راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا
راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

مشخصات لنز Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM


Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens

لنز Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM با کادر بندی برابر با بزرگنمایی 16-35 میلی متر بر روی بدنه تمام فریم ،

فاصله کانونی زاویه فوق العاده عریض با دارندگان بدنه دوربین سازگار با EF-S را فراهم می کند

EF-S مانیتور کانن برای دایره تصویر کوچک است. فاصله بین صفحه فیلم (سنسور) و پشت لنز کوتاهتر از لنز EF است. بسیاری از افراد ماندگاری این استاندارد را زیر سوال برده اند ، اما انتظار من این است که برای مدت طولانی وجود داشته باشد - به راحتی  و به اندازه کافی طولانی که اکثر مردم بتوانند جواب مورد نظر خود را از لنز بگیرن


Grazing Quarter Horse Captured at 10mm

این یک اسب چهارم پالومینو است که در زیر نور شیرین خورشید غروب می باشد. اسب همان کاری را انجام می دهد که به بهترین وجه انجام می دهد - این عکس 10 میلی متر با Canon EOS 70D انجام شده است.

از آنجا که فاصله کانونی زاویه فوق العاده گسترده یکی از مطلوب ترین ویژگی های لنز Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM است ، بیایید نگاهی به مقایسه فاصله کانونی بیندازیم.


10-22 Focal Length Comparison

10mm | 14mm | 17mm | 22mm


در تنظیمات بسیار عریض 10 میلی متری ، سه پایه من به سختی از قاب خارج است. در 22 میلی متر ، کادر بندی همان چیزی است که بسیاری از لنزهای بزرگنمایی هدف کلی می توانند در بیشترین فاصله کانونی خود ارائه دهند - که احتمالاً مشابه نمونه های 17 یا 22 میلی متری است.

با دانستن اینکه در آن زمان لنزهای 16-35 L و 17-40 L عالی کانن دارای نواقصی در انتهای وسیع خود بودند (یعنی اعوجاج قوی بشکه و گوشه های نرم) ، من در مورد لنزهای غیر L Canon 10-22mm دلهره داشتم. نگرانی من را  از اینکه نرم افزار Canon شامل سه عنصر لنز Asferical و یک عنصر Super-UD سری Lens سری Canon L باشد ، کمتر کرد. برای قطع تعقیب و گریز ، باید بگویم که من از کمبود بشکه قوی و اعوجاج pincushion در 10-22 بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ام. این مناسب نیست ، اما برای این محدوده فاصله کانونی زاویه دید گسترده بسیار مناسب است. برخی از اعوجاج های بشکه در 10 میلی متر وجود دارد که به تدریج به سمت یک فشار کوچک در 22 متر حرکت می کنند. به اندازه کافی اعوجاج داشته باشم تا از نتایج راضی باشم



10-22



لنز Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM Lens در نوع وضوح  عملکرد خوبی دارد. به خاطر داشته باشید که هنگام عکسبرداری در این فاصله کانونی ، جزئیات بسیار کوچک می شوند. وقتی جزئیات به اندازه پیکسل یا دو پیکسل می رسند ، حسگرهای DSLR ما تلاش می کنند نتایج واضحی به دست آورند. تصاویر نتیجه گرفته شده به خوبی واضح می شوند.

10-22 کاملاً واضح و کاملاً باز در کل دامنه فاصله کانونی است - و با چشمگیرتر ، کاملاً واضح است که در گوشه قاب قرار دارد. وضوح در حالت متوقف شدن فقط اندکی بهبود می یابد ، اما پرانتز به سرعت در دیافراگم های باریک بهبود می یابد. با بازشدن گسترده (به ویژه در 10 میلی متر) ، 10-22 عملکرد پرتاب قوی را نشان می دهد. متوقف کردن یا افزایش فاصله کانونی باعث کاهش اثر پرتویی می شود

کانن ادعا می کند که 10-22 دارای دیافراگم مدور برای خاموش کردن برجسته های عالی در فوکوس است. متوقف شدن در حالت های برجسته فوکوس در برنامه های عکاسی عادی با لنزهای این طیف زاویه فوق العاده گسترده از فاصله کانونی با تنظیمات دیافراگم باز چندان آسان نیست. بنابراین ، یک ویژگی خوب با اهمیت نسبتاً کم در بیشتر موارد استفاده برای این لنزاست. عمق میدان، یک ویژگی بسیار عالی است.



Canon Ultra Wide Angle Lens Comparison



در تصویر بالا از چپ به راست لنزهای Canon EF 15mm f / 2.8 Fisheye ، لنز Canon EF 14mm f / 2.8L USM ، لنز Canon EF 14mm f / 2.8L II USM ، Canon EF 16-35mm f / 2.8L II USM لنز دیده می شود و لنز Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM. در زیر همان لنزها (بدون 14 میلی متر L I) با درپوش های لنزهایشان در محل قرار گرفته است.



Canon Ultra Wide Angle Lens Comparison - With Hoods



کیفیت ساخت 10-22 بسیار خوب است. این احساس کاملاً مستحکم و خوش ساخت است ، اما سنگین و بزرگ نیست. اندازه و وزن باعث می شود 10-22 مطابقت خوبی با DSLR های فعلی کوه EF-S داشته باشد. یک پایه لنز فلزی ساخت با کیفیت را دور می زند

از زمان بررسی ، هیچ یک از لنزهای EF-S مهر و موم شده نیستند.

اگرچه 10-22 با تمرکز یا بزرگنمایی امتداد پیدا نمی کند ، اما عناصر داخلی در داخل بشکه کمی داخل و خارج می شوند.

 

اندازه فیلتر 77 میلی متر امکان اشتراک فیلتر با بسیاری از بزرگنمایی های L را فراهم می کند. انتظار می رود هنگام استفاده از فیلتر اشعه ماورا بنفش در اندازه استاندارد (غیر باریک) مقدار کمی وینتینگ اضافی در 10 میلی متر با دیافراگم باز باز مشاهده کنید. خیلی ها از این مهم نیستند اما فیلتر باریک از این مشکل جلوگیری می کند. اگر از فیلتر قطبش مدور استفاده می کنید ، قطعاً نسخه باریک آن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که یک فیلتر قطبش مدور ممکن است در این فاصله کانونی گسترده نتیجه ای ناهموار ایجاد کند - برخی از آنها را می توانید در گالری نمونه مشاهده کنید.

 

سرعت فوکوس 10-22 سریع است و صدای فوکوس بسیار ساکت است. ما می توانیم از Ring USM (و یک فاصله کوتاه فوکوس بینهایت) برای این ویژگی ها تشکر کنیم. حداقل فاصله تمرکز برای 10-22 حدود 9.5 "(241 میلی متر) است.

 

 10-22 با حداکثر دیافراگم که از f / 3.5 تا f / 4.5 متغیر است ، یک لنز با سرعت متوسط است. فاصله کانونی گسترده ، نگهداری از دست را راحت تر می کند.

 

پوشش فلش در محدوده فاصله کانونی 10-22 اینچ به یک واحد فلاش خارجی نیاز دارد. حتی با وجود یک فلاش خارجی ، برای کار نزدیک به Sto-Fen Omni-bounce ممکن است لازم باشد.



10-22 and the rest of the Spring 2011 Canon EF-S Lenses




همین لنزها در زیر در حالت کاملاً کشیده با درپوش های لنز خود نشان داده شده اند.


10-22 and the rest of the Spring 2011 Canon EF-S Lenses


محدوده فاصله کانونی 10-22 به خوبی در زیر لنزهای محبوب عمومی Canon 24/28-XXmm مانند لنز Canon EF 24-70 f / 2.8L قرار می گیرد. این دو لنز (یا سایر ترکیبات مشابه) می توانند نیازهای فاصله کانونی زیر 70 میلی متر را برای بسیاری از افراد برآورده کنند. حتی اگر لنز اصلی شما 16/17-XX میلی متر باشد ، 10-22 میلی متر بسیار گسترده تر است و می تواند به کیت شما اضافه شود.


Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens Product Images

MFD |     MFD |     w/ Hood:  MFD |     MFD |     Rotated        Compare >


به نظر من عکاسی با 10 میلی متر مهارت بیشتری نسبت به عکاسی با لنزهای بلندتر از طرف عکاس دارد. 10-22 حتی از لنز Fisheye لنز Canon EF 15mm در همان دوربین عریض تر است. ترکیب در این فاصله کانونی دشوارتر می شود. از آنجایی که این زاویه دید پس زمینه زیادی به خود می گیرد ، باید مراقب باشید تا ظاهر آن خوب شود - احتمالاً از کانون توجه مبهم نخواهد بود. مراقب کفش و سایه خود باشید - به راحتی در 5٪ تصویری که از منظره یاب 95٪ EF-S DSLR موجود نیست ، گنجاندن آنها آسان است.

نمای نزدیک در 10 میلی متر می تواند منجر به عکس های وحشی و دراماتیک شود. این زاویه دید فرصتی مناسب برای خلاقیت ایجاد می کند. اما اگر می خواهید خطوط موازی به همین شکل باقی بمانند ، باید آنها را دقیقاً از یک زاویه عمود شلیک کنید (یا بعداً در حین پردازش بعد آنها را درست کنید). این تحریف دیدگاه به عهده عکاس است تا به دلخواه کنترل یا نمایشی کند. عکاسی معماری یک استفاده 10-22 میلی متری با خطوط موازی زیاد است. عکاسی در فضای داخلی نیز یکی دیگر از کاربردهای مشابه مشابه این لنز است.


Canon EF-S 10-22mm Sample Portrait


در حالی که هیچ قانونی در مورد عکس گرفتن از افراد وجود ندارد ، اما  نتایج از عکس های نزدیک زیاد جالب نیست! شما می توانید از فرشتگان خود هیولا درست کنید. همه چیزهایی که بیرون می آیند بسیار بزرگ می شوند - به خصوص بینی ها.  با توجه به نکته جدی تر ، پرتره های وسیع محیطی و تصاویر دیگر افراد که از مسافت بیشتری گرفته شده اند می توانند نتایج خوبی داشته باشند.




10-22 On Camera

Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM Lens No Hood  |  Hood 


به طور خلاصه ، فکر می کنم لنز Canon EF-S 10-22mm f / 3.5-4.5 USM یک افزودنی عالی در ترکیب لنزهای کانن است. این لنز برای اکثر عکاسان یک لنز 2 یا 3 ایده آل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد