راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا
راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

10 کشور برتر از لحاظ فرهنگی


لیست زیر شامل ده کشور است که بیشترین تأثیر را در فرهنگ جهانی دارند. این کشورها هنجارهای فرهنگی-اجتماعی جهانی را در زمینه مد ، غذا ، سرگرمی ، هنر و بسیاری زمینه های دیگر تعیین می کنند. این لیست از کشور های دارای اهمیت جهانی حاوی اطلاعاتی در مورد برجسته ترین دستاوردها و بنیادهای آنها است که آنها را از نظر فرهنگی قابل توجه کرده است. 

ایتالیا

ایتالیا ، واقع در جنوب مرکزی اروپا ، یکی از بزرگترین تأثیرگذاران فرهنگی در سراسر جهان است. آشپزی و هنر آن تأثیر زیادی بر کل جهان دارد.  پنیر ، ماکارونی و پیتزا همگی از عناصر بسیار مهم فرهنگ و غذاهای آن هستند ، که هر کشوری در زندگی روزمره خود از آن استفاده کرده است. علاوه بر این ، فرهنگ ایتالیایی میکل آنژ و همچنین لئوناردو داوینچی را که تأثیرات عمیق فرهنگی در هنر دارند ، "تولید" کرد. مارک های مد - مانند والنتینو ، آرمانی ، ورساچه و گوچی - که از این کشور سرچشمه می گیرند به محصولات لوکس در همه جا تبدیل شده اند. بنابراین پذیرفتن اینکه ایتالیا یکی از افراد گرایش دهنده در امر مد ، غذا یا مبلمان است اجتناب ناپذیر است. همه این اختراعات در حال شکل گیری فرهنگ جهانی از زمان رنسانس است و برای سالهای زیادی نیز بر آن تأثیر می گذارند. از نظر روابط بین الملل ، ایتالیا عضو چندین سازمان بین المللی است. در میان آنها ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل. همچنین عضو منشور سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است 

فرانسه

"کشور عشق" ، واقع در اروپای غربی ، یکی از قدیمی ترین کشورها با میراث فرهنگی بسیار غنی است - ویژگی های آن در سراسر جهان گسترش یافته است. پاریس ، پایتخت آن ، به دلیل مدرن بودن و مد بودن ، مشهورترین شهر است و نمونه ای مثال زدنی از شهرهای اطراف است. کوکو شانل ، یکی از مشاهیر مشهور کشور ، معروف به یک طراح لباس و تاجر ، به پوشیدن شلوار مد روز برای زنان دست یافته است ، که منجر به گسترش نام تجاری او در سراسر جهان مانند آتش سوزی شد ، و تا به امروز بسیاری از خطوط مد را رهبری می کند . علاوه بر این ، غذاهای فرانسوی تأثیر زیادی در غذاهای بین المللی دارند ، زیرا کروسان ، ماکارون ، باگت و بسیاری موارد دیگر همه از جنبه های مهم فرهنگ آن هستند و توسط بسیاری پذیرفته شده اند. سطح دسترسی فرانسه از طریق علم ، سیاست ، اقتصاد و فرهنگ در سراسر جهان گسترش می یابد. در مورد معامله بین المللی خود ، فرانسه عضو بنیانگذار سازمان ملل است و کرسی دائمی شورای امنیت آن را دارد. علاوه بر این ، این اتحادیه به اتحادیه اروپا ، سازمان تجارت جهانی ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و همچنین ناتو تعلق دارد. 

اسپانیا

اسپانیا که بزرگترین امپراتوری تاریخ جهان و یکی از بزرگترین فاتحان بود ، بذرهای فرهنگی خود را در سراسر جهان کاشت. اسپانیا که در شبه جزیره ایبری واقع شده است ، تا امروز فرهنگ جهانی را شکل می دهد. ولازکز ، گویا و پیکاسو معیارهایی را برای دوره هایی مانند باروک ، رمانتیسیسم ، کوبیسم و سورئالیسم تعیین کردند. برای دهه ها ، هنرمندان در سراسر جهان از این طراحان لباس اسپانیایی الهام می گرفتند. موسیقی و رقص فلامنکو ، و همچنین رمان مشهور جهانی "دون کیشوت" از سروانتس ، بیانگر این است که میراث هنری کشور تا چه حد عمیق است و چگونه آنها باعث وحدت و غرور ملی هستند. غذاهای اسپانیایی تاپاس را در سطح بین المللی رواج می دهند ، منبعی برای ارتباط و اشتراک مردم در هنگام صرف غذا. اسپانیا بخشی از معاملات بین المللی خود را شامل می شود: ناتو ، سازمان ملل ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، شورای مشارکت یورو - آتلانتیک و سازمان تجارت جهانی.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا با داشتن نفوذ عمده نظامی ، سیاسی و اقتصادی بر سایر کشورها ، بزرگترین قدرت در جهان امروز محسوب می شود. همچنین تأثیر فرهنگی قابل توجهی بر سایر کشورها دارد. بسیاری از مردم در سراسر جهان می خواهند همان "رویای آمریکایی" را تجربه کنند که در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی دیده می شود. تنظیم هالیوود با صنعت سرگرمی تأثیرگذار خود ، از موسیقی گرفته تا فیلم ها و سریال های تلویزیونی ، قانون هالیوود در صنعت فیلم سازی تردیدی نیست. علاوه بر این ، مبتکران بزرگ فناوری از کشور ظهور می کنند و سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، توییتر ، گوگل و آمازون را ایجاد می کنند - مارک هایی که باعث ایجاد فضای آنلاین می شوند که میلیاردها نفر روزانه در این سرویس های محبوب و شبکه های اجتماعی تعامل می کنند. ایالات متحده همچنین زادگاه موسیقی جاز و لوئی آرمسترانگ ، یکی از مشهورترین و تحسین شده ترین موسیقی دانان این کشور است. علاوه بر این ، زنجیره های فست فود آمریکایی ، مانند مک دونالد و استارباکس ، تقریباً در هر گوشه از جهان می توان یافت. در مورد روابط بین الملل خود ، ایالات متحده نقش اصلی را در بسیاری از مهمترین سازمانهای بین المللی دارد و همچنین یکی از بنیانگذاران سازمان ملل ، ناتو و بانک جهانی بود. 

انگلستان

یک کشور جزیره ای در شمال غربی اروپا ، متشکل از انگلستان ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی: انگلستان از نظر اقتصادی ، سیاسی ، علمی و فرهنگی بین المللی تأثیر قابل توجهی دارد. پایتخت آن ، لندن ، یکی از مراکز فرهنگی برجسته مالی و جهانی است. این ملت سابقه طولانی در زمینه کمک های اساسی به هنرها و علوم دارد. علاوه بر این ، زادگاه شکسپیر و بیتلز است: تأثیرگذاران بزرگ تئاتر و موسیقی در سراسر جهان. قابل ذکر است که رایانه و شبکه جهانی وب نیز همه توسط انگلیسی ها اختراع شده اند. علاوه بر این ، کشف جاذبه ، هیدروژن ، پنی سیلین و توسعه نظریه های آیرودینامیک و تکامل طبیعی همه به انگلستان متصل هستند. انگلستان به عنوان معتبر شناخته می شود ، از جمله بهترین دانشگاه های جهان و ساکنان آن از توانایی خود برای ترکیب اخلاق کار قوی ، خلاقیت و باز بودن برای ایجاد نوآوری ، افتخار می کنند. علاوه بر لندن ، ادینبورگ با میزبانی از جشنواره Fringe که بزرگترین جشنواره هنری جهان است و همچنین "زادگاه" هری پاتر چیزهای زیادی به تأثیر فرهنگی کشور می افزاید. از زمان معامله بین المللی ، انگلیس عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد است و عضوی از سازمان های بزرگ بین المللی مانند سازمان تجارت جهانی ، اتحادیه اروپا ، بانک جهانی ، ناتو و گروه 20 است. . 


    1. ژاپن

      ژاپن در شرق آسیا واقع شده است ، یک کشور مجمع الجزایر است که از چهار جزیره اصلی و بیش از 6800 جزیره تشکیل شده است. این کشور به عنوان یکی از باسوادترین و از نظر فنی پیشرفته ترین ملل در نظر گرفته می شود. فرهنگ ژاپن امروزه از سوشی ، مد ، معماری بسیار مدرن و تأثیرگذار شناخته می شود - تأثیر فرهنگی این کشور را می توان در سراسر جهان احساس کرد. اشکال مختلفی از هنرهای رزمی از ژاپن سرچشمه می گیرد که سرانجام در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند مانند: آیکیدو ، اییدو ، جودو و کاراته. این کشور مدتهاست تحت تأثیر همسایگان خود قرار گرفته است ، اما امروزه سنت های باستانی خود را با جنبه های زندگی غربی ترکیب می کند. سنت های ژاپنی در هنر - مانند مراسم چای ، خوشنویسی و گل آرایی - را نیز می توان در بسیاری از کشورهای مختلف جهان یافت. از زمان انجام معاملات بین المللی ، ژاپن عضو چندین سازمان بین المللی از جمله سازمان ملل ، بانک توسعه آسیا و بانک جهانی است.

       

    1. چین

      جمهوری خلق چین یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان را در خود جای داده و پرجمعیت ترین کشور روی زمین است. چین که در شرق آسیا واقع شده است ، به عنوان دومین قدرت اقتصادی در کره زمین محسوب می شود. این کشور با سرعتی بسیار سریع در حال توسعه است و دسترسی آن تقریباً در هر گوشه جهان وجود دارد. چین بزرگترین شبکه مأموریت های دیپلماتیک را در سراسر جهان دارد. قدرت نرم آن ، بیشتر به عنوان موسسات کنفوسیوس دیده می شود ، به طور گسترده ای در آفریقا و بسیاری از کشورها گسترش یافته است. علاوه بر اقدامات فعلی این کشور برای گسترش نفوذ فرهنگی خود ، بسیاری از جنبه های دیگر در حال حاضر برای اکثر ملت های روی کره زمین اجرا شده است. رستوران های غذاهای چینی از دیدگاه روزمره مردم غربی است ، آتش بازی یک اختراع از جمهوری است و همچنین برچسب "ساخته شده در چین" بر روی بیشتر محصولات مورد استفاده امروزه امری عادی است. از زمان انجام معاملات بین المللی ، چین عضو چندین سازمان بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان تجارت جهانی و همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه است. همچنین از سال 1971 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد است. 

     

    آلمان

    جمهوری فدرال آلمان ، واقع در اروپای غربی ، پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا است و یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارد. این کشور مدتها است که یک نیروی محرکه در امور اروپا بوده و همچنان نقش مهمی در ایجاد ثبات در اتحادیه اروپا دارد. آلمان علاوه بر اینکه امروزه یک بازیگر اصلی در زمینه بین المللی است ، "با تولید" برخی از چهره های برجسته علوم طبیعی و اجتماعی جهان و همچنین هنر ، بسیاری را تحت تأثیر قرار داد. لودویگ ون بتهوون ، آهنگساز مشهور جهان در آلمان متولد شد. امانوئل کانت و کارل مارکس که از فیلسوفان بسیار تأثیرگذاری هستند نیز از این کشور آمده اند. جشنواره های مردمی در آلمان امروزی همچنان محبوب هستند ، و از مهمترین آنها می توان به اکتبرفست سالانه اشاره کرد که در سطح بین المللی مردم را به خود جلب می کند. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این کشور این است که در آن محبوب ترین واحدهای تولید خودرو در جهان زندگی می کنند. ریشه آئودی ، فولکس واگن ، بی ام و و مرسدس بنز از آلمان است و به بسیاری از کشورها صادر می شود. آلمان از نظر معاملات بین المللی خود به بسیاری از سازمانهای مهم بین المللی از جمله گروه 20 ، ناتو ، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تعلق دارد. 

    سوئیس

    کنفدراسیون سوئیس ، کشوری کوچک در اروپای مرکزی ، از بسیاری جهات بر فرهنگ جهانی تأثیر می گذارد. این کشور چندین برنده جایزه نوبل تولید کرد و سرانه حق ثبت اختراع بیشتری نسبت به سایر کشورها ثبت کرد. اعتبار و ثروت هر دو از ویژگی های اصلی کشور و همچنین یکی از ثروتمندترین ملت های جهان هستند. این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین و اقتصاد قوی دارد که با نرخ پایین مالیات شرکت ها ، یک بخش خدمات بسیار پیشرفته به رهبری خدمات مالی و صنعت تولید با فناوری پیشرفته تامین می شود که بسیاری از کشورها در تلاشند آن را دنبال کنند و خود را تأسیس کنند. سوئیس همچنین به دلیل بی طرفی مشهور است. این کشور مدتها مورد احترام همسایگان اروپایی خود بوده است و در طی درگیری ها بزرگترین ذهن جهان را به مهاجرت جلب کرده است ، از جمله جیمز جویس ، جورج بایرون و ولتر. از آنجا که این کشور عضوی از اتحادیه اروپا نیست ، سوئیس ، به ویژه ژنو ، یک مرکز اصلی محبوب برای سازمان های بین المللی مانند صلیب سرخ یا سازمان بهداشت جهانی است. در مورد معاملات بین المللی خود ، سوئیس عضو صندوق بین المللی پول ، WTO و بانک جهانی است. 

    برزیل

    برزیل ، با داشتن بسیاری از منابع طبیعی و یکی از بخشهای برتر کشاورزی ، تولید ، معدن و خدمات ، نیمی از آمریکای جنوبی را اشغال کرده است ، کشور برتر در تولید قهوه است که به اکثر نقاط جهان صادر می کند. علاوه بر این ، برزیل یکی از اصلی ترین کشورهایی است که فرهنگ جهانی را در زمینه سرگرمی تنظیم می کند. موسیقی ، کارناوال های آن - مانند کارناوال ریو - همه از ویژگی های معروف این کشور در جهان است. اخیراً ، این کشور همچنین صنعت رو به رشد سینما را به میراث هنری و سرگرمی خود اضافه کرده است. برزیل همچنین با تولید قهرمانان متعدد در هر دو زمینه به دلیل ورزشهای خود مانند فوتبال و والیبال شهرت جهانی دارد. از نظر معامله بین المللی ، برزیل عضو بنیانگذار سازمان ملل متحد است و عضوی فعال در سازمان های بزرگ بین المللی و منطقه ای از جمله گروه 20 ، برجام و سازمان دولت آمریکا است.


    منبع سایت http://culturalrelations.org/

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد