این لنز طولانیترین فاصله کاری ماکرو 1:1 را در بین لنزهای کانن ارائه میکند و پسزمینهای بدون فوکوس به زیبایی صاف ایجاد میکند. وجه تمایز دیگری که 180 L دارد این است که در حال حاضر طولانی ترین و سنگین ترین لنز سیاه کانن است. این یک لنز L است، بنابراین کیفیت ساخت بسیار عالی همراه با این وزن است.
Model | Weight | Dimensions w/o Hood | Filter | ||
Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM Lens | 11.8 oz | (335g) | 2.9 x 2.7" | (73.0 x 70.0mm) | 52mm |
Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro Lens | 14.3 oz | (405g) | 2.8 x 3.8" | (71.0 x 97.0mm) | 55mm |
Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro Lens | 21.1 oz | (600g) | 3.1 x 4.7" | (79.0 x 119.0mm) | 58mm |
Canon EF 100mm f/2.8L IS USM Macro Lens | 22.1 oz | (625g) | 3.1 x 4.8" | (77.7 x 123mm) | 67mm |
Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens | 15.8 oz | (450g) | 2.9 x 3.7" | (74.0 x 95.0mm) | 58mm |
Sigma 150mm f/2.8 EX DG HSM Macro Lens | 32.0 oz | (895g) | 3.1 x 5.4" | (80.0 x 137.0mm) | 72mm |
Canon EF 180mm f/3.5L USM Macro Lens | 38.4 oz | (1090g) | 3.2 x 7.3" | (82.5 x 186.6mm) | 72mm |
Sigma 180mm f/3.5 EX DG APO HSM Macro Lens | 33.6 oz | (965g) | 3.2 x 7.1" | (80.0 x 182.0mm) | 72mm |
Tamron SP 180mm f/3.5 Di LD Macro Lens | 32.0 oz | (921g) | 3.3 x 6.5" | (84.0 x 165.0mm) | 72mm |
در تصویر بالا از چپ به راست لنز Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM، Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM و Canon EF 180mm f/3.5L USM لنز است. 180 با حلقه سه پایه و صفحه لنز اختیاری Wimberley P20 نشان داده شده است.
Canon (تا لحظه نگارش این مقاله) در توضیحات وب سایت خود درباره این لنز، "USM پیشرفته برای فوکوس خودکار با سرعت بالا و بی صدا" را بیان می کند. شخصی که این را نوشته هرگز از این لنز استفاده نکرده است. لنزهای کانن کمی (در صورت وجود) هستند که کندتر از این لنز فوکوس می کنند. اگرچه Ring USM (موتور اولتراسونیک) دارد و بی صدا فوکوس می کند، AF 180 L' چیزی جز سرعت بالا است. فوکوس خودکار سریع معمولاً برای یک لنز ماکرو که برای مقاصد ماکرو استفاده می شود مهم نیست (MF اغلب استفاده می شود)، اما این لنز می تواند به راحتی به عنوان یک لنز تله فوتو معمولی 180 میلی متری استفاده شود. و برای این منظور، فوکوس خودکار سریع می تواند بسیار مفید باشد. یک سوئیچ محدودکننده فوکوس، حداقل فاصله فوکوس را به 1.5 متر یا محدوده کامل (.48 متر تا بی نهایت) محدود می کند. اگر سوژه شما نزدیک نیست، احتمالاً می خواهید از این سوئیچ استفاده کنید. همانطور که AF روی این لنز کند است، به ندرت در حین استفاده مرا آزار می دهد.
من واقعاً کیفیت تصویری که این لنز ارائه می دهد را دوست دارم. رنگ ها و کنتراست بسیار زیبا هستند. اعوجاج بسیار جزئی بالشتک در بیشتر عکس ها دیده نمی شود. ریزش نور جزئی ظاهراً کاملاً باز است (f/3.5)، اما بعد از آن عمدتاً یک غیر عامل است. دیافراگم 8 پره به فاصله کانونی 180 میلیمتری کمک میکند تا پسزمینهای تار زیبا ایجاد کند - بهویژه در مورد سوژههای با فاصله ماکرو.
لنزهای ماکرو کانن همگی بسیار شارپ هستند - و لنز ماکرو Canon EF 180mm f/3.5L USM نیز از این قاعده مستثنی نیست. 180 L کاملاً باز است، از وسط تا گوشههای فول فریم، با بهبود کمی در هنگام توقف. از آنجایی که DOF (عمق میدان) در بزرگنمایی های نزدیک به اندازه واقعی (1:1) کم عمق است، معمولاً از دیافراگم های بسیار باریکی استفاده می شود تا حداکثر سوژه را در فوکوس نگه دارد. و از آنجایی که پراش باعث کاهش وضوح تصویر در DLA (دیافراگم محدود پراش) و فراتر از آن می شود، دیافراگم انتخاب شده برای بهترین نتایج اغلب به مصالحه ای بین DOF لازم و وضوح تصویر مطلوب ختم می شود.
از آنجایی که دیافراگم های باریک اغلب در عکاسی ماکرو استفاده می شود، نور مشکل ساز می شود. این مشکل معمولاً با سرعت شاتر بیشتر یا نور اضافه حل می شود. سرعت شاتر بیشتر به یک سه پایه (و همچنین یک سوژه بی حرکت) نیاز دارد و نور اضافه شده معمولاً به صورت فلاش (یا چراغ های استودیویی) است. حلقه سه پایه 180 L می تواند یک مزیت عالی برای هر دو باشد - استفاده از سه پایه را بسیار آسان می کند و به راحتی برخی از براکت های فلاش ماکرو را می پذیرد. فلاش به عنوان نور اصلی راه حلی است که هم حرکت سوژه و هم لرزش دوربین را متوقف می کند زیرا فلاش نور بسیار سریع اتفاق می افتد. البته با استفاده از a
سه پایه و فلاش اغلب بهترین راه حل است. L است، بنابراین کیفیت ساخت بسیار عالی همراه با این وزن است.
Model | MFD | MWD | MM | 12mm ET | 25mm ET | 1.4x | 2x | ||
Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM Lens | 7.9" | (200mm) | 3.5" | (90mm) | 1x | 1.28x | 1.61x | N | N |
Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro Lens | 11.4" | (290mm) | 3.9" | (99mm) | 1x | Y | Y | ||
Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro Lens | 12.0" | (300mm) | 6.0" | (150mm) | 1x | 1.19x | 1.39x | N | N |
Canon EF 100mm f/2.8L IS USM Macro Lens | 11.8" | (300mm) | 5.9" | (146mm) | 1x | 1.17x | 1.37x | N | N |
Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens | 12.2" | (310m) | 4.8" | (122mm) | 1x | N | N | ||
Sigma 150mm f/2.8 EX DG HSM Macro Lens | 15.0" | (380mm) | 7.6" | (194mm) | 1x | Y | Y | ||
Canon EF 180mm f/3.5L USM Macro Lens | 19.2" | (480mm) | 9.5" | (240mm) | 1x | 1.09x | 1.21x | Y | Y |
Sigma 180mm f/3.5 EX DG APO HSM Macro Lens | 18.0" | (460mm) | 1x | Y | Y | ||||
Tamron SP 180mm f/3.5 Di LD Macro Lens | 18.5" | (470mm) | 1x | Y | Y |
در اوایل این بررسی اشاره کردم که لنز ماکرو Canon EF 180mm f/3.5L USM دارای بیشترین فاصله کاری ماکرو 1:1 در بین لنزهای Canon است. حداقل فاصله فوکوس 1.6 اینچ (0.48 متر) (اندازه گیری شده از سنسور) برای دستیابی به حداکثر بزرگنمایی 1 برابر ضروری است. در این فاصله، اندازه واقعی سوژه روی حسگر تصویر می شود - که باعث می شود سوژه در یک چاپ کوچک 4x6 بسیار بزرگتر از اندازه واقعی باشد. با افزودن لولههای اکستنشن 12 و 25 میلیمتر، حداکثر افزایش بزرگنمایی به ترتیب 10 و 20 درصد به 1.09x و 1.21x میرسد. فوکوس بی نهایت با استفاده از لوله های گسترش از بین می رود - مشکل مهمی در عکاسی در فواصل ماکرو نیست. با افزایش دهنده ها می توان به بزرگنمایی بسیار بیشتری دست یافت. با افزایش دهنده ها می توان به بزرگنمایی بسیار بیشتری دست یافت. 180 L با Canon EF 1.4x Extender II و Canon EF 2x Extender II سازگار است.
- افزایش بزرگنمایی (به 1.4x و 2x) و افزایش سودمندی این لنز برای مبلغ نسبتاً کمی اضافی. 1.4x اعوجاج بشکه را اضافه می کند، CA را اضافه می کند و وضوح تصویر را کمی کاهش می دهد. با دریچه دیافراگم های ماکرو باریک معمولی، ترکیب 180 + 1.4x بسیار خوب کار می کند. من از نتایج حاصل از ترکیب 180 + 2x آنقدر راضی نیستم که شارپنس ضربه دیگری به خود می گیرد. 180 + 1.4x فقط روی بدنههای سری 1 فوکوس خودکار دارد و 180 + 2x حتی روی بدنههای سری 1 فوکوس خودکار ندارد.
180 L همراه با یک کاپوت لنز کانن ET-78II و یک قاب محافظ کانن LZ1324 با پد زیبا عرضه میشود. مانند بسیاری از دیگر لنزهای L پرایم کانن، این لنز از فیلترهای 72 میلی متری استفاده می کند.
در تصویر مقایسه بالا از چپ به راست لنز Canon 24-70mm f/2.8L USM، Canon EF 180mm f/3.5L USM Lens، Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Lens و Canon EF 300mm f مشاهده می شود. /4.0L لنز IS USM.
اگر به لنز ماکرو نیاز ندارید، پیشنهاد می کنم لنز Canon EF 200mm f/2.8L USM را در نظر بگیرید. کوچکتر، سریعتر (هم AF و هم دیافراگم)، ارزانتر است و کیفیت تصویر را حداقل به همان اندازه خوب ارائه میکند. اما، عکاسی ماکرو می تواند واقعا سرگرم کننده باشد و نتایج چشمگیر به راحتی به دست می آید. همیشه سوژه های ماکرو جالبی در اطراف - یا در گل فروشی محلی - می خزند.
بنابراین، کدام لنز ماکرو را باید انتخاب کنید؟ سؤال خوبی بود.
انتخاب فاصله کانونی مناسب احتمالاً اولین معیار است. لنزهای ماکرو با فاصله کانونی بیشتر معمولاً فضای کار فاصله تا سوژه بیشتری را برای کادربندی سوژه مشابه به شما می دهند. حشرات اغلب در لنز Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro با فاصله کاری 3.5 اینچ یا بیشتر (9cm) 1:1 ترسیده می شوند. لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) و لنز ماکرو Canon EF 180mm f/3.5L USM فاصله کاری حدود 9.5 اینچ (24 سانتی متر) را با بزرگنمایی 1:1 فراهم می کند.
فاصله کانونی بر دیگر جنبه های عکاسی ماکرو نیز تأثیر می گذارد. فواصل کانونی بیشتر به فاصله بیشتری نیاز دارد تا کادربندی سوژه یکسانی بدست آید. نتیجه تغییر دیدگاه است - تله فوتو ویژگی های سوژه را بیشتر از فواصل کانونی کوتاه فشرده/مسطح می کند. زاویه دید وسیعتر لنزهای ماکرو با فاصله کانونی کوتاه به این معنی است که پسزمینه بیشتری در تصویر قرار میگیرد - و پسزمینه با انتشار کمتری تار میشود. تصویری که دارم در مورد چی صحبت میکنم...
تصاویر بالا با سه لنز ماکرو (180mm L، 100mm و 60mm) گرفته شده اند. آنها به طور یکسان با استفاده از تنظیمات دیافراگم یکسان (f/16) قاب میشوند و موضوعات یکسانی با فواصل پسزمینه دارند. DOF (عمق میدان) متفاوت نیست (قاببندی یکسان، دیافراگم یکسان = DOF یکسان تا فاصله کانونی بیشتر)، اما پرسپکتیو/فشردهسازی و زاویه دید بسیار متفاوت است. لنز 180 میلیمتری تنها ناحیه فیزیکی کوچکی از سوژه پسزمینه را نشان میدهد که برای بزرگنمایی تاری فشرده/بزرگشده است. به نظر می رسد سوژه های پس زمینه در تصویر 60 میلی متری فوکوس بیشتری دارند. آنها اینطور نیستند - تقریباً به همان اندازه تار هستند، اما در تصویر بسیار کوچکتر به نظر می رسند - و به دلیل زاویه دید 60 میلی متری تعداد بیشتری از آنها وجود دارد. این باعث می شود تاری پس زمینه کمتر منتشر شود. اگر از پسزمینه استفاده میکنید (مانند کاغذ رول شده)، جنبه تاری پسزمینه ممکن است برای شما مهم نباشد. پیدا کردن پسزمینه دلپذیر برای یک عکس ماکرو 180 میلیمتری آسانتر است، زیرا پسزمینه کمتری در یک عکس با کادر یکسان وجود دارد.
اگر هدف شما عکسهای ماکرو طبیعی است، احتمالاً انتخاب بهتری از لنز ماکرو Canon EF 180mm f/3.5L USM وجود ندارد.
اگر به دنبال یک لنز عمومی عالی هستید که ماکرو 1:1 را نیز انجام دهد، لنز بسیار ارزانتر Canon EF 100mm f/2.8 Macro را در نظر بگیرید. فوکوس بسیار سریعتری دارد، وضوح تصویر مشابهی دارد و فاصله کانونی پرتره و استفاده عمومی بهتری دارد. ماکرو 100 میلیمتری در سرعتهای شاتر پایینتر نسبت به 180 (حدود 1 استاپ پایینتر در دیافراگمهای مشابه) زمانی که از فلاش بهعنوان نور اصلی استفاده نمیشود، قابل دستیابی است. عملکرد نوری عالی و فاصله کانونی وسط جاده، فاصله کاری و اندازه/وزن را ارائه می دهد. ماکرو 100 میلیمتری دارای قیمت مقرون به صرفه است در حالی که 180 لیتر در محدوده عکاسی جدی قیمت دارد. فاصله کانونی 100 میلی متری یک پرتره متوسط به تنگ مناسب می سازد
سه لنز ماکرو عالی در بالا از چپ به راست، لنز Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM، لنز Sigma 150mm f/2.8 EX DG HSM Macro و Canon EF 180mm f/3.5L Macro USM لنز هستند. از پیوندهای متنی روی ماوس در زیر تصویر استفاده کنید تا لنزها را با هود در جای خود ببینید. لنز ماکرو 150 میلیمتری سیگما 150 میلیمتری f/2.8 EX DG HSM ماکرو بسیار کمهزینهتر، اما تقریباً به طول، ارزش بررسی دارد.
اگرچه لنز جدیدتر Canon EF 100mm f/2.8L IS USM Macro در قلب من جای دارد، لنز ماکرو Canon EF 180mm f/3.5L USM لنز ماکرو اصلی من است. همه تصاویر موجود در ابزار اندازه گیری و مشخصات لنز با 180 لیتر قفل شده نیمه دائمی گرفته شده اند. من از 180 لیتر دوم خود برای تصاویر محصول، تصاویر نزدیک گل و حشرات و کارهای مختلف دیگر استفاده می کنم. برای من عالی عمل میکنه
لنز Canon EF 200mm f/2.8L II USM یک لنز تله فوتو 200 میلی متری سریع و با کیفیت است که با قیمت بسیار مناسبی در دسترس است.
اگر از لنز معروف Canon EF 135mm f/2.0L USM استفاده کردهاید، میدانید که لنز Canon EF 200mm f/2.8L II USM چه حسی دارد. این لنزها کیفیت ساخت بسیار مشابه و عالی دارند - هر دو لنز بسیار خوب کار می کنند. اندازه 200 کمی بزرگتر است (3.3 x 5.4 اینچ / 83.2 میلی متر
x 136.2 میلی متر) و وزن آن کمی سنگین تر (1.7 پوند، 765 گرم) از وزن 135
135mm f/2.0L USM، Canon 200mm f/2.8L II USM و Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Lens هستند.
کیفیت تصویر از لنز Canon EF 200mm f/2.8L II USM بسیار عالی است. وضوح باز (f/2.8) از گوشه ای به گوشه دیگر عالی است و تنها بهبود جزئی از طریق f/5.6 قابل مشاهده است. کنتراست و رنگ ها عالی هستند. اعوجاج بسیار جزئی بالشتک موجود در عکس های بسیار کمی قابل توجه خواهد بود. مقداری افت نور را می توان در گوشه های فول فریم در f/2.8 مشاهده کرد، اما توقف سریع این موضوع را از بین می برد. شعله ور شدن به خوبی کنترل می شود.
بوکه (کیفیت تاری پیشزمینه/پسزمینه) خوب است - دیافراگم 8 تیغه به این نتیجه کمک میکند. فاصله کانونی 200 میلی متری همراه با دیافراگم f/2.8 به ایجاد تاری پس زمینه پراکنده در زمانی که سوژه نسبتا نزدیک است کمک می کند.
لنز Canon EF 200mm f/2.8L II USM با استفاده از Ring USM (موتور اولتراسونیک) بسیار سریع، بی صدا و دقیق فوکوس می کند. مانند 135 f/2 L، 200 f/2.8L از طراحی فوکوس عقب استفاده می کند که کاملاً داخلی است - لنز گسترش نمی یابد. فوکوس FTM (دستی تمام وقت) فعال است. یک سوئیچ محدود کننده فوکوس، فوکوس فاصله نزدیک را برای بهبود عملکرد، به 3.5 متر محدود می کند. ورزش های سریع برای این 200 سوژه مشکل ساز نیستند. در واقع عکاسی ورزشی یکی از بهترین کاربردهای این لنز است. اگرچه دیافراگم f/2.8 میتواند در داخل خانه حاشیهای باشد، اما این لنز در رویدادهای ورزشی داخلی کاربرد مناسبی را مشاهده میکند.
با حداقل فاصله فوکوس متوسط 4.9 اینچ (1.5 متر)، لنز 200 f/2.8L II با لنز ماکرو اشتباه گرفته نمی شود. حداکثر بزرگنمایی اصلی 0.16x را می توان به ترتیب با 12mm و 25mm Extension Tubes تا 0.23x و 0.32x افزایش داد. بزرگنمایی بهتر را با لنز کانن 500D کلوزآپ یا با اکستندر پیدا خواهید کرد.
200 f/2.8L II با Canon Extender 1.4x و Canon Extender 2x سازگار است. تمام بدنههای Canon EOS عملکرد فوکوس خودکار را حتی با 2x متصل به این لنز حفظ میکنند. عملکرد با 1.4x متصل بسیار خوب است. وضوح در گوشه های فول فریم تا حدودی کاهش می یابد، اعوجاج بشکه اضافه می شود و CA به طور قابل توجهی افزایش می یابد. نتایج کاملاً باز با 2x در جای خود نرم هستند - توقف تا f/8 وضوح خوب را بازیابی می کند. CA افزایش یافته و کنتراست کاهش می یابد.
دوربین 200 f/2.8L II با کاپوت لنز کانن ET-83BII و کیف لنز کانن LP1222 عرضه میشود. هودهای لنز کانن معمولاً به اندازه هودهای همراه با لنزهای مشابه شخص ثالث کوچک نیستند، اما معمولاً به انگشتان شما اجازه میدهند به درپوش لنز یا فیلتر CP دسترسی داشته باشند. برای راحتی که فراهم می کند، اندازه بزرگتر را انتخاب می کنم. نسخه I این لنز دارای کاپوت داخلی بود. این لنز آب بندی نشده است. مانند بسیاری از دوربینهای L پرایم کانن، 200 f/2.8L فیلتر 72 میلیمتری را میپذیرد.
حلقه نصب سه پایه Canon "A"(B) برای 200/2.8 L II یک لوازم جانبی اختیاری است. داشتن حلقههای سهپایه واقعاً خوب است (مخصوصاً اگر از لنز روی یک مونوپاد بدون سر استفاده میکنید یا هنگام استفاده از براکتهای فلاش خاص)، اما اگر از یک سر سهپایه مناسب استفاده میکنید، احتمالاً به دلایل پایداری به این حلقه سهپایه نیازی ندارید.
من عکاسی ورزشی را به عنوان یکی از بهترین کاربردها برای 200 f/2.8L II ذکر کردم. سوژه های خوب دیگر عبارتند از افراد، مکان ها، چیزها... تقریباً هر سوژه ای که مقداری کادربندی/فشرده سازی تله فوتو را دعوت کند می تواند به زیبایی توسط این لنز ثبت شود. اگر فاصله دارید، لنز Canon EF 200mm f/2.8L II USM لنز پرتره خوبی میسازد. F/2.8 در 200 میلیمتر میتواند یک تاری پسزمینه بسیار خوب و به طور کلی مطلوب برای عکاسی پرتره ایجاد کند.
لنز Canon EF 200mm f/2.8L II USM فاقد تطبیق پذیری زوم، IS و دیافراگم بازتر از برخی از زوم های موجود با این فاصله کانونی نیست. اینها سه نقص اصلی این لنز هستند - و به این دلایل، من معمولاً زمانی که به فاصله کانونی 200 میلی متری نیاز دارم از لنز Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM استفاده می کنم. لنزهای 70-200 میلیمتری کانن از نظر نوری عالی هستند. این زوم ها از نظر کیفیت اپتیکال برتری ندارند، اما بسیار نزدیک هستند. در اکثر دیافراگم های یکسان، لنز جدیدتر 70-200mm f/2.8L IS II در واقع کمی واضح تر است. لنزهای زوم f/2.8 هنگام استفاده بسیار بزرگتر، سنگین تر و واضح تر هستند (200 f/2.8 II در حال حاضر طولانی ترین لنز L با فاصله کانونی کانن است که سیاه است). برخی از زوم ها دارای مزایای IS و آب بندی آب و هوا نسبت به پرایم هستند.
اگر به f/2.8 در 200 نیاز دارید و نمی توانید لنز همه کاره Canon EF 70-200mm f/2.8L USM یا Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM لنز را بخرید، Canon EF 200mm f/2.8 لنز L II USM انتخاب مناسبی است.
لنز Canon EF 70-200mm f/4.0L USM نیز تطبیقپذیرتر (در گزینههای میلیمتری) و ارزانتر از 200 f/2.8L II است، اما به آن سرعت (دیافراگم) نیست.
اگر فقط به فاصله کانونی 200 میلیمتری نیاز دارید و بودجه لازم را دارید (و میتوانید اندازههای بزرگتر را نیز تحمل کنید)، لنز Canon EF 200mm f/2.0L IS USM شاید بهترین لنزی باشد که Canon در زمان بررسی میسازد. شگفت انگیز است.
اگر فقط به فاصله کانونی 200 میلی متری نیاز دارید، به IS یا آب بندی آب و هوا نیاز ندارید و نمی توانید 200 f/2L IS را بخرید یا نمی خواهید،
برای راهنمایی خرید انواع دوربین عکاسی کانن روی لینک زیر کلیک کنید