راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا
راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

مشخصات لنز Canon EF 600mm f/4L IS III USM


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens

بگذارید من شما را با آخرین لنزهای حیات وحش و ورزشی بزرگ کانن ، EF 600mm f/4L IS III آشنا کنم.

اگر بتوانید از این قیمت عبور کنید ، لنز EF 600mm f/4L IS III در بیشتر موارد شما را مجذوب خود می کند. این یکی از باورنکردنی ترین لنزهای موجود و بهترین لنزهای ورزشی بزرگ است. 600 f/4 IS III دارای طراحی چشمگیر ، کیفیت تصویر فوق العاده ، AF فوق العاده سریع و بهترین کیفیت ساخت در دسترس است.

لنز Canon EF 400mm f/2.8L IS III USM به لنز Canon EF 400mm f/2.8L IS II USM ، لنز Canon EF 600mm f/4L IS III USM به Canon EF 600mm f/4.0L IS است II USM Lens ، و این دو بررسی از بسیاری جهات یکدیگر را آینه می کنند. لنز EF 600mm f/4L IS III USM نسل ششم در سری 600mm f/4 کانن است که جایگزین لنز Canon EF 600mm f/4L IS II در سال 2011 و نسخه سوم IS می شود. صاحبان این لنز ، مانند صاحبان نسخه های لنز قبلی ، عمدتا عکاسان حرفه ای و جدی آماتور (یا به سادگی ثروتمند) خواهند بود. با توجه به فاصله کانونی و حداکثر دیافراگم این لنز ، این عکاسان در درجه اول از این لنز برای ورزش ، حیات وحش و عکاسی خبری استفاده می کنند.

مانند 400 L III ، میله برای 600 L III بسیار بالا بود. نسخه قبلی این لنز از همه نظر فوق العاده بود ، نسخه جدید باید مزیت قابل توجهی را نشان دهد ، و باور اینکه دستیابی به آن بهتر بود دشوار بود.

در حالی که در نگاه اول لنز Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens مانند II به نظر می رسد ، ظاهر بیشتر تصادفی به نظر می رسد تا عمدی زیرا III یک لنز کاملا جدید است و بارزترین تفاوت آن وزن بسیار سبک تری است. در حالی که عکاسان نظرات زیادی در مورد آنچه در لنز می خواهند دارند ، اما تمایل به وزن سبک تر برای این مورد وجود دارد. با کاهش وزن لنز نسخه II 3.4 پوند (1،440 گرم) ، تصور کاهش وزن اضافی قابل توجهی تنها 7 سال بعد دشوار بود. اما ، تحویل داده شد

اجازه دهید برنامه کاهش وزن فوق تله کانن را در یک نمودار قرار دهیم:

وزن EF 600mm f/4L IS III USM تنها تقریبا. 6.7 پوند (3،050 گرم) این مقدار تقریباً 1.9 پوند (870 گرم) کمتر از II (22 درصد کمتر) و فوق العاده 5.1 پوند (2310 گرم) کمتر از لنز I (43 درصد کمتر) است.



با بالا رفتن پرده در مراسم اعلام این لنز (Elliot Peck، Canon USA Senior VP & GM نشان داده شده در بالا) ، من مستقیماً تا 600 III و لنز Canon EF 400mm f/2.8L IS III USM به طور همزمان راه رفتم. و هر دو نسخه 600 را همزمان نگه داشت. حالم بهم خورد. این تفاوت حتی بیشتر از اعداد نشان داده شده احساس می شود و بخشی از دلیل آن این است که وزن به عقب منتقل شده و تعادل بهتری به لنز می بخشد. پیشرفت در این زمینه ها به تنهایی بسیار چشمگیر است.

گرافیک ارائه شده توسط کانن در زیر ، طراحی سه لنز اخیر Canon EF 400mm f/2.8 با لرزشگیر تصویر را نشان می دهد. گرافیک طراحی 600 میلی متری در دسترس نبود ، اما طرح های 600 میلی متری جدا از طول طولانی تر ، طرح های 400 میلی متری برای هر نسل لنز مربوطه را نشان می دهند ، به این معنی که این تصویر نمایانگر لنزهای 600 میلی متری نیز می باشد. سبز روشن نشان دهنده عناصر UD ، بنفش نشان دهنده عنصر فلوریت و عناصر سبز تیره Super UD هستند.


توجه کنید که عنصر محافظ لنز جلو مینیسک در لنزهای سری I در II ناپدید شد و یک عنصر بعدی ارزان تر از UD در ردیف اول قرار گرفت. صرفه جویی در وزن اضافی در استفاده از عناصر فلوریت یافت شد.
بزرگترین راز طراحی III این است که همه عناصر لنز جلو به جز یکی را به طور قابل توجهی به عقب برده و در آنجا کوچکتر شوند. این طرح همچنین مرکز ثقل را برای طراحی راحت تر و راحت تر به عقب منتقل کرد ، زیرا جلوی لنز بیشترین حرکت را می کند و در حال حاضر بسیار سبک تر است (اگرچه با کاهش شتاب ، لنز جدید به راحتی قابل نگه داشتن نیست درجا).
افزودن عنصر Super UD بخشی از تغییر طراحی بود. آن عنصر فوق العاده عدسی 3 را بررسی کنید ، یک اپتیک نازک مقعر که محکم بین دو عنصر فلوریت قرار گرفته است. به گفته کانن ، "این عنصر عدسی آنقدر ظریف است که به سادگی نگه داشتن لبه های آن در دست می تواند به دلیل گرمای بدن باعث پیچ خوردگی موضعی شود."
همچنین جالب است که این لنز به همراه 400 f/2.8L IS III اولین طرح های لنز کانن با مواد شیشه ای جدید هستند. "این شیشه دارای ضریب شکست نسبتاً بالاتری نسبت به شیشه های معمولی با پراکندگی پایین است و وزن مخصوص کمی دارد. با استفاده از مواد جدید شیشه ای در اولین عنصر لنز با قطر بزرگ [که به دلیل فاصله کانونی نمی توان اندازه آنها را کاهش داد و حداکثر دیافراگم] ، وزن کاهش می یابد و انحراف کروی و رنگی سرکوب می شود. "
یکی دیگر از عناصر طراحی جالب ، دیافراگم است که به جلو منتقل می شود و منجر به بزرگترین EMD (دیافراگم الکترومغناطیسی) در یک لنز EF تا به امروز می شود و نشان دهنده چالش طراحی دیگری است که کانن بر آن غلبه کرده بود.

اینها بهبودهای لنز Canon EF 600mm f/4L IS III Lens هستند.


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Angle View

فاصله کانونی در حالی که این لنز از جهات مختلف شگفت انگیز است ، فاصله کانونی فوق تله 600 میلی متری است که باید به آن علاقه مند باشید و توجه داشته باشید که با وجود اندازه و هزینه این لنز ، زاویه دید مشابهی با سایر لنزها دارد ( لنزهای 600 میلی متری (شامل گزینه های لنز زوم). زاویه دید بسیار باریک فاصله کانونی 600 میلی متری معمولاً برای چیست؟ هنگامی که شما نیاز دارید یک موضوع را محکم قاب بندی کنید و نمی توانید به آن نزدیک شوید ، به دلیل موانع فیزیکی (نهرها ، صخره ها و غیره) موانع قانونی (خطوط در یک میدان ، مرزهای دارایی و غیره) موضوعی که عکاسان نزدیک را تحمل نمی کند (برای مثال پرندگان ناتوان) دلایل ایمنی (حیات وحش خطرناک ، وسایل نقلیه با سرعت بالا و غیره) برای مأموریت مخفی کاری (به عنوان مثال اجرای قانون) الزامی برای جلوگیری از مانع مشاهده (مانند در سخنرانی در یک مکان بزرگ) ممکن است به یک لنز 600 میلی متری نیاز داشته باشید.


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Bear Sample Picture


اگر به سادگی نمی خواهید به هم نزدیک شوید ، از جمله به دلایل راحتی یا اجتناب از برخورد با رفتارهای حیات وحش ، یک لنز 600 میلی متری ممکن است مناسب باشد. در راحتی ماشین خود بنشینید ، از نیاز به عبور از نهر اجتناب کنید ، از موج سواری عقب نمانید ، از دید خارج شوید و غیره.


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Mother and Fawns Sample Picture

هنگامی که می خواهید از فواصل فشرده از منظر دور عکس بگیرید ، ممکن است لنز 600 میلی متری بخواهید. هنگامی که می خواهید یک تاری تاریک بسیار قوی ایجاد کنید ، سوژه ای را حتی از یک پس زمینه شلوغ و حواس پرت کننده جدا کنید ، یک لنز 600 میلی متری دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید ، به ویژه یک لنز 600 میلی متری با دیافراگم حداکثر f/4.

Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Fawn Sample Picture

در حالی که یک لنز 600 میلی متری کاربردهای بسیار متنوعی دارد ، حیات وحش و ورزشها در بالای لیست پرکاربردترین لیستها قرار دارند و اکثر کاربردهای دیگر 600 میلی متری با فرکانس بسیار پایین تری انجام می شود. هنگام استفاده از یک دوربین با سنسور تصویربرداری فول فریم ، یک لنز 600 میلی متری f/4 مدتهاست که اولین انتخاب من برای عکاسی از حیات وحش بوده است. موضوعاتی از پرندگان کوچک تا شکارهای بزرگ به آسانی با این فاصله کانونی ثبت می شوند. حیات وحش معمولاً در اوایل و اواخر روز که نور کم است بیشتر فعال است و دیافراگم f/4 (اطلاعات بیشتری در مورد این ویژگی به زودی) مکمل عالی برای زاویه دید محدود است. وزن سبک این لنز به همراه فاصله کانونی زیاد آن را حتی برای پرندگان در حال پرواز نیز انتخاب خوبی می کند.

 


Canon EOS R5 Bull Elk Sample Picture

Canon یک گزینه لنز 800 میلی متری دوستدار حیات وحش با حداکثر دیافراگم 1 توقف باریک تر ارائه می دهد ، اما 600 f/4L IS III از فاصله کانونی در دیافراگم یکسان با یک گسترش دهنده 1.4 برابر در پشت آن فراتر می رود

Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Fawns Sample Picture

هنگام استفاده از دوربین با سنسور تصویربرداری فول فریم ، لنز 600 میلی متری مدت ها اولین انتخاب من برای عکاسی ورزشی صحرایی شامل فوتبال و برخی از رویدادهای دویدن بوده است. این لنز یک انتخاب عالی برای بیس بال ، فوتبال و بسیاری از ورزش های دیگر است. در المپیک ، سوپر بول ، جام جهانی و بسیاری از رویدادهای مهم ورزشی دیگر ، این لنز را به تعداد زیاد تماشا کنید.

 


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Sports Sample Picture


عکاسان خبری و دیگران که رویدادها را پوشش می دهند ، دسترسی به این لنز را دوست خواهند داشت. وقتی عکاسانی که رویدادها را پوشش می دهند اجازه دسترسی نزدیک به سوژه های خود ، از جمله در کنسرت ، سخنرانی و غیره را ندارند ، این فاصله کانونی اغلب دسترسی مورد نیاز را فراهم می کند. این لنز یک انتخاب عالی برای عکاسی از نمایش های هوایی است ، به ویژه هنگامی که هواپیماهای مجرد در حال پرواز هستند.

فاصله کانونی 600 میلی متری که در دوربین های فرمت سنسور تصویربرداری کوچکتر APS-C/1.6x (FOVCF) استفاده می شود ، زاویه دید بسیار باریکی را ارائه می دهد که معادل یک لنز 960 میلی متری در یک دوربین فول فریم است. این زاویه دید بسیار باریک ، سناریوهایی را که این لنز برای آنها مناسب است ، کاهش می دهد. من به ندرت می شنوم که یک عکاس پرنده از داشتن فاصله کانونی زیاد شکایت کند. با این حال ، استفاده از این زاویه دید در بسیاری از رویدادهای ورزشی چالش برانگیز است (نگه داشتن یک سوژه در کادر در این زاویه دید چالش برانگیز است) و حتی برای برخی از عکاسی از حیات وحش بسیار طولانی است. حرکت به عقب می تواند یک جواب باشد ، اما موانع می توانند در مسیر دید قرار بگیرند و مسافت طولانی تر به این معنی است که امواج گرما به احتمال زیاد یک مشکل هستند.

 

در مورد موضوع امواج گرما ... فقط به این دلیل که شما یک لنز شگفت انگیز 600 میلی متری دارید به این معنی نیست که می توانید تصاویر واضحی را با آن ایجاد کنید ، حتی زمانی که از سریع ترین سرعت شاتر و بهترین تکنیک ها استفاده می کنید.

در صورت وجود ، تابش گرما/مه/امواج باعث ایجاد اعوجاج نوری می شود که کیفیت عکس های طولانی را کاهش می دهد و من با این فرکانس با برخی فرکانس ها روبرو می شوم. اولین استفاده من از لنز 600 L IS III در یک مسابقات فوتبال بود که در یک مکان چشمگیر با همه زمین های چمن مصنوعی برگزار شد. در حالی که آب و هوای آفتابی تماشای این رویداد بهاری را بسیار راحت کرده بود ، آفتاب روی چمن مصنوعی باعث از بین رفتن کیفیت تصویر می شود. با نگاهی به میدان ، می توانستم خطوط میدان سفید را ببینم که در امواج گرما می رقصند. من می دانستم که همه تصاویرم به خطر می افتد و ... ، از جمله تصویر نمونه ورزشی که در بالا به اشتراک گذاشته شد (تاری تاریک عجیب و غریب را ببینید؟). این سناریویی بود که یک لنز 400 میلی متری کیفیت تصویر بهتر (تقریبا 1/3 بهتر) را با سوژه هایی با فریم ایده آل (باید نزدیکتر می بود) ارائه می داد ، زیرا در فواصل کوتاه سوژه ، هوای متلاطم کمتری وجود داشت.

هنگام بررسی لنزهای بلند تله فوتو ، دوست دارم در مورد محدوده فاصله بهینه قاب بندی بحث کنم. هنگامی که از یک لنز اصلی (بدون زوم) برای گرفتن عکس از موقعیت ثابت استفاده می شود ، اغلب در عکس پس از پردازش مورد نیاز است ، همانطور که اغلب در عکاسی ورزشی اتفاق می افتد. یک لنز با فاصله کانونی بلندتر دارای زاویه دید باریک تری است ، که البته برای فریم بندی بهینه ، شما باید از سوژه فاصله بیشتری داشته باشید. یک مزیت بزرگ که یک زاویه دید باریک تر ارائه می دهد ، فاصله فریم بهینه عمیق تر است که مدت زمان بیشتری را برای گرفتن یک سوژه با فریم مطلوب فراهم می کند. این مزیت می تواند منجر به کاهش محصول مورد نیاز با حفظ رزولوشن بالاتر شود.

توضیح این مفهوم ... اگر در حال عکاسی از یک فرد در حال اجرا با لنز 24 میلی متری با فرمت فول فریم DSLR هستید ، فاصله بهینه فریم برای ثبت کل شخص ممکن است 9 اینچ (3 متر) باشد. در 18 اینچ (6 متر) ، آن شخص فقط 1/2 اندازه مطلوب در قاب است. شخصی که با سرعت کامل می دوید فقط لحظه ای به آن فاصله مطلوب نزدیک می شود.

در مقابل ، یک لنز 600 میلی متری به طور مشابه این فرد را در حدود 225 اینچ (69 متر) با 1/2 فاصله مطلوب 450 اینچ (138 متر) قاب می گیرد. یک نفر در حال دویدن زمان بیشتری را می طلبد تا این فاصله 250 اینچی (69 متری) 1/2 از حد مطلوب تا مطلوب را از فاصله لنز 24 میلی متری "9" (3 متر) بپیماید. فاصله های بسیار نزدیکتر از حد مطلوب اغلب باعث می شود که سوژه در کادر بریده شود و هر دو فاصله کانونی با هم مقایسه شود ، بنابراین این فاصله را حساب نمی کنم (اما میزان افزایش محصول با 600 به طور چشمگیری کندتر است). هر چه مدت زمان بیشتری از سوژه در فاصله تقریبا مطلوب فریم باقی بماند ، زمان بیشتری برای ضبط عکس های با فریم ایده آل دارید. همچنین ، فاصله کانونی بیشتر اجازه می دهد تا مساحت بسیار بیشتری از یک رویداد از یک موقعیت واحد پوشش داده شود.

این بدان معنا نیست که لنز 600 میلی متری همیشه انتخاب بهتری است ، اما قطعاً پاسخ بسیاری از رویدادهای ورزشی است. لنزهای فاصله کانونی طولانی تری در دسترس هستند (مانند Canon EF 800mm f/5.6L) و این لنزها حتی مناطق وسیع تری از پوشش مطلوب را ارائه می دهند. با این حال ، این لنزهای بلندتر مزیت بزرگ دیافراگم f/4 را ارائه نمی دهند و باز هم ، زاویه دید در 800 میلی متر آنقدر باریک است که نگه داشتن یک سوژه با حرکت سریع با قاب مناسب ، چالش برانگیز است.

در اینجا مثالی از فاصله فاصله کانونی 300-600 میلی متر است که توسط یک لنز زوم گرفته شده است (نمونه 600 میلی متری ممکن است زاویه دید وسیع تری نسبت به آنچه باید مشاهده کنید) که توسط یک دوربین فول فریم دیده می شود:

 

Sigma 150-600mm OS Sports Lens Focal Length Range Example


آیا می خواهید رنگی به مجموعه خود اضافه کنید؟ فقط کافی است این لنز را بعد از غروب آفتاب یا قبل از طلوع آفتاب به آسمانی حتی نسبتاً رنگارنگ هدایت کنید (هرگز از یک لنز تله بلند به خورشید نگاه نکنید مگر اینکه از فیلتر خورشیدی کافی استفاده شود

 


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Sunset Sample Picture


من این لنز را به طور خاص برای عکاسی از مناظر نمی خریدم ، اما اگر این لنز را دارید ، مناظر ، گل ها و بسیاری از سوژه های دیگر می توانند با نتایج عالی ثبت شوند. عکاسی از خورشید (با فیلتر خورشیدی ایمن) و ماه از مواردی است که شاید ارزش خرید این لنز را داشته باشد. نمونه خورشید گرفتگی زیر با لنز نسخه II گرفته شد.


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Solar Eclipse Sample Picture

حداکثر دیافراگم

600 f/4L IS III دارای طولانی ترین فاصله کانونی موجود در لنز با دیافراگم حداکثر f/4 است. من اشاره کردم که لنزهای 600 میلی متری دیگر وجود دارد و برخی از آنها دارای فاصله فاصله کانونی بزرگنمایی هستند اما هیچ یک از گزینه های زوم دیافراگم f/4 ندارند و این یک تفاوت بزرگ است. تفاوت یک مرحله ای (یا بیشتر) بین این لنز و گزینه های دیگر بسیار بزرگ است ، آنقدر بزرگ است که بین گرفتن یک عکس عالی با تاری تاریک قوی و گرفتن یک تصویر تار یا پر سر و صدا با پس زمینه بیشتر در فوکوس تفاوت ایجاد می کند. دیافراگم بزرگ f/4 لنز Canon EF 600mm f/4L IS III بزرگترین عامل در اندازه بزرگ ، وزن سنگین (هرچند در حال حاضر بسیار سبک تر) و هزینه بالای این لنز است ، اما در عین حال زیبایی آن نیز کلیدی است.

هنگامی که می خواهید فعالیت را متوقف کنید ، از جمله فعالیت های ورزشی و حیات وحش در حال حرکت ، به ویژه در نور کم ، هنگامی که حیات وحش بیشتر فعال است و هنگامی که اغلب ورزش انجام می شود ، می خواهید ویژگی f/4 در لنز 600 میلی متری شما وجود داشته باشد. هنگامی که می خواهید سوژه را حتی از یک محیط شلوغ و پرتگاه جدا کنید ، می خواهید ویژگی f/4 و 600 میلی متر ترکیب شده با f/4 ، از طریق عمق میدان کم همراه با بزرگنمایی تله فوتو ، یکی از قوی ترین محو کننده های پس زمینه موجود را ارائه دهد. هر عدسی با استفاده از این لنز ، پس زمینه را تار کنید ، بنرهای تبلیغاتی ، پنکه ها و لباس آنها ، دستگاه ، وسایل ، صندلی ها و غیره را فقط به رنگ تیره تبدیل کنید ، و سوژه را برجسته کرده و از کادر بیرون می آید. اکثر کاربردهای متداول این لنز اجازه دستکاری پس زمینه را نمی دهد و زمینه های موجود در بسیاری از مکانهایی که این لنز در آنها استفاده می شود ، اغلب مشغول و حواس پرت است. به تصاویر موجود در مجلات/وب سایت های ورزشی معروف نگاه کنید و نتایجی را که این لنز می تواند به دست آورد مشاهده خواهید کرد.

دیافراگم f/4 می تواند به طور قابل توجهی کار شما را از جمعیت متمایز کند. هنگام استفاده از این لنز (یا نسخه های قبلی آن) ، من از f/4 بسیار بیشتر از هر دیافراگم دیگری استفاده می کنم و احتمالاً تنها با f/4 در این لنز خوشحال می شوم.


 

Canon EF 600mm f/4L IS II USM Lens Aperture Comparison Example


وسیع ترین دیافراگم ها تاری تاریک زیادی ایجاد می کنند در حالی که دیافراگم های باریک تر بیشتر این گوزن دم سفید نزدیک را در فوکوس قرار می دهند.


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Side View

تثبیت جادوگر

تقریباً همه چیز در این لنز جدید است و شامل سیستم تثبیت کننده تصویر است که دارای رتبه CIPA تا 5 مرحله است. لنزهای ارتعاشی و جدیدترین ریزپردازنده از لنز Canon EF 70-200mm f/4L IS II USM برای این سیستم وام گرفته شده است ، هرچند این ویژگی ها به طور خاص برای ویژگی های 600 III تنظیم شده اند.

این لنز بسیار سبک تر از نسخه قبلی خود است ، اما هنوز یک لنز سبک نیست که بتواند آن را کاملاً بدون پشتیبانی (بدون کمک آرنج در مقابل بدن) برای صدها تصویر مورد نیاز برای یک جلسه تست تثبیت کننده تصویر کامل استفاده کند. یک تمرین بزرگ برای اطمینان از اینکه خستگی با نتایج تداخل ندارد ، من محدوده سرعت شاتر باریک و تقریبا تیز را دو بار آزمایش کردم. آنچه من آموختم این بود که در شرایط ایده آل ، نرخ نگهدارنده من در معرض نوردهی 1/20 ثانیه نسبتاً ثابت بود و همچنان با نوردهی 1/13 ثانیه بالا (حدود 75) بود. تصاویر واضح پراکنده در نوردهی های طولانی تر نیز ایجاد می شوند.

به خاطر داشته باشید که این آزمایش بر روی Canon EOS 5Ds R. با وضوح فوق العاده بالا انجام شده است. تراکم پیکسلی سنسور تصویربرداری بیشتر باعث تار شدن حرکت می شود تا مدل های با وضوح پایین ، به دلیل جزییات پیکسل ها با حرکت کمتر ، به راحتی قابل مشاهده شود. اساساً حرکت با چاه های پیکسلی نزدیک به هم بزرگ می شود.

همانند لنز نسخه II ، سه حالت IS وجود دارد. حالت 1 حالت همه منظوره است و آخرین کلمه ای که از Canon شنیده ام این است که این حالت باید تقریباً در همه شرایط از جمله هنگام استفاده از سه پایه ، مونوپاد و هنگام عکسبرداری از عمل استفاده شود.

حالت 2 IS برای حرکت با موضوع استفاده می شود. در این حالت ، تنها 1 محور تثبیت ارائه می شود ، که امکان ردیابی سوژه متحرک خطی را فراهم می کند.

حالت 3 برای ردیابی عملکرد ، به ویژه اقدامات نامنظم سریع استفاده می شود. در حالت 3 ، تثبیت کننده تصویر فعال است و آماده استفاده در لحظه آزاد شدن شاتر است ، اما تثبیت واقعی تا آن زمان دقیق اجرا نمی شود. نمایی که از طریق منظره یاب مشاهده می شود تثبیت نشده است ، به این ترتیب می توان یک موضوع نامنظم را بدون مبارزه با تثبیت کننده تصویر و تلاش برای تثبیت نما ردیابی کرد. حالت IS 3 برای تشخیص حرکت چرخشی طراحی شده است و در صورت تشخیص فقط از تثبیت تصویر در زاویه راست جهت حرکت تشخیص داده شده استفاده می کند (مانند حالت IS 2).

هنگامی که IS شروع به کار می کند و هنگامی که متوقف می شود ، یک کلیک قابل توجه شنیده می شود ، اما فقط هنگامی که IS فعال است صدای چرخش و کلیک بسیار آرام شنیده می شود. این پیاده سازی IS بسیار خوب رفتار می کند - هنگامی که سیستم فعال می شود ، تصویر در منظره یاب نمی چرخد و در حالی که IS فعال است تصویر حرکت نمی کند. IS به ایجاد چارچوب سوژه ایده آل کمک زیادی می کند و من در ردیابی عمل در حالت 1 مشکلی نداشتم.

لنزهای فوق تله فوتو کانن دارای حالت IS ثانویه هستند که به طور خودکار سه پایه ای را که استفاده می کند حس می کند و سعی می کند لرزش های سیلی ، شاتر و سه پایه را از بین ببرد. "ویژگی جدید واحد IS عملکرد ردیابی با فرکانس بالا را بهبود بخشیده است ، بنابراین در مقایسه با سری II فعلی ، هنگام استفاده از سه پایه برای برخورد با ضربه آینه بهتر است." [کانن]

در حالی که متوقف کردن تار شدن تصویر ناشی از حرکت دوربین وظیفه اصلی تثبیت کننده تصویر است ، مزیت قابل توجه دیگری نیز دارد و آن کمک به دقت AF است. اگر تصویری که می بیند تثبیت شده باشد ، سیستم AF دوربین می تواند دقت فوکوس بیشتری را ایجاد کند. کانن ادعا می کند که این موضوع حتی با موضوعی که در حال حرکت است و با سرعت شاتر توقف می کند و دقت AF با ترکیب 600 میلی متری f/4 که عمق میدان را به طور بالقوه بسیار کم می کند بسیار مهم است.

به روز رسانی: مشکل زیر از طریق به روز رسانی سیستم عامل برطرف شده است. توجه داشته باشید که مشکل تثبیت کننده لنز 600 میلی متری III در ابتدا توسط برخی از کاربران 5D Mark IV و سایر کاربران دوربین گزارش شده بود. طبق گزارشات ، این لنز هنگام عکاسی از منظره یاب با IS فعال ، با سرعت شاتر بیشتر تار شبح می کند. گزارشات اولیه نشان می دهد که 1/250 یا 1/200 و سرعت شاتر بیشتر این اثر را ایجاد کرده است و گزارش های دیگر نشان می دهد که تاری در 1/250 از بین رفته است و فقط به سرعت شاتر طولانی تر توجه می شود (1/160 بدترین گزارش شده است). باز هم ، این مشکل با بروزرسانی سیستم عامل v1.1.2 برطرف شده است.

هنگام استفاده از لنز نسخه I 600mm f/4L IS ، مخصوصاً هنگام عکاسی از حیات وحش ، به سیستم 2 درجه توقف IS متکی بودم. اما ، من آن لنز را به دلیل وزن دعوت کننده از ناحیه شانه/کمر زیاد در دست نگرفتم. سیستم حسگر سه پایه آن لنز در کاهش ارتعاش (از جمله ضربه آینه) هنگام عکاسی از سه پایه بسیار مفید بود ، اما نگه داشتن لنز نسخه II بسیار راحت تر بود ، سیستم دارای 4 استاپ بسیار بهبود یافته بود ، و من شروع کردم تکیه بیشتر بر داعش با کاهش بسیار زیاد وزن ، لنز نسخه III را می توان برای مدت زمان طولانی تری به صورت دستی نگه داشت و سیستم تثبیت کننده تصویر 5 مرحله ای بهبودیافته تطبیق پذیری این لنز را در این زمینه افزایش می دهد.





ما در حال بررسی یکی دیگر از لنزهای سفید بزرگ تله فوتوی بزرگ کانن هستیم ، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که همه این فوق العاده های بزرگ را برای توصیف کیفیت تصویر بیرون بیاوریم ، درست است؟ با توجه به اینکه لنز نسخه II کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد ، فضای کمی برای بهبود با III وجود دارد و تعداد کمی از آنها مایل به مشاهده هرگونه افت کیفیت تصویر با وجود کاهش وزن هستند.

بیایید با نگاهی به نمودارهای نظری MTF ارائه شده از Canon شروع کنیم.



Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens MTF Chart

III | II


لنز نسخه II کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد و نسخه III نتایج تقریباً یکسانی را نوید می دهد.

ما سه نسخه از این لنز را آزمایشگاهی کردیم. اولین نتایج با لنز آسیب دیده به بیرون پرتاب شد. مجموعه دوم نتایج کاملاً مشابه لنز نسخه II نبود که بر اساس نمودارهای MTF انتظار می رفت ، بنابراین لنز سوم برای آزمایش آورده شد. لنز سوم بسیار شبیه به لنز دوم عمل کرد.

دیافراگم f/4 برای این لنز بسیار مهم است. حیات وحش (و اغلب ورزشها) اغلب در اوایل و اواخر روز (سطح کم نور) عکاسی می شود و اکثراً در این مورد دخیل هستند. تنظیمات ISO بالا اغلب برای متوقف کردن این عمل حتی در f/4 مورد نیاز است و در صورتی که گزینه های لنزهای کوچکتر و سبک تر با حداکثر دیافراگم باریک تر موجود باشد ، توقف پایین فقط برای به دست آوردن عمق میدان لازم است. بنابراین ، کیفیت تصویر باز بسیار مهم است.

این لنز با یک دیافراگم باز/f/4 ، در مرکز کادر تیز و در وسط و پیرامون دایره تصویر کامل فریم بسیار واضح است. با متوقف کردن دیافراگم به سمت پایین ، مزایای کمی مشاهده می شود.

مقایسه نسخه III در مقابل II نشان می دهد که لنز نسخه II در مرکز قاب بسیار کمی تیزتر است و تفاوت هنگام نصب افزونه ها آشکارتر می شود. لنز نسخه III به طور قابل ملاحظه ای CA جانبی کمتری دارد.

آزمایشات وضوح آزمایشگاهی ما بهترین داستان را نشان می دهد ، اما من سعی کردم چند نمونه مقایسه در فضای باز ایجاد کنم تا به اشتراک بگذارم. برای دقت ، برای این آزمایش به روشنایی پایدار یک آسمان صاف نیاز است و امواج گرما اغلب هنگامی که آسمان صاف است وجود دارند. هنگامی که با یک لنز 600 میلی متری بزرگ می شود ، امواج گرما از نتایج دقیق نمایندگی جلوگیری می کند. باد ، حتی باد ملایم ، می تواند کیفیت تصویر را با استفاده از لنزهای بزرگ مانند این تحت تأثیر قرار دهد و زاویه دید باریک تری هر ارتعاشی را بزرگتر می کند. با در نظر گرفتن این هشدارها ، در اینجا مجموعه ای از نمونه های محصول با وضوح 100 center در مرکز فریم آورده شده است. این تصاویر با استفاده از یک Canon EOS 5Ds R با وضوح فوق العاده بالا با فایل های RAW پردازش شده در Digital Photo Professional با استفاده از سبک تصویر استاندارد و وضوح فقط "1" (مقیاس 0-10) تنظیم شده است. توجه داشته باشید که تصاویر اکثر دوربین ها به وضوح بیشتری نیاز دارند اما تنظیمات وضوح بسیار زیاد برای جزئیات تصویر مخرب بوده و نقص های لنز را پنهان می کند.



Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Sharpness Comparison Example

f/4.0 | f/5.6   f/4.0 | f/5.6   f/4.0   f/4.0   f/4.0 ISO 1600



نتایج ترجمه

حتماً مرکز صفحه تمرکز واضح را در این تصاویر پیدا کنید. همه جزئیات نباید تیز باشند. توجه داشته باشید که تصویر بریده از چشم گربه دارای مقداری کاهش نویز است. همچنین به یاد داشته باشید که تنظیم وضوح را می توان کمی افزایش داد. تغییر فوکوس ، صفحه فوکوس تیز به جلو یا عقب در حالی که دیافراگم باریک می شود (انحراف کروی باقی مانده) ، مشکلی در این لنز نیست. در اینجا نگاهی سریع به عملکرد گوشه است

Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Corner Sharpness Comparison Example


دوستانی که از منطقه گزارش می دهند از نتایج بدست آمده از 600 L III بسیار خوشحال هستند.


من به طور کلی وینیتینگ را دوست ندارم ، اما بدم نمی آید که از روی لنزهایی مانند این لنز ، وینیتینگ داشته باشم. عکس های اکشن ورزشی و حیات وحش به ندرت دارای یک سوژه اصلی (یا چهره یک سوژه اصلی) در گوشه کادر هستند و حاشیه های تیره و تاریک می توانند توجه بیننده را به سوژه و چهره آنها جلب کنند. در f/4 ، این لنز فقط لمس این اثر را دارد. تقریباً 1.4 توقف سایه زدن گوشه ملایم است و معمولاً فقط بسیار اندک قابل توجه است. اگر نمی توانید در گوشه های تصویر سایه داشته باشید ، حدود 0.5 توقف سایه در گوشه های f/5.6 احتمالاً شما را خوشحال می کند و عملا هیچ سایه ای در دیافراگم های باریک وجود ندارد.

دارندگان دوربین با فرمت APS-C به احتمال زیاد در حدود 0.6 توقف سایه در f/4 متوجه نمی شوند.

به تأثیر رنگهای مختلف طیف که به طور متفاوتی بزرگ می شوند ، CA جانبی (یا عرضی) CA (اختلال رنگی) گفته می شود. CA جانبی به صورت حاشیه ای رنگ در امتداد خطوط کنتراست قوی مماسی (نصف النهار ، زاویه راست تا شعاع) با وسط و به ویژه حاشیه دایره تصویر بیشترین مقدار را نشان می دهد زیرا در آنجا بیشترین تفاوت در بزرگنمایی طول موج وجود دارد. هرگونه ناهماهنگی رنگ موجود را می توان به راحتی در ابزار کیفیت تصویر سایت مشاهده کرد ، اما اجازه دهید بدترین مثال را نیز مشاهده کنیم ، یک برش 100 from از گوشه سمت چپ بالای قاب 5Ds R.



Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Lateral Chromatic Aberration Exampleفقط باید رنگهای سیاه و سفید در فقط باید رنگهای سیاه و سفید در این تصویر وجود داشته باشد و این در اصل همان چیزی است که ما در اینجا می بینیم. این لنز مقدار بسیار کمی از CA جانبی را نشان می دهد.

انحراف لنز نسبتاً متداول CA محوری (طولی ، بوکه) CA است که باعث می شود صفحات کانونی غیر موازی با طول موج های مختلف نور ، یا به بیان ساده تر ، رنگ های مختلف نور در اعماق مختلف متمرکز شوند. انحراف کروی همراه با کروکروماتیسم یا تغییر در میزان انحراف کروی نسبت به رنگ (ظاهراً کاملاً شبیه به انحراف رنگی محوری است اما خطرناک تر است) دیگر انحرافات رایج عدسی هستند که باید به دنبال آنها بود. CA محوری با متوقف شدن با عدم تمرکز رنگ در حالت متوقف شدن دست کم تا حدی پایدار می ماند در حالی که هاله رنگ کروی انحرافی با تغییر فوکوس لنز اندازه کمی را نشان می دهد و توقف یک تا دو توقف به طور کلی این انحراف را برطرف می کند.

در دنیای واقعی ، نقص لنزها به طور جداگانه با انحراف کروی و کروکروماتیسم به طور کلی ، حداقل تا حدی همراه با CA محوری وجود ندارد. اینها با هم ترکیب می شوند و در عریض ترین دیافراگم ها کیفیت تصویر کمتر واضح و مبهم ایجاد می کنند.


 

 

Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Spherical and Axial Aberration Example

f/4.0 | f/5.6 | f/8.0


جواهرات نقره ای در محصولات 100٪ فوق تفاوت کمی در پیش زمینه نسبت به پس زمینه نشان می دهند و جزئیات در مرکز عمق میدان بسیار واضح هستند و عملکرد قوی را منعکس می کنند.

فناوری های نوری کانن که بر روی این لنز به کار گرفته شده اند شامل Super Spectra Coating (SSC) ، رد طول موج های اضافی نور ، و Air Sphere Coating (ASC ، یک فیلم نازک حاوی دی اکسید سیلیکون و هوا در بالای چند روکش سنتی است) ، به حداقل رساندن تابش خیره کننده و بازتاب ها علاوه بر این ، طراحی جدید نوری ، حرکت عنصر دوم لنز به سمت عقب لنز و تنها یک عنصر بزرگ در جلو باقی می ماند ، به کاهش شعله ور و شبح کمک می کند. آزمایش استاندارد جرقه زنی ما شامل قرار دادن خورشید در گوشه قاب است. در حالی که این تست با زوایای وسیع از طریق فاصله های کانونی کوتاه تله بسیار عالی عمل می کند ، فاصله های کانونی طولانی تر مانند این همیشه همیشه شعله ور شدن زیادی از این آزمون نشان می دهد. از آنجایی که من نمی بینم دود از دوربین خارج می شود ، لنزهای 600 میلی متری در آزمایش استاندارد شعله ور شدن ما شرکت نمی کنند.

این لنز تقریباً به اندازه لنزها بدون اعوجاج خطی است. من شک ندارم که هرگز وسوسه شوید تا تصویری از لنز Canon EF 600mm f/4L IS III را با اعوجاج تصحیح کنید.

بسیار واضح است که این لنز می تواند تاری تاریکی بسیار قوی ایجاد کند و کیفیت آن تار خوب است. در اینجا نمونه های بوکه آمده است:



Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Bokeh Example


مثالهای f/8 عملکرد طبیعی را نشان می دهد و مثال "چشم گربه" ، گوشه بالای صفحه را از 1/3 سمت راست فریم نشان می دهد ، جایی که برجسته های مدور در نتایج f/4 فشرده می شوند.

کیفیت نوری لنز Canon EF 600mm f/4L IS III چقدر خوب است؟ به طور کلی ، به طور قابل توجهی خوب است. این که لنز نسخه II بسیار شفاف است واقعاً تنها ویژگی منفی من برای لنز نسخه III است.



Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Top View with Hood


تمرکز

عملکرد فوکوس خودکار برای موفقیت یک لنز با عمق میدان بسیار کم عمدتا برای عکاسی از عملکرد سریع بسیار مهم است. لنزهای فوق تله فوتو کانن مدتهاست که بهترین عملکرد فوکوس خودکار را ارائه کرده اند و این لنز به همین روند ادامه می دهد.

همانطور که انتظار داشتید ، این لنز جدیدترین بروزرسانی های موجود را دریافت می کند. "بهبود AF از نظر مکانیکی شامل کاهش بار درایو به لطف مواد شیشه ای در گروه لنزهای فوکوس است که تقریباً یک پنجم وزن قبلی است." [Canon] همچنین شامل جدیدترین ریزپردازنده برای بهبود سرعت محاسبه است. Canon با وجود حداقل فاصله فوکوس کوتاهتر ، حداقل فاصله فوکوس را تا زمان فوکوس بی نهایت سریعتر از لنز نسخه II اعلام می کند. آن لنز سریع تمرکز کرد ، بنابراین انتظار نداشته باشید که این تفاوت چشمگیر باشد ، اما این یک لنز با فوکوس سریع است. توجه داشته باشید که کانن به طور خاص اشاره می کند که "سری EOS-1D و EOS 5D هنگام استفاده از لنزهای سری III از عملکرد بهتر AF استفاده می کنند."

سیستم AF داخلی این لنز علاوه بر سریع و دقیق بودن بسیار بی صدا است. اگر با دقت گوش دهید ، برخی تکان های داخلی بی صدا همراه با کلیک های آرام به گوش می رسند ، اما من حتی در هنگام عکاسی به صداها توجه نمی کنم.

لنزهای سوپر تله IS IS II و III شامل ویژگی Focus Preset هستند. Focus Preset را در فاصله مشخصی تنظیم کنید و هنگامی که عکاسی شما نیاز به این فاصله خاص دارد ، حلقه پخش سفید رنگی را که در جلوی حلقه فوکوس قرار دارد بچرخانید و لنز به طور خودکار با فاصله از پیش تعیین شده تنظیم می شود. جدید با III یک ویژگی حساس به جهت است که اجازه می دهد فاصله متفاوتی برای هر جهت چرخش تعیین شود. تنظیمات سوئیچ Focus Preset شامل OFF ، ON و ON با تأیید فوکوس شنیدنی است. از این ویژگی برای تنظیم سریع فوکوس در یک فاصله شناخته شده یا در یک فاصله تقریبی استفاده کنید که در آن تنظیم دقیق می تواند به سرعت به فوکوس مناسب برسد.

یک سوئیچ محدود کننده فوکوس 3 موقعیتی اجازه می دهد تا فاصله های فوکوس به زیر مجموعه ای از فاصله فوکوس این لنز محدود شود. علاوه بر محدوده کامل ، محدودیت های 13.8 ' - 52.5' (4.2 متر - 16 متر) و 52.5 '(16 متر) - ∞ را می توان برای بهبود زمان قفل فوکوس و کاهش شکار فوکوس هنگام عکاسی از افراد در فواصل این محدوده انتخاب کرد.

چهار دکمه توقف فوکوس خودکار در حلقه سیاه در نزدیکی لنز شیئی اجازه می دهد تا فوکوس خودکار به طور موقت متوقف شود. من از حالت تمرکز AI-Servo (پیوسته) برای ورزش های تیراندازی استفاده می کنم ، اما گاهی اوقات دوست دارم از تکنیک تمرکز و ترکیب مجدد با موضوعات ثابت در طول رویداد استفاده کنم. ویژگی توقف فوکوس خودکار به راحتی می توانید قفل فوکوس را خاموش کنید ، فوکوس خودکار را خاموش کرده و مجدداً برای فریمی تنظیم کنید که نقطه (های) فوکوس فعال را از سوژه ، از جمله در حاشیه کادر ، خاموش کند. یکی دیگر از کاربردهای عالی این ویژگی زمانی است که تصویری گرفته شده اما قاب بندی مطلوب نیست. به سادگی دکمه توقف فوکوس را فشار دهید و به اندازه کافی عکس بگیرید تا در حین پردازش به هم متصل شوند. البته تغییر لنز به حالت فوکوس دستی نیز برای این تکنیک ها مفید است.

حالت جدید در لنزهای فوق تله فوتو که در سال 2010 اعلام شد ، حالت فوکوس سوم بود. علاوه بر AF و MF ، یک حالت "PF" یا Power Focusing نیز قرار داده شد و این حالت با لنزهای سری III بازگشت. هنگام معرفی این ویژگی ، Canon USA گفت که این ویژگی به "... فیلمسازان در هنگام فیلمبرداری به تغییرات فوکوس نرم تر و جذاب تری دست یافت."

حلقه پخش از پیش تعیین شده فوکوس را بسیار (بسیار) کمی بچرخانید تا AF کم سرعت الکترونیکی رانده شود و آن را به میزان بیشتری بچرخانید تا با چرخش حلقه جهت تغییر فاصله فوکوس ، سرعت بیشتری بدست آورید. این ویژگی به خوبی کار می کند ، اما شما نیاز به یک تنظیم سه پایه محکم و یک دست ثابت دارید تا حین چرخاندن حلقه باعث تحریک نشوید. تمرکز قدرت بسیار بی صدا است. توجه داشته باشید که AF در حالت PF کار نمی کند ، اگرچه فوکوس دستی در این حالت در دسترس است.

کسانی که علاقه مند به فوکوس دستی این لنز هستند قطعاً فراموش نشده اند - این لنز حلقه ای یک تجربه فوکوس دستی عالی را ارائه می دهد. به جای یک درایو فوکوس دستی متداول متصل به مکانیک ، کانن فوکوس دستی الکترونیکی را در این لنز اجرا کرد ، اولین سوپر تله کانن (به همراه 400 میلی متر f/2.8L IS III) که چنین چیزی را داشت. این تصمیم طراحی کلی را ساده کرده ، باعث صرفه جویی در وزن و افزایش قابلیت اطمینان مورد انتظار می شود. شاید اولین سرنخ شما در مورد طراحی فوکوس توسط سیم زمانی باشد که بخواهید فوکوس دستی را با خاموش بودن دوربین یا غیرفعال بودن اندازه گیری انجام دهید. این دیگر کار نمی کند.

حلقه فوکوس دستی این لنز در موقعیت ایده آل ، اندازه بزرگ ، دارای سطح لاستیکی با نوارهای تیز با احساس عالی و مقاومت چرخشی ایده آل است و بسیار صاف و بدون بازی است. با گوش به لنز ، یک سری از صداهای کلیک محکم در فاصله فوکوس دستی شنیده می شود.

یکی از ویژگیهای رایج در لنزهای فوکوس الکترونیکی ، سرعت درایو متغیر وابسته به سرعت چرخش حلقه فوکوس است. متاسفانه


 

Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Maximum Magnification


با استفاده از لوله های فرمت ، لوله های توخالی (با اتصالات الکترونیکی) که لنز را از دوربین دورتر می کنند ، بزرگنمایی از لنزهای فاصله کانونی تله به میزان قابل توجهی افزایش نمی یابد ، اما همه لنزهای سوپر تله کانن با این لنزها سازگار هستند. این تغییر به لنز اجازه می دهد تا در فواصل نزدیکتر فوکوس کند ، هر چند به قیمت تمرکز در فاصله طولانی. Canon EF 12mm Extension Tube II محدوده بزرگنمایی را به 0.18-0.02x افزایش می دهد و 0.21-0.05x نتیجه نصب Canon EF 25mm Extension Tube II است. من از لوله های افزودنی با لنز IS نسخه I به مقدار کافی استفاده کردم ، مخصوصاً هنگام عکاسی از پرندگان و پستانداران کوچک ، اما با کاهش حداقل فاصله فوکوس در لنزهای نسخه II و III ، نیاز کمتری به استفاده از آنها پیدا می کنم


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens with Teleconverter


این لنز با Canon Extender EF 1.4x III و Canon Extender EF 2x III سازگار است ، اما توجه داشته باشید که کانن نشان داده است که لنزهای نسخه III 600mm f/4L IS و 400mm f/2.8L IS با نسخه قبلی I سازگار نیستند. یا توسعه دهنده های Canon EF (اولین مورد برای لنزهای L). ترکیب فاصله کانونی و دیافراگم حاصل از این لنز که با توسعه دهنده ها (اغلب به آنها از راه دور گفته می شود) استفاده می شود بسیار چشمگیر است. با 1.4x ، این لنز به یک لنز 840mm f/5.6 IS تبدیل می شود و با 2x ، به یک لنز 1200mm f/8 IS تبدیل می شود. آب بندی آب و تثبیت کننده تصویر گنجانده شده است. فوکوس خودکار ترکیبی 1.4 بر روی تمام بدنه کنونی EOS کانن ، f/8 ترکیبی از فوکوس خودکار بر روی مدل های منتخب (با کاهش تعداد نقاط AF موجود) و هر دو ترکیب بر روی تمام سیستم های AF مبتنی بر حسگر تصویر در حال حاضر تمرکز می کنند. حداقل فاصله فوکوس لنز حفظ می شود و این بدان معناست که حداکثر مقدار بزرگنمایی در ضرب کننده افزاینده ضرب می شود ، که پیشرفت چشمگیری است.

من تصاویر زیر را با در نظر گرفتن فاصله کانونی افزایش دهنده ضبط نکردم ، اما ... آنها برای این منظور کار می کنند.


Canon EF 600mm f4L IS III USM Lens Teleconverter Focal Length Comparison

با وجود EF 1.4x III پشت 600 L III ، وضوح تصویر در مرکز به طور متوسط ​​کاهش می یابد (گوشه ها کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند) با دیافراگم باز. توقف 1 توقف تا f/8 وضوح بهتری را به ارمغان می آورد و نتایج در این دیافراگم بسیار واضح است. 1.4x III کمی اعوجاج بشکه و مقدار کمی CA جانبی را اضافه می کند.

مانند همیشه ، وضوح تصویر با 2x قوی تر از 1.4x است و نتایج 1200mm f/8 نسبتاً نرم هستند. نتایج در f/11 با اثرات پراش در دیافراگم های باریک تر کمی بهبود می یابد. نتایج زندگی واقعی معمولاً بهتر از نمودارهای ما به نظر می رسند ، اما 2x تأثیر قابل توجهی بر کیفیت تصویر دارد. 2x CA جانبی را بیشتر از 1.4x افزایش می دهد ، اما مشخصات اعوجاج خطی با 2x بهتر به نظر می رسد.

در نور مناسب ، عملکرد فوکوس خودکار با توسعه دهنده عالی است. به سختی می توان گفت که اکستندر حتی در مورد AF نیز در جای خود قرار دارد. به طور معمول ، عملکرد نور کم را می توان با کاهش دهنده حداکثر دیافراگم به میزان قابل توجهی کاهش داد.

"برای به دست آوردن بهترین نتیجه از لنزهای جدید و توسعه دهنده های Mark III ، عکاسان باید اطمینان حاصل کنند که ابتدا گسترش دهنده را به لنز وصل می کنند ، قبل از اینکه کل دستگاه را به دوربین وصل کنند. این اطمینان می دهد که اطلاعات ترکیبی لنز به درستی منتقل می شوند کیفیت تصویر مطلوب و عملکرد فوکوس. " [CPN کانن اروپا]

کیفیت و ویژگی های ساخت

بزرگترین لنزهای تله فوتو سفید کانن از برترین لنزهای DSLR موجود هستند و بهترین لنزهای سری L کانن را نشان می دهند. متخصصان انتظار دارند که این لنزها بهترین عملکرد را در محیط های نامساعد ارائه دهند و این لنز این سطح را افزایش می دهد. با وجود کاهش وزن قابل توجه ، دوام کلی 600 f/4L IS III نسبت به مدل قبلی بسیار چشمگیر افزایش یافته است.

پیشرفت در فرایندهای تولید تا حدی اعتبار پیشرفت ها را به دست می آورد و بسیار جالب استفاده از آلیاژ منیزیم تقویت شده با کربن جدید است. "سطح بالای سیالیت در این ماده قالب گیری تزریقی (thixomolding) را برای تشکیل دیواره نازک امکان پذیر می کند. به عنوان مثال ، با بشکه لنز گروه اول در مدل 400 میلی متر ، ما توانستیم از طریق قالب تزریق به ضخامت بشکه 0.8 میلی متر برسیم ، برای پایه ای که 20 thin نازک تر از مدل های قبلی است و از استحکام و سبکی کافی برخوردار است. آلیاژ منیزیم تقویت شده با کربن نیز برای صفحه پایه سه پایه و قسمت بیرونی بشکه استفاده می شود. " [کانن]

با افزایش اندازه لنز ، دشواری حفظ دقت افزایش می یابد و توجه به جزئیات این لنز جالب توجه است.

پس از بارگیری تصاویر استاندارد محصول برای لنز Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens ، اولین مقایسه جانبی که می خواستم ببینم سه نسخه 600 میلی متری f/4 IS بود.


Canon EF 600mm f/4L IS Lens Version I, II, and III Comparison


در نگاه اول به نظر می رسد که تغییرات کمی بین II (مرکز) و III (چپ) انجام شده است ، اما با بررسی دقیق تر ، به نظر می رسد تقریباً همه چیز تغییر کرده است. برای مشاهده نسخه های بزرگتر این تصاویر ، به آخرین پیوند بالا ضربه بزنید ، اما به خصوص توجه داشته باشید که یقه و پای سه پایه به طور قابل توجهی به عقب حرکت کرده است ، که نشان دهنده توزیع وزن بسیار بهتر این لنز بسیار سبک تر است.



Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Product Images


در انتهای لنز ، تغییر کمی نسبت به لنز نسخه II وجود دارد. پیدا کردن و استفاده از سوئیچ AF/PF/MF و سوئیچ محدود کننده تمرکز در این مکان آسان است. سوئیچ محدود کننده تمرکز یک عدد جدید دریافت می کند که حداقل فاصله فوکوس را نشان می دهد.

دستگیره قفل یقه سه پایه بافت جدیدی دارد که راحت تر بین انگشت شست و انگشت می چرخد. با جابجایی یقه سه پایه به عقب ، کلید اصلی سوئیچ نیز برای دسترسی راحت تر به عقب منتقل شد. سوئیچ های موجود در بانک سوئیچ بعدی قبلاً مورد بحث قرار گرفته اند ، اما توجه داشته باشید که سوئیچ سرعت فوکوس دستی اضافی در لنز نسخه II به دست آمده است.

 

Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Switches


سوئیچ لنز Canon EF 600mm f/4L IS III USM

همه سوئیچ های این لنز عمدتا با سطح برآمده به اندازه کافی برای استفاده با دستکش استفاده می شود. توجه داشته باشید که کلید روشن/خاموش در مرکز در مقابل هر دو طرف برای تمایز لمسی بالا می رود.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، حلقه فوکوس بسیار عالی است و شکل این حلقه به تجربه کیفیت کمک می کند. حلقه فراخوان فوکوس دارای ظاهر و احساس جدیدی است که بسیار بهبود یافته است. حلقه گیره سیاه دارای الگوی الماس جدیدی است که به انگشتان می چسبد.

شاید متوجه شده باشید که رنگ III کمی روشن تر از II است ، که خود بسیار سفیدتر از نسخه I است. این تفاوت در تصاویر نشان داده شده که افزونه های نسخه سفید قبلی نصب شده اند نیز قابل توجه است. رنگ این لنز سزاوار توجه بیشتری است.

افزایش گرما ، به ویژه افزایش ناهموار گرما ، می تواند مشکلاتی را در عملکرد نوری لنز ایجاد کند و لنزهای بزرگ دارای سطح زیادی برای جذب نور خورشید هستند. کانن رنگ سفید را انتخاب کرده است تا حد ممکن از افزایش حرارت جلوگیری کند و فرمولاسیون جدید رنگ بهتر از رنگ قبلی لنز را از گرما محافظت می کند. اما ، این تنها آغاز تلاش های اجتناب از گرما است که در این لنز طراحی شده است.

پوشش محافظ حرارتی که به تازگی توسعه یافته است ، گرمایش ناهموار را کاهش می دهد و طراحی ساختار لایه ای دو لایه نیز به کاهش اثرات انتقال حرارت به عناصر لنز کمک می کند. کاهش وزن لنز به طور طبیعی ظرفیت حرارتی کلی آن را کاهش می دهد.

Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Weather Sealing


لنز نسخه III دارای ساختار مقاوم در برابر آب و هوا مانند لنز سری II است که واقعاً خوب است. بسیاری از رویدادهای خارج از منزل باران یا درخشش برگزار می شوند و به کسانی که برای عکاسی از آنها نیاز است انتخاب آب و هوا داده نمی شود. در حالی که من از پوشش باران در شرایطی که هوا مرطوب است استفاده می کنم و توصیه می کنم ، این غیر منتظره است که می تواند مشکل ساز باشد. من از لنزهای سوپر تله کانن آب و هوا در برخی باران های نسبتاً شدید و بدون عوارض بد استفاده کرده ام. گرد و غبار علاوه بر اینکه از رطوبت آب بندی شده است ، خطر دیگری است که این لنز از آن جلوگیری می کند.


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Mount


Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens on Tripod



Canon EF 600mm f/4L IS III USM Lens Top View


خلاصه

Canon EF 600mm f/4L IS III یک لنز فوق العاده حیات وحش و ورزشی است که توسط شرکتی با سابقه طولانی در ارائه بهترین لنزهای دوربین ایجاد شده است. این لنز مجموعه ای از بهترین فناوری موجود است ، از جمله فناوری مورد استفاده در طراحی لنز و همچنین تکنیک های ساخت خلاقانه مورد نیاز برای تبدیل این لنز به حرفه ای هایی که در نهایت به آن تکیه می کنند.

این لنز دارای کیفیت ساخت فوق العاده ، فاصله کانونی فوق تله فوتو ، دیافراگم فوق گسترده برای این فاصله کانونی و سیستم AF سریع و دقیق است. کیفیت تصویر با کیفیت بالا است ، اگرچه کمی از نوار تعیین شده توسط لنز نسخه II فاصله دارد.

بسته سریع EF 600mm f/4L IS III برای عکاسان جدی ورزشی ، عکاسان حیات وحش و عکاسان خبری بسیار خوب عمل می کند. این نوع لنزهایی است که عکاسان با بودجه کم آنها را در وسایل چرخشی خود جستجو می کنند و هر چیزی را که ممکن است غیر ضروری تلقی شود و به طور بالقوه به صندوق 600mm f/4L IS III کمک می کند ، جستجو می کنند. هنگامی که چالش سرمایه گذاری برطرف شد ، تحویل گرفتن یک لنز فوق تله کانن مانند این لنز باعث می شود حتی خسته ترین عکاس صبح روز کریسمس احساس بچه بودن کند


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد