راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا
راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

مشخصات لنز سیگما 24mm F/1.4 DG HSM Art For Canon


Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens


آیا می خواهید توجه عکاسان را جلب کنید؟

در اینصورت "f / 1.4" را در نام مدل لنز خود قرار دهید. دیافراگم بسیار گسترده با فاصله کانونی 24 میلی متر بسیار مفید ، مسلماً بهترین کیفیت در دسترس تصویر 24 میلی متر و طراحی جذاب و بسیار کاربردی و لنزی برای موفقیت در نظر گرفته اید. قیمت عالی .سیگما با لنزهای سری "Art" خود در صنعت موج می زند و با اولین استقبال از 35mm و 50mm f / 1.4 Art ،

کاملاً طبیعی است که لنز هنری 24mm f / 1.4 اکنون بخشی از این ترکیب است. (لنز 85 mm f / 1.4 Art نیز دور از انتظار نیست). این لنزها نه تنها از نظر نامی ، بلکه از نظر طراحی نیز مشابه هستند که در تصویر مقایسه ای زیر مشاهده می شود.

 


Sigma f/1.4 Art Lens Family Picture


کیفیت تصویر عالی




Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Angle View



در حالی که از لنزهای تله بیشتر برای ورزش استفاده می شود ، یک زاویه دید 24 میلی متری دید بسیار متفاوتی را در مورد این رویدادها فراهم می کند. از این فاصله کانونی می توان برای گرفتن تصویر بزرگ از محل برگزاری ، عکسهای بالای سر ستاره ها و مربیان آنها که پس از بازی مصاحبه می شوند استفاده کرد ، عکسهای ورزشی اکشن محیطی کامل بدن در زیر به اشتراک می گذارم

 

در حین عکاسی ورزشی ، من یک نکته آموزشی مرتبط را ارائه می دهم: هنگامی که برای ورزش های اکشن با موضوعی که به سرعت در حال نزدیک شدن است استفاده می شود ، زاویه دید 24 میلی متر ، گرفتن ژست مناسب در فاصله کامل قاب را بسیار چالش برانگیز می کند. زاویه دید باریک لنزهای تله ، فاصله بسیار طولانی تری را برای کادربندی سوژه ایده آل فراهم می کند ، و زمان بسیار بیشتری را برای عکسبرداری کامل می دهد. چالش عملکرد سریع 24 میلی متر AOV (زاویه دید) باعث می شود حتی سرعت فریم شدید 12 فریم در ثانیه Canon EOS-1D X کند به نظر برسد.

 

زاویه دید این لنز هنگام استفاده در سنسور ASP-C / 1.6x FOVCF با فرمت DSLR ، مانند لنز 38.4 میلی متر در DSLR فول فریم است. در حالی که بسیاری از کاربردهای این AOV همانند 24 میلی متر باقی مانده است ، بدیهی است که زاویه دید باریکتر برای همان کادر بندی موضوع ، مسافت بیشتری را می طلبد و مسافت طولانی تر نسبتاً چشم انداز را تغییر می دهد.

 

هنگامی که با یک دیافراگم عریض و گسترده ای ترکیب می شود ، یک لنز 24 میلی متری یک انتخاب عالی برای عکاسی از آسمان شب است. فیلمبرداران معمولاً فاصله کانونی 24 میلیمتری را برای نیازهای آنها مناسب می دانند.




Sigma 24mm f/1.4 Art Lens Top View with Hood

حداکثر دیافراگم

با وجود گزینه های 24 میلی متری بسیار زیاد ، دیافراگم به یکی از تمایزات تبدیل می شود و در این حالت یک مورد بزرگ است. هیچ یک از تولیدکنندگان بزرگ لنز لنز DSLR با فاصله کانونی کمتر از 50 میلی متر ، دیافراگم بیشتر از f / 1.4 ارائه نمی دهند. و هیچ کدام دیافراگم f / 1.4 را در لنزهای عریضتر از 24 میلی متر ارائه نمی دهند.

 

در مقایسه با سریعترین گزینه های لنز f / 2.8 24 میلی متری بعدی (شامل بسیاری از لنزهای بزرگنمایی) ، دیافراگم f / 1.4 اجازه می دهد 4 برابر نور بیشتری به سنسور برسد ، سرعت شاتر سریع سوژه و لرزش دوربین را حتی در نور کم و عمق میدان کم برای جداسازی موضوع. بیایید نگاهی دقیق تر به دیافراگم موجود در لنز هنری Sigma 24mm f / 1.4 DG HSM بیندازیم.

 

 

Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Aperture Comparison


بعداً در مورد بررسی درباره MFD (حداقل فاصله کانونی) بیشتر صحبت خواهم کرد ، اما ردیف بالای عکس کوکی نشان دهنده MM (بزرگنمایی حداکثر) موجود در MFD است. من قصد داشتم کوکی ها را اندازه گیری کنم ، اما ... به نظر می رسد که آنها دیگر از بین رفته اند. شکل آنها را قطر 3 "(8 سانتی متر) قرار دهید.

 

همانطور که احتمالاً در بالا مشاهده کرده اید ، f / 1.4 با سوژه نزدیک یک DOF بسیار کم عمق ایجاد می کند و آنچه در کانون توجه است توجه بیننده را به خود جلب می کند. تار شدن پس زمینه با لنز با زاویه دید عریض سخت است اما دیافراگم f / 1.4 می تواند این کار را انجام دهد.

دیافراگم f / 1.4 نیز در توقف عملکرد عالی است. این عمل می تواند لرزش دوربین و یا حرکت سوژه باشد.


Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Sample Picture



برای بحث در این نمونه عکس: آیا شما فکر می کردید که هدف می تواند دیافراگم بسیار گسترده باشد؟ اگر در معرض آفتاب کامل با f / 1.4 هستید ، به احتمال زیاد به سرعت شاتر 1/8000 ثانیه در ISO 100 نیاز دارید تا نوردهی را به اندازه کافی تاریک نگه دارید. اگر سوژه دارای رنگهای بسیار روشن و / یا انعکاسی باشد ، عمل کمی وجود دارد که سرعت شاتر 1/8000 ثانیه نمی تواند متوقف شود ، ممکن است سرعت شاتر 1/8000 ثانیه آنقدر سریع نباشد که از برجسته شدن موارد برجسته جلوگیری کند. تصویر بالا در f / 1.4 ، 1/8000 و ISO 100 با روشنایی 0.1 توقف در پردازش پست گرفته شده است.


برخی از دوربین ها دارای تنظیمات ISO گسترده 50 هستند که می تواند در این شرایط (شاید با دامنه دینامیکی پایین) به صورت اختیاری مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از فیلتر چگالی خنثی یکی دیگر از گزینه های خوب برای حفظ توانایی استفاده از f / 1.4 در زیر نور مستقیم خورشید است و این بهترین گزینه در هنگام استفاده از دوربین هایی با کرکره است که حداکثر 1/4000 ثانیه (مانند سری Canon Rebel).

 

متوقف کردن (باریک کردن) دیافراگم همیشه گزینه ای برای جلوگیری از روشن شدن بیش از حد تصویر است. در حالی که توقف کردن ، نیازی به دیافراگم f / 1.4 وسیع را از بین می برد و عمق میدان کم عایق بندی موضوع را از دست می دهد ، این لنز با قطع شدن یک مزیت بالقوه دیگری را نیز در اختیار دارد: پرتوی کمتری در f / 2.8 نسبت به f / 2.8 max نشان می دهد لنز دیافراگم در این دیافراگم نشان داده می شود.

 

من در مورد عنوان خاص تصویر زیر در عنوان کیفیت تصویر زیر صحبت خواهم کرد ، اما می خواهم به ویژگی های سایه بان محیطی برای همه لنزهای f / 1.4 اشاره کنم که به خوبی در آسمان آبی در این عکس نشان داده شده است. در f / 1.4 ، صورت سوژه ، کانون اصلی تصویر حاوی چنین ، در قسمت تاریک دایره تصویر قرار می گیرد. من "معمولاً" را به این نظر اضافه می کنم زیرا به ندرت چهره سوژه ام را در مرکز قاب می خواهم. یک استثنا ممکن است یک عکس فوری باشد ، اما حتی با وجود این عکس ها ، بخشی از صورت سوژه به طور معمول خارج از نقطه روشن مرکز قرار می گیرد. و ، 24 میلی متر به دلیل اعوجاج چشم انداز ، معمولاً فاصله کانونی هدشات عالی نیست.

 

با استفاده از نمایش نویز اضافی در قسمتهای تقویت شده دایره تصویر ، ویرایش تصویر در پردازش پست قابل اصلاح است. روشنایی ضبط اولیه نیز تا زمانی که هیچ کانال (RGB) در مرکز قاب منفجر نشود ، می تواند افزایش یابد. سپس می توان مرکز تصویر روشن را در پست تیره کرد و از نویز جلوگیری کرد. یکی دیگر از موضوعات مربوط به vignetting که مستقیماً به عکاسی ورزشی مربوط می شود ، برداشت محصول است. وقتی عکاسی از ورزش با لنز پرایم انجام می شود ، برش بیشتر ضروری است و برداشتن یک وینتینگ قوی باعث عدم تعادل تصویر می شود.

 

در عکس دونده بالا ، من دوست دارم که چگونه منطقه تاریک محیط اطراف چشم بیننده را به دونده ای که نزدیک مرکز قاب است جلب کند. من در این عکس فقط کمی روشنایی صورت مرد جوان را بلند کردم. در مثال کوکی بالا ، نتایج "f / 1.4 +" به ترتیب با 1/6 و 1/3 توقف از تنظیمات قرار گرفتن در معرض دستی تمام عیار روشن می شوند تا روشنایی کلی ترجیحی برای این دیافراگم نشان داده شود.

به مسئله سرعت شاتر برگردم ... من هرگز نشنیده ام کسی بگوید که دیافراگم آنها هنگام عکسبرداری از ورزش در فضای داخلی بیش از حد گسترده باشد. در داخل خانه ، قوانین f / 1.4 و سنگها. همانطور که قبلاً گفتم ، من از این لنزها در اطراف خانه استفاده کرده ام. نیازی به فلاش نیست.

 

از زمان بررسی بر روی این لنز یا هر لنز f / 1.4 دیگر لرزشگیر وجود ندارد. در حالی که من همیشه از این ویژگی استقبال می کنم ، شما می توانید این لنز را در شرایط نوری بسیار کم و بدون لرزشگیر عکس بگیرید - به شرطی که دیافراگم f / 1.4 دارای عمق میدان کافی برای نیازهای شما باشد.

 

منظره ، معماری و سایر عکاسانی که به دنبال DOF عمیق هستند ، هنگامی که سطح نور کاهش می یابد - و احتمالاً هنگام عکسبرداری با فیلترهای CP در نور حتی مناسب ، سه پایه می خواهند. تنها لنز اصلی 24 میلیمتری با لرزشگیر لنز Canon EF 24mm f / 2.8 IS USM است. بزرگترین معامله برای IS در این مورد دیافراگم f / 2.8 باریک تر است





Sigma 24mm f/1.4 Art Lens Front View


مشخصات لنز Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM

کیفیت تصویر

در صحبت های ابتدایی خود ، من اشاره کردم که Sigma 24mm f / 1.4 Art Lens "مسلماً از بهترین کیفیت تصویر 24 میلی متر در دسترس برخوردار است". با شروع از f / 1.4 ، این لنز یک مرکز واضح و واضح از قاب را با نرم شدن آشکار در گوشه ها ارائه می دهد. بهبود بزرگی در مرکز وضوح قاب در f / 2 مشاهده می شود که در آن جزئیات بسیار واضح ارائه می شوند و در دیافراگم های باریک بهبود اضافی کمی قابل مشاهده است (یا مورد نیاز است). گوشه ها تا f / 2 تا حدودی نرم هستند و با f / 2.8 بسیار زیباتر به نظر می رسند. گوشه های فریم کامل کاملاً تیز در f / 4 و در f / 5.6 کاملاً تیز می شوند ، گوشه های فوق العاده کاملاً واضح هستند

در اینجا نگاهی می اندازیم به مقایسه دیافراگم داخلی (به معنای واقعی کلمه) که نشان دهنده بدترین کیفیت تصویر است - گوشه های کاملاً کامل قاب:


Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Comparison



تصاویر فوق با Canon EOS 5D Mark III گرفته شده است. پرونده های RAW با استفاده از سبک استاندارد تصویر در DPP با تنظیم وضوح "1" پردازش شدند (بسیار کم). در حالی که گوشه f / 1.4 نرم است ، گوشه f / 4 بسیار خوب و گوشه f / 5.6 قابل توجه است.

 

بعداً در مورد بررسی درباره لنزهای قابل مقایسه بیشتر صحبت خواهم کرد ، اما این لنز در کل حداقل به اندازه نزدیکترین رقیب ، لنز Canon 24mm f / 1.4L II و Nikon 24mm f / 1.4G AF-S تیز است در آنجا نیز وجود دارد این 24 هنر وقتی تا دیافراگم قابل مقایسه متوقف می شود ، با بقیه لنزهایی که حداکثر فاصله کانونی 24 میلی متر را در حداکثر دیافراگم (و اغلب فراتر از آن) می پوشند ، بسیار رقابت می کند.

 همانطور که قبلاً اشاره کردم ، این لنز در دیافراگمهای وسیع پرتاب قابل توجهی را نشان می دهد. در f / 1.4 ، گوشه ها تقریباً 3 توقف از مرکز قاب تاریک ترند. همانطور که در عکس دونده نشان داده شده است ، این مقدار قابل توجه است. گرچه ممکن است خوب به نظر نرسد ، اما به چشم انداز مناسبی نیاز است: معادل های Nikon و Samyang از این نظر مشابه هستند و معادل Canon حدود 1 استاپ سایه زنی اضافی در گوشه ها دارد. توقف تا f / 2 حدود 50٪ باعث کاهش پرزهای کوچک می شود و 50٪ دیگر در f / 2.8 از بین می رود ، جایی که vignetting به طور کلی قابل توجه نیست. سایگما که متوقف شده است سایه گوشه ای کمتری نسبت به Samyang و Canon دارد و عملکردی مشابه Nikon دارد.


ممکن است کاربران APS-C در برخی از تصاویر نزدیک به 1 توقف سایه زدن در گوشه ها را مشاهده کنند ، اما در غیر این صورت ، vignetting برای این قالب مسئله ای نیست.

 

گرچه من اعلام نمی کنم که این لنز فاقد CA باشد ، اما تقریباً همینطور است. من می توانم مقدار کمی CA را در خطوط نصف النهار با کنتراست بالا (مماس با خطوط شعاعی) واقع در نزدیکی گوشه های قاب مشاهده کنم ، اما ... این لنز از این نظر بسیار خوب به نظر می رسد. حاشیه بنفش در نواحی با کنتراست بسیار بالا در نزدیکی مرکز قاب ، که گاهی اوقات با لنزهای دیافراگم فوق العاده گسترده ای ایجاد می شود ، مشکلی که با این لنز مواجه شده ام نبوده است.

 

با f / 1.4 ، این لنز شعله ور شدن بسیار کمی را حتی با خورشید در گوشه قاب نشان می دهد. شعله ور به طور خطی افزایش می یابد تا زمانی که در f / 16 قوی شود.

 

من به دنبال لنزهای کامل آسمان شب بوده ام و امید زیادی داشتم که لنز هنری Sigma 24mm همین باشد. همراه با دیافراگم فوق العاده پهن و وضوح خوب در سراسر قاب در آن دیافراگم گسترده ، من به دنبال کمبود کما برای این منظور هستم. دلیل این امر این است که ستاره های گوشه قاب کما را به راحتی قابل مشاهده می کنند. کما (با CA اشتباه گرفته نشود) به طور کلی با کنتراست شدید نسبت به مرکز تصویر با انتقال کنتراست نرم و طولانی به سمت حاشیه تصویر شناخته می شود. کما در گوشه های قاب در بیشترین دیافراگم موجود بیشترین تخریب را دارد. کما ستاره های گوشه ای را به بشقاب پرنده یا ... شاید نوعی حشره در این مورد تبدیل می کند.

 

 Sigma 24mm Art Lens Coma Comparison to Canon


(نمونه ای که در یک شب متفاوت ضبط شده است). این محصولات با اندازه f / 1.4 ، 10 ثانیه و 100٪ از گوشه های بالا و سمت راست تصاویر 5D Mark III با فریم کامل است.

Sigma در این مقایسه شبیه Canon به نظر می رسد ، اما لازم است به دو مزیت Sigma اشاره کنم. اولین مورد این است که Canon یک توقف اضافی از پرتاب موشک در گوشه دارد و نتایج را تاریک می کند. مورد دیگر اینکه عملکرد سیگما در منطقه میانی فریم نسبتاً بهتر عمل می کند.

 

عملکرد سیگما شاید مشابه عملکرد مشابه سامیانگ باشد. من می گویم "شاید" به دلیل اینکه جلوه ها متفاوت هستند (لنزهای سامیانگ کاملاً تیز باز نیستند).

 

با متوقف شدن در f / 2.8 ، اثرات کما بسیار کاهش یافته است.

مزیتی که لنزهای پرایم معمولاً نسبت به وسیع ترین فاصله کانونی لنز بزرگنمایی (24 میلی متر یکی از رایج ترین موارد) است ، عدم تحریف است. 24 Art تقریباً بدون اعوجاج است و فقط کمترین میزان اعوجاج بشکه را نشان می دهد. برای تشخیص هرگونه خم شدن خط ، به یک خط طولانی و کاملاً مستقیم در نزدیکی لبه طولانی قاب نیاز است. عملکرد در این زمینه مشابه معادل های Canon و Nikon است و بسیار بهتر از Samyang است.

 

من قبلاً ثابت کردم که یک لنز f / 1.4 حتی در فاصله کانونی 24 میلی متری نیز می تواند مقدار خوبی از تاری تاری ایجاد کند. اکنون در آن تاری بیشتر فرو می روم تا قدرت 24 Art Lens: bokeh را به اشتراک بگذارم. بوکه به کیفیت خارج از مناطق فوکوس یک تصویر اشاره دارد و این 

لنز در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد. در اینجا یک مقایسه متوقف شده بین سیگما و نمونه مشابه آن وجود دارد.



Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Bokeh Comparison with Canon


هر دو این تصاویر نسبت به سوژه های تاری که در بالا نشان داده شده اند ، به صورت دستی روی هدفی قرار گرفته اند که نزدیک به دوربین قرار گرفته است. تفاوت اندازه نورهای برجسته خارج از فوکوس را نادیده بگیرید زیرا این لنزها در این فاصله کانونی زاویه دید کمی متفاوتی دارند. نتایج نرمتر به سود سیگما است.

 

به طور کلی ، این لنز دارای کیفیت تصویر است که برابر یا برتر از هر چیز دیگری است که در فاصله کانونی 24 میلی متر موجود است.

 


Sigma 24mm f/1.4 Art Lens Side View

تمرکز لنز AF Art Lens 24mm f / 1.4 توسط HSM (Hypersonic Motor) سیگما تأمین می شود. فوکوس خودکار با سرعت مناسب و در یک محیط ساکت اتفاق می افتد ، فقط برخی از تغییرات بسیار سبک هنگام AF احساس می شود. تمرکز داخلی است و تمرکز FTM (دستی تمام وقت) فعال است (مگر اینکه با استفاده از Sigma Dock عمداً غیرفعال شود).

 

با توجه به تجربه من در استفاده از دو لنز Sigma f / 1.4 Art ، آزمایش دقت فوکوس در لیست کارهای بررسی من از اولویت بالایی برخوردار است. من صدها عکس تست دقت فوکوس f / 1.4 مبتنی بر سه پایه را با استفاده از 5D Mark III ، هر کدام از لنزهای کمی فوکوس ، با استفاده از نقاط مختلف AF ، در داخل و خارج ، ثبت کردم و نتایج تقریباً ایده آل از همه آزمایشات را دیدم. اما گاهی اوقات ، به طور معمول در یک سناریوی آزمون خاص ، نتایج در همه جا وجود داشت ، عدم تناسب AF را نشان می داد. من مشخص نکرده ام که چه عواملی منجر به ناسازگاری AF می شود ، اما آنها به اندازه کافی اتفاق می افتند که شما باید از این مسئله آگاه باشید.


Sigma 24mm f/1.4 Art Lens Sample Photo


در اوایل جنگل های بهار رنگ بسیار کمی وجود دارد ، بنابراین علامت "بدون تعدی" توجه من را به خود جلب کرد. تصمیم گرفتم از دیافراگم f / 1.4 استفاده کنم تا نشانه در پس زمینه برجسته شود. نشسته روی زمین در حالی که آرنج هایم روی زانوها قرار گرفته بودند (یک موقعیت 3 نقطه ای بسیار پایدار) ، یک نقطه AF در قسمت فوقانی سمت چپ سمت چپ را روی علامت متمرکز کردم و کمی ترکیب کردم. بیش از نیمی از نتایج به طور غیرمعمولی تمرکز نکردند.

 

متأسفانه ، AF متناقض را نمی توان با کالیبراسیون کانونی اصلاح کرد. هنگام عکاسی نتایج خود را به دقت بررسی کنید - مطمئن شوید که تصویری را که انتظار داشتید ثبت کرده اید.

 

یافتن سوژه ای که به اندازه کافی سریع و نزدیک باشد تا بتواند سیستم AF 24 میلی متری را در حالت AI Servo (ردیابی موضوع) به چالش بکشد ... چالش برانگیز است. صعود به این چالش یک دیدار دو و میدانی بود که به من اجازه می داد بلافاصله در داخل پیست قرار بگیرم و از نزدیک پرش کنم. من یک ملاقات کامل را ثبت کردم و تقریباً 1000 تصویر را ثبت کردم و فقط از لنز 24 Art استفاده کردم. من تحت تأثیر دور شدم. عملکرد این لنز عالی نبود ، اما در این ظرفیت عملکرد بسیار خوبی داشت.

 

در اینجا مثالی از صحنه مشکل آفرین وجود دارد که من هنگام اجرای مسیر با این لنز با آن روبرو شده ام.

با تغییر فاصله فوکوس ، 24 مورد از لنزهای هنری اندازه قابل توجهی تغییر می کنند. گرچه این ویژگی غیرمعمول نیست ، عکاسانی که قصد استفاده از تکنیک های انباشت فوکوس را دارند که شامل تنظیم فاصله کانونی است باید از این موضوع آگاه باشند. فیلمبردارانی که تمرکز می کنند ، گاهی اوقات نیز در مورد این ویژگی نگران هستند. در هنگام کادربندی بسیار انتقادی از صحنه با استفاده از چنین لنزی ، باید فوکوس را هنگام تنظیم فاصله تنظیم کنید.

 

کاربران فیلتر قطبش مدور خوشحال خواهند شد که بدانند نخ های فیلتر روی این لنز در هنگام فوکوس نمی چرخند.

 

سیگما در این لنز مقیاس عمق کمی از میدان را فراهم می کند ، اگرچه f / 8 و f / 16 تنها علامت های ارائه شده هستند.

 

حلقه فوکوس دستی 24 Art 1.22 "(30.9mm) بسیار زیبا ، در موقعیت ایده آل قرار دارد و کمی از بشکه بلند می شود ، به خصوص یافتن آن آسان است. حلقه فوکوس صاف است ، بازی نمی کند و مقاومت ایده آل دارد. چرخش 98 درجه باعث می شود که تغییرات فاصله کانونی با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد نسبت به تمرکز دستی مهم.

 

با تمرکز نزدیک به 9.8 اینچ (250 میلی متر) ، Sigma 24mm f / 1.4 Art Lens در یک میلی متر 0.19 برابر می شود. این رقم بالایی نیست ، اما از گزینه های Canon و Nikon بهتر است و حداقل به اندازه غیر مشخصات Samyang مشخص شده است

 

ModelMFDMM
Canon EF 24mm f/1.4L II USM Lens9.8"(250mm)0.17x
Canon EF 24mm f/2.8 IS USM Lens7.9"(200mm)0.23x
Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Lens6.3"(160mm)0.27x
Canon EF 35mm f/1.4L USM Lens11.8"(300mm)0.18x
Canon EF 35mm f/2 IS USM Lens9.4"(240mm)0.24x
Nikon 24mm f/1.4G AF-S Lens9.8"(250mm)0.179x
Nikon 28mm f/1.8G AF-S Lens9.8"(250mm)0.22x
Nikon 35mm f/1.4G AF-S Lens11.8"(300mm)0.20x
Nikon 35mm f/1.8G AF-S Lens9.8"(250mm)0.16x
Samyang 24mm f/1.4 US UMC Lens9.8"(250mm) 
Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens9.8"(250mm)0.19x
Sigma 24mm f/1.8 EX DG Lens7.1"(180mm)0.37x
Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art Lens11.8"(300mm)0.19x
Zeiss 21mm f/2.8 Distagon T* ZE Lens8.7"(220mm)0.15x
Zeiss 25mm f/2.0 Distagon T* ZE Lens9.8"(250mm)0.17x
Zeiss 35mm f/1.4 Distagon T* ZE Lens11.8"(300mm)0.20x


تصاویر کوکی در مقایسه دیافراگم در اوایل بررسی ، توانایی تمرکز نزدیک این لنز را نشان می دهد.

 

قرار دادن یک یا چند لوله داخلی در پشت لنز یک روش معمول برای کاهش MFD و افزایش MM است. با داشتن ET 12 میلیمتری پشت سر ، 24 Art دورتر از انتهای درپوش لنز خود برای یک MM بسیار بلند ماکرو مانند (با فضای کم برای روشن کردن سوژه) تمرکز می کند. یک ET 25 میلی متری پشت آن قرار دهید و حداکثر فاصله تمرکز عملا در برابر شیشه است و این پسوند را برای استفاده در دنیای واقعی غیر عملی می کند.

 این لنز با مبدل های از راه دور سیگما سازگار نیست.


 کیفیت و ویژگی های ساخت

اگر با لنزهای Sigma 35 Art و / یا 50 Art آشنا هستید ، احتمالاً از قبل با این لنز آشنا هستید. من در ابتدای بررسی تصویر خانوادگی لنز Sigma f / 1.4 Art را به اشتراک گذاشتم و اکنون نسخه با hoods را به اشتراک خواهم گذاشت:


Sigma f/1.4 Art Lens Family Picture including Hoods


اندازه هودهای لنز ، هر کدام مناسب برای زاویه دید فاصله کانونی ، شاید مشهودترین تفاوت خارجی در بین این لنزها باشد. گرچه من برای مقایسه داخلی این لنزها را پاره نکردم ، اما بسیار واضح است که حداقل ویژگی های طراحی بیرونی به شدت به اشتراک گذاشته شده اند.

 

من این اشتراک طراحی را یک ویژگی بسیار مثبت 24 Art می دانم. لنزهای Global Vision سیگما همگی از ظاهری عالی ، درجه یک و عالی برخوردار بوده و 24 Art تفاوتی ندارد. از ترکیب زیبایی مات و مشکی براق گرفته تا حلقه های لاستیکی دنده ای تیز تا ابعاد کلی صاف (جدا از ناحیه سوئیچ که در این لنز افزایش یافته است) ، همه این لنزها از کیفیت طراحی بسیار چشمگیری برخوردار هستند.



Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Product Images

MFD |     w/ Hood:  MFD |     Rotated        Compare >


24 Art یک لنز با اندازه ثابت است و سطح دنده زیادی برای یک چسباندن مطمئن فراهم شده است. حلقه کانونی بسیار آجدار است. دنده های عمیق ، تیز و کاملاً فاصله دار روی حلقه های کانونی لنز Sigma Art ، احساس کیفیت حلقه های کانونی لنز Zeiss را به من یادآوری می کند - گرچه حلقه Sigma در مقابل تمام حلقه های فلزی Zeiss ، روکش دار است. دنده های اضافی در نیمی از بشکه لنز و روی درپوش لنز وجود دارد (برداشتن و نصب را آسان تر می کند).

 

ساخت لنز بار دیگر از ماده کامپوزیت حرارتی پایدار (TSC) با فلزات سنتی در مکان ها استفاده می شود. این طراحی اجازه می دهد تا "... دقت و استفاده بیشتر در تغییرات دمایی گسترده". [سیگما] این یک لنز جامد است ، بدون بازی و اندازه ثابت (بدون قطعات کشش دهنده)


Sigma 24mm f/1.4 Art Lens Side View with Hood

سوئیچ تک سیگما 24 ، امکان فوکوس خودکار را فعال یا غیرفعال می کند ، در دسترس انگشت شست چپ قرار دارد. پس زمینه سوئیچ سفید با ظاهری درجه یک ، با دید زیاد ، هنگام قرار گرفتن در حالت AF را نشان می دهد و رنگ سیاه را در حالت MF نشان می دهد. سیگما سال معرفی محصول را در بشکه لنزهای لنزهای Global Vision حک می کند ، این یکی "2015" را دریافت می کند.

 

به طور معمول با حلقه نصب لنز نقره ای لخت نشان می دهد که لنز در دوربین نصب شده است یا درپوش عقب آن نصب شده است ، عدم آب بندی آب و هوا است. لنزهای مهر و موم شده به طور معمول (حداقل) دارای یک واشر هستند که این منطقه از لنز را مهر و موم می کند. مانند دو لنز دیگر f / 1.4 Art ، این لنز نیز آب و هوا بسته نشده است. اگر در هنگام استفاده از هوا نامساعد است ، لنزها را خشک / محافظت کنید.

 

قسمت پشتی کاپوت لنز شامل یک لاستیک برای گرفتن اطمینان و همچنین یک قدم بالاتر در احساس و ظاهر با کیفیت است. کاپوت لنز به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند از آن محافظت منطقی کند ، اما آنقدر بزرگ نیست که سرزده شود. هود در حالت معکوس جمع و جور می ماند.

 

اگر مجبور شدم اندازه مناسب لنزهای مورد استفاده را انتخاب کنم ، همین است. 24 Art کوچک نیست ، اما به اندازه کافی بزرگ است که می توانم با دست چپ خود به راحتی و کنترل آن را درک کنم. لنزهای سبک تری وجود دارد ، اما من می خواهم کمی وزن داشته باشم تا به ثبات دوربین کمک کند. اندازه و وزن کافی برای استفاده در نظر گرفته شده است ، اما این لنز به اندازه کافی کوچک است که فضای زیادی را در بسته مصرف نمی کند و به اندازه کافی سنگین نیست که برای حمل طولانی مدت بار سنگین باشد.

 

دیافراگم های عریض معمولاً به معنای عناصر بزرگتر لنز شیشه ای و عناصر بزرگتر به طور معمول به معنای وزن بیشتر هستند. دیافراگم f / 1.4 بسیار گسترده است و برای بدست آوردن این بازشو مجازات وزنی پرداخت می شود. لنزهایی که مقدار قابل توجهی شیشه در آنهاست (به طور معمول لنزهای دیافراگم عریض) ، از جمله این لنز ، به دلیل تراکم تمایل دارند که جامد باشند.

 

برای مقایسه بسیاری از لنزها با شباهت های مختلف از نمودار زیر استفاده کنید.



ModelWeightDimensions w/o HoodFilterYear 
Canon EF 24mm f/1.4L II USM Lens22.9 oz(650g)3.3 x 3.4"(83.5 x 86.9mm)77mm2008
Canon EF 24mm f/2.8 IS USM Lens9.9 oz(280g)2.7 x 2.2"(68.4 x 55.7mm)58mm2012
Canon EF-S 24mm f/2.8 STM Lens4.4 oz(125g)2.7 x 0.9"(68.2 x 22.8mm)52mm2014
Canon EF 28mm f/2.8 IS USM Lens9.2 oz(260g)2.7 x 2.0"(68.4 x 51.5mm)58mm2012
Canon EF 35mm f/1.4L USM Lens20.5 oz(580g)3.1 x 3.4"(79 x 86mm)72mm1998
Canon EF 35mm f/2 IS USM Lens11.8 oz(335g)3.1 x 2.5"(77.9 x 62.6mm)67mm2012
Nikon 24mm f/1.4G AF-S Lens21.9 oz(620g)3.3 x 3.5"(83 x 88.5mm)77mm2010
Nikon 28mm f/1.8G AF-S Lens11.6 oz(330g)2.9 x 3.2"(73 x 80.5mm)67mm2012
Nikon 35mm f/1.4G AF-S Lens21.2 oz(600g)3.3 x 3.5"(83 x 89.5mm)67mm2010
Nikon 35mm f/1.8G AF-S Lens10.8 oz(305g)2.8 x 2.8"(72 x 71.5mm)58mm2014
Samyang 24mm f/1.4 US UMC Lens19.4 oz(550g)3.3 x 3.7"(83 x 95mm)77mm2012
Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens23.5 oz(665g)3.3 x 3.6"(85 x 90.2mm)77mm2015
Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art Lens23.5 oz(665g)3.0 x 3.7"(77 x 94mm)67mm2012
Zeiss 21mm f/2.8 Distagon T* ZE Lens21.2 oz(600g)3.4 x 4.3"(87 x 109mm)82mm2010
Zeiss 25mm f/2.0 Distagon T* ZE Lens21.2 oz(600g)2.9 x 3.9"(73 x 98mm)67mm2011
Zeiss 35mm f/1.4 Distagon T* ZE Lens29.7 oz(840g)3.1 x 4.7"(78 x 120mm)72mm2010


برای مقایسه های بیشتر ، مشخصات کامل لنزهای هنری Sigma 24mm f / 1.4 DG HSM را با استفاده از ابزار Lens Spec سایت بررسی کنید.

در زیر یک مقایسه بصری از چهار لنز 24 میلی متری f / 1.4 آورده شده است.

 


Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Compared to Similar Lenses


این لنزها به صورت عمودی بر روی پایه های لنز خود قرار گرفته اند و به نظر می رسد سیگما به دلیل درپوش کم عمق بالاتر ، در موقعیت بالاتر قرار گرفته است. همین لنزها در زیر با درپوش های لنزشان نشان داده شده اند

 


Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Compared to Similar Lenses with Hoods


بسیاری از ترکیب های بصری دیگر با استفاده از ابزار مقایسه لنز امکان پذیر است.

 لنز 24 میلی متری Art فیلترهای رایج در اندازه 77 میلی متر را می پذیرد. فیلترهای این اندازه گرچه کوچک یا ارزان نیستند (فیلترها به طور نسبی) اغلب می توانند در طیف وسیعی از لنزها به اشتراک گذاشته شوند و باعث صرفه جویی در هزینه جلو و در فضای موردنظر می شوند. فیلترهای قطبش مدور ضخامت استاندارد ، افت نور در گوشه های قاب را با مقدار بسیار کمی در f / 1.4 افزایش می دهد. شاید این مورد را در عکس های دنیای واقعی متوجه نشوید ، اما یک مدل فیلتر باریک مانند B + W XS-Pro به طور کامل از اثرات سایه زنی جلوگیری می کند.




Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens Case



Sigma 24mm f / 1.4 DG HSM Art Lens در یک کیف نایلونی زیپ دار و نخی نازک قرار دارد که شامل یک حلقه تسمه برای حمل یا بستن به بسته دیگر است. چیز خوبی که جعبه های داخلی و داخلی این لنزها کاملاً خرد شده اند. لنز ، در حالت بالشتک خود ، از آسیب قابل توجه جعبه هیچ گونه اثر سو ill بر جای نگذاشت



Sigma 24mm f/1.4 Art Lens Side-Angle View

سیگما چشم انداز جهانی و بارانداز

لنزهای Global Vision سیگما دارای طبقه بندی "A" ، "C" یا "S" هستند ، که نشان دهنده استفاده اصلی "Artistic" ، "Contemporary" و "Sports" در نظر گرفته شده توسط سیگما است. شرح کامل این دسته ها را می توان در بیانیه مطبوعاتی Sigma 35mm f / 1.4 Art Lens یافت.

من قبلاً گفته ام من طرفدار ساختار طبقه بندی بیش از حد ساده نیستم. به عنوان یک لنز Global Vision ، لنز 24 میلی متری f / 1.4 دارای یک "A" است که در یک دایره کروم درجه یک روی بشکه لنز مهر شده است (در بالا قابل مشاهده است). همانند برخی دیگر از لنزهای "A" ، من مطمئن هستم که متن گسترده "A" مسئولیت طبقه بندی "Art" را بر عهده دارد. کیفیت تصویر نیز "A" می گیرد. در حالی که کاربردهای هنری زیادی برای این لنز وجود دارد ، به نظر می رسد با تعریف فرهنگ لغت "معاصر" باشد و 24 Art نیز انتخاب خوبی برای "ورزش" است.

 

صرف نظر از این ، من واقعاً دوست دارم آنچه سیگما با خطوط چشم انداز جهانی انجام می دهد. فقط استفاده از لنز را به تعیین حرف آنها محدود نکنید.


Sigma Dock


یک ویژگی عالی لنزهای Global Vision سازگاری با Sigma Dock است. داک ، همراه با نرم افزار Sigma Optimization Pro ، امکان به روزرسانی سیستم عامل لنز (رفع اشکال ، به روزرسانی سازگاری ، بهبود ویژگی ها و غیره) را فراهم می کند و امکان کالیبراسیون فوکوس خودکار دقیق را در چهار فاصله فراهم می کند. FTM همچنین می تواند از طریق بارانداز غیرفعال شود / کنترل شود که در زیر نشان داده شده


 است. Sigma 24mm Art Lens Dock Compatibility


قیمت

لنز سیگما 24 آرت از قیمت متوسطی استفاده می کند ، اما در مقایسه با رقابت اصلی آن ، این لنز یک معامله است.

 

لنز هنری Sigma 24mm f / 1.4 DG HSM در کانن موجود است (بررسی شده) ، نیکون ، سونی و سیگما و این لنز در صورت تغییر عقیده واجد شرایط خدمات تبدیل کوه سیگما است. سلب مسئولیت استاندارد من: لنزهای شخص ثالث مشکلات بالقوه ای دارند. از آنجا که مهندسان معکوس سیگما (در مقابل مجوزها) الگوریتم های AF تولید کننده ، همیشه این احتمال وجود دارد که بدنه DSLR از لنزهای شخص ثالث (احتمالاً قدیمی تر) پشتیبانی نکند. بعضی اوقات می توان لنزها را توسط سازنده سازگار کرد ، گاهی اینگونه نیست. همچنین خطر مشکلی وجود دارد که منجر به سرزنش لنزها و تولیدکنندگان بدنه به یکدیگر شود. اگرچه خطرات مرتبط با خرید لنز سیگما کم است ، اما سازگاری با Sigma USB Dock در کاهش خطر است زیرا Sigma می تواند به روزرسانی های میان افزار نصب شده توسط کاربر را برای این لنز منتشر کند. ضمانت 4 ساله سیگما آمریکا نسبت به ضمانت استاندارد 1 ساله کانن برتر است (ضمانت بین المللی سیگما نیز 1 سال است).

 

برای این بررسی از دو نسخه لنز 24 Art استفاده شده است. هر دو بصورت آنلاین / خرده فروشی خریداری شدند.

 

Sigma 24mm f / 1.4 Art Lens Side-Angle Side with Hood

 

گزینه هایی برای لنز هنری Sigma 24mm f / 1.4 DG HSM

گزینه های اصلی لنزهای سیگما 24 آرت ، آن لنزهایی که از همان مجموعه ویژگی های اساسی مشترک هستند ، این دو لنز است که در کنار آن در عکس های مقایسه ای که برای آخرین بار نشان داده شده است ، قرار گرفته اند. آنها لنزهای Canon EF 24mm f / 1.4L II USM و لنزهای Nikon 24mm f / 1.4G AF-S هستند.

 

 

 

24 Art به طور کلی بهترین عملکرد را در کیفیت تصویر در کلاس ارائه می دهد ، اما برتری این لنز نسبت به معادل های Canon و Nikon چشمگیر نیست (صادقانه بگویم ، آنچنان که انتظار داشتم چشمگیر نیست). از منظر قیمت / عملکرد ، تفاوت این لنزها بسیار زیاد است. بزرگترین برتری سیگما نسبت به این دو لنز ، مزیت قیمتی بسیار خوبی است که دارد. برچسب قیمت 24 Art کمی بیش از 50٪ قیمت Canon و کمی کمتر از 45٪ قیمت Nikon است. این عامل به تنهایی تصمیم بسیاری را می گیرد. بزرگترین عیب این لنز ناسازگاری AF است.

 

علاوه بر مطالعه مقایسه های تست استاندارد ، چندین مقایسه در فضای باز بین Sigma و Canon 24 L II انجام دادم که از زمان معرفی آن بخشی از کیت من بوده است. به طور خلاصه توصیف تفاوت کیفیت تصویر بین این لنزها چالش برانگیز است. من می توانم نتایج مقایسه ای را نشان دهم که هر یک از آنها را برنده می کند. به طور کلی ، این لنزها بیشتر از آنکه متفاوت باشند شباهت دارند ، اما من در وضوح دهانه گشودگی لبه کمی به سیگما می دهم. سیگما در دیافراگم های وسیع دارای پرتوی کمتر ، بوکه بهتر و کمی کمی CA است. شعله ور شدن کانن نسبتاً کمتر است ، به خصوص در دیافراگم های باریک. حلقه MF کانن کمی کوچکتر است ، اما در مقایسه با سیگما 98 درجه چرخش 145 درجه دارد. سیگما برای یک MM بالاتر (0.19x در مقابل 0.16x) کمی نزدیک تر می شود. کانن آب و هوای مهر و موم شده است.

 

تجربه من با Nikon تقریباً به اندازه Canon قابل توجه نیست ، اما در تست های آزمایشگاهی ، Sigma و Canon را می بینم که دارای لبه وضوح تصویر کمی در f / 1.4 هستند. Nikon به طرز محسوسی CA بیشتری دارد. حلقه MF نیکون کمی کوچکتر از Sigma است ، اما دارای چرخش 150 درجه در مقابل Sigma 98 درجه است. در غیر این صورت ، این لنزها بسیار شبیه هستند.

 

لنز Samyang 24mm f / 1.4 US UMC دارای حداکثر دیافراگم و فاصله کانونی است ، اما این لنز فاقد فوکوس خودکار است. سیگما به وضوح وضوح تصویر بهتری دارد تا اینکه حداقل در f / 5.6 متوقف شد و سامیانگ دارای نوعی اعوجاج بشکه است. قیمت تقریباً 60٪ پایین Samyang مزیت اصلی آن است.

 

اگر f / 2.8 به اندازه کافی خوب باشد ، گزینه های 24 میلی متری شما بسیار زیاد است ، از جمله گزینه های بزرگنمایی بسیار خوب. برای بررسی این گزینه ها از منوهای پیمایش مرور استفاده کنید

 

 



Sigma 24mm f/1.4 Art Lens Top View


خلاصه

همانطور که می بینم ، همیشه یک لنز پرایم دیافراگم خوب و فوق العاده خوب دیگر در بازار وجود دارد. اگرچه نمی خواهم تناقض فوکوس خودکار را که گاهی اوقات با آن مواجه هستم تخفیف دهم ، Sigma همچنان با لنزهای Art خود به ارائه عالی می پردازد و با توجه به عملکردی که لنز هنری 24mm f / 1.4 ارائه می دهد ، این لنز برنده دیگری است. با هزینه قابل توجهی کمتر از معادل Canon و Nikon ، 24 Art وضوح تصویر بهتری (در حاشیه) بهتر را در یک بسته ویژگی مشابه فراهم می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد