لنزها باشد. فاصله کانونی 24 میلیمتر فاصله ای است که می توانید برای نیازهای عمومی آن را نصب کنید.



Canon EF-S 24mm STM Lens – Side View on Tripod


دیافراگم

دیافراگم نسبتاً گسترده f / 2.8 به قابلیت های چند منظوره 24 STM اضافه می شود. اگرچه در این فاصله کانونی برای لنزهای پراید زیاد نیست ، اما f / 2.8 به همان اندازه لنزهای بزرگنمایی است که لنزهای هنری Sigma 18-35mm f / 1.8 DC HSM به عنوان تنها استثنا در زمان بررسی است. برای قرار دادن لنز دیافراگم وسیعتر در کیت دلیل اصلی انتخاب لنز پرایم است و f / 2.8 نسبت به لنزهای کیت معمولی با پوشش 24 میلی متر (به لنزهای کیت EF-S به طور معمول f / 4 حداکثر در 24 میلی متر).

 

دیافراگم f / 2.8 معمولاً همان چیزی است که من برای توقف حرکت در داخل منزل یا عکاسی از آسمان شب حداقل می دانم.

 

در زیر مثالی آمده است که عمق میدان را در تغییرات دیافراگم توقف کامل نشان می دهد.



Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Lens Aperture Comparison Example


فقط داشتن فاصله کانونی 24 میلی متر به طور کلی لنز را برای عکسبرداری از پرندگان رد می کند ، اما 24 STM در این مورد عملکرد فوق العاده ای دارد. برای اینکه این بررسی به طول معقول برسد ، داستان کامل تصویر اصلی را در اینجا به اشتراک می گذارم. نکته قابل توجه این است که دیافراگم f / 2.8 می تواند با سوژه نزدیک و پس زمینه دور ، تاری تاری ایجاد کند ، اما مقدار تاری زیاد نیست.


Canon EF-S 24mm STM Lens – Top Angle View


تثبیت کننده تصویر

این لنز آن را ندارد. تعجب آور نیست که یک لنز کوچک و ارزان قیمت شامل تثبیت کننده تصویر نیست ، اما دیافراگم نسبتاً عریض f / 2.8 اجازه می دهد تا این لنز در سطح نور کم حتی بدون IS نیز دستی شود.



Canon EF-S 24mm STM Lens Front

کیفیت تصویر

قبل از اینکه لنز واقعی در دست باشد ، تعیین کیفیت تصویر مورد انتظار معمولاً شامل بازبینی نمودار (MT) نظری ارائه شده توسط سازنده است. در اینجا نمودار MTF برای لنز Canon EF-S 24mm f / 2.8 STM همراه با نمودارهای مقایسه از فاصله کانونی و حداکثر دیافراگم Canon EF 24mm f / 2.8 IS USM لنز و لنزهای پنکیک کنونی دیگر Canon ، EF 40mm وجود دارد f / 2.8 STM لنز.


خطوط ضخیم کنتراست را نشان می دهند در حالی که خطوط نازک وضوح را نشان می دهند. خطوط جامد نتایج ساژیتال (خطوطی که از مرکز به دایره تصویر بیرونی تابش می کنند) را نشان می دهند در حالی که خطوط تیره نتایج نصف النهاری (خطوط عمود بر خطوط ساژیتال) را نشان می دهند. خطوط سیاه دیافراگم کاملاً باز را نشان می دهند در حالی که خطوط آبی نتایج را در f / 8 نشان می دهند. سمت چپ نمودار اندازه گیری دایره مرکز تصویر و سمت راست اندازه گیری محیطی را نشان می دهد. هرچه خطوط بالاتر باشد ، عملکرد بهتر لنز انتظار می رود.

 

نمودار 24 STM به دلیل دایره تصویر آن در اندازه APS-C کوتاه شده است (سمت راست گم شده است) ، اما نمودار پیش بینی کرده است که این لنز قرار است خیلی خوب با دو لنز خوب دیگر در مقایسه با اینجا رقابت کند. با یک دیافراگم باز و گسترده ، به نظر می رسید که 24 STM به وضوح واضح تر از 40 STM خواهد بود که عملکرد متوسط ​​آن در گوشه ممکن است یک استثنا باشد. در f / 8 ، به نظر می رسد که عملکرد دو لنز تقریباً یکسان با عملکرد نصف النهاری در گوشه ای است که برای 24 STM کمی بدتر است.

 

با داشتن 24 STM در دست ، عکسبرداری از نمودار آزمون رزولوشن ISO 12233 پیشرفته اولین سفارش تجاری بود (درست پس از ضبط تصاویر محصول). آنچه ما از این نتایج می آموزیم این است که این لنز با دیافراگم باز f / 2.8 کاملاً واضح است و نتایج آن در f / 4 بسیار واضح است. توقف پایین تا f / 5.6 ، بهبودهای جزئی جزئی را در درجه اول در گوشه ها ایجاد می کند. توقف به پایین دیافراگم های باریک تفاوت کمی در وضوح ایجاد می کند تا زمانی که پراش سر زشت خود را بزرگ کند. نتایج f / 16 را مشاهده کنید تا تأثیر پراش بر وضوح را به وضوح مشاهده کنید.

 

وظیفه بعدی بلافاصله بعدی من مقایسه EF-S 24 STM با EF 40 STM بود. 40 معیار کیفیت تصویر ارزان قیمت لنز را تعیین می کند و از این نتایج آزمایش ، می بینیم که 24 از این نظر با 40 برابر درست است. چیزی که من می بینم این است که 40 STM در گوشه های APS-C با سرعت f / 2.8 کمی واضح تر است ، اگرچه این خصوصاً تعجب آور نیست زیرا 40 در حال ارائه یک دایره تصویر با فریم کامل است. با f / 4 ، اختلاف وضوح پاک می شود و اعوجاج بشکه 24 STM تمایز اصلی باقی می ماند. در f / 4 ، این لنزها کیفیت تصویر بسیار چشمگیری را تولید می کنند - کیفیت تصویری که به برخی لنزهای بسیار خوب نزدیک می شود.


Corner Sharpness Comparison


در حالی که بهبود وضوح گوشه را می توان در یک یا دو دیافراگم باریک تر مشاهده کرد ، بزرگترین تفاوتی که مشاهده می شود کاهش میزان پرز شکن است. سایه بان های 24 گوشه STM تقریباً 2.5 استاپ در f / 2.8 دارند. این مقدار برای لنزهای با فرمت APS-C که در بیشترین دیافراگم استفاده می شود غیر معمول نیست. در f / 4 ، سایه زنی به طور قابل توجهی کاهش می یابد و به حدود 8/0 متوقف می شود.

 همچنین میزان شعله ور شدن این لنز قابل اغماض است. حتی با خورشید در گوشه قاب ، فقط مقدار کمی شعله ور در f / 11 و f / 16 دیده می شود.

 بیش از حد ناچیز CA (انحراف رنگی) است که این لنز در گوشه ها نشان می دهد. با وجود سوژه های کاملاً متضاد در نواحی میانی و گوشه ای قاب ، انتظار می رود مقدار متوسط ​​CA را ببینید. تصحیح CA یک نقص لنز نسبتاً آسان در پردازش پست (یا در دوربین با بعضی مدل ها) است و تخریب نسبتاً کمی تصویر توسط فرایند اصلاح ایجاد می شود.

 

ویرایش بیشتر مخرب است و همانطور که در بالا نشان دادم ، این لنز دارای برخی اعوجاج های لوله است. این مقدار ناچیز است ، اما اگر خطوط مستقیم موازی مرزهای خود داشته باشید ، ممکن است این خطوط بدون تصحیح مستقیم یا موازی به نظر نرسند. اگر قصد اصلاح اعوجاج را دارید ، فریم آن کمی بیشتر از حد لازم است.

 24 STM به طور متوسط ​​میزان کما در گوشه های قاب را نشان می دهد. کما شاید به راحتی در عکس های آسمان شب دیده شود. کما باعث می شود که ستاره های نزدیک به گوشه های قاب بیشتر شبیه ستاره های دنباله دار کوچک باشند که دمشان به سمت گوشه ها کشیده شده است.Canon EF-S 24mm STM Lens – Angle View on Tripod

تمرکز کردن

لنز 40 f / 2.8 STM که مدام به آن اشاره می کنم اولین لنز Canon با اجرای AF "STM" (پله برقی) بود. لنز Canon EF-S 18-135mm f / 3.5-5.6 IS STM به طور همزمان معرفی شد ، اما لنز 40 STM اولین لنز موجود در خیابان بود. با لنز 24 STM و همزمان اعلام شده Canon EF 24-105mm f / 3.5-5.6 IS STM ، اکنون 7 لنز STM در مجموعه کانن وجود دارد. کانن بدیهی است که در فناوری STM موفقیت کسب کرده است.

کآنون دوست دارد تعداد باورنکردنی لنزهایی که تولید کرده اند را تبلیغ کند. با ایجاد بررسی لنز Canon EF-S 24mm f / 2.8 STM ، این رقم تولید بسیار بیشتر از 100 میلیون است. تهیه لنزهایی مانند این لاین در صفحات آنها ، به میزان قابل توجهی ، آمار تولید کانن را افزایش می دهد و بازاریابی با فرکانس حتی بالاتر به نقاط عطف تولید می رسد. 


خلاصه

لنز Canon EF-S 24mm f / 2.8 STM یک لنز بسیار کوچک و سبک است که کیفیت تصویر بسیار خوبی تولید می کند و دارای فوکوس خودکار دقیق است. قیمت معامله را مهر و موم کرده و این را به لنزهای ضروری برای هر کیت APS-C تبدیل می کند.

 

در پایان بررسی 40 STM ، من توضیحی دادم که در مورد این لنزهای نوع پنکیک نیز صدق می کند: "به طور کلی ، من" خیلی کم "پیش می آید که از این لنزهای کوچک و ارزان قیمت خوشم نیاید." شوخی با این لنز کوچک سرگرم کننده است ، اما ... این معامله واقعی است. نه تنها کار را به اتمام می رساند ، بلکه کار را به خوبی یا بهتر از بسیاری از لنزها انجام می دهد. و با قیمت پایین تر. توجیه این خرید کار سختی نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد