راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا
راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

راهنمای خرید کالا

مشخصات لنز Canon EF 85mm f/1.8 USM


Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens


آیا به دنبال یک مقدار خوب در یک لنز کوچک ، سبک ، با عملکرد عالی و سریع هستید؟ لنز Canon EF 85mm f / 1.8 USM را امتحان کنید.


Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens on EOS 60D - Top View


لنز Canon EF 85mm f / 1.8 USM نسبتاً ارزان است اما کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. کاملاً واضح و کاملاً باز است ، اما از f / 2.8 به بعد واقعاً می درخشد.

باز کردن وینت وانت حتی روی بدنه 1.6x FOVCF نمایان خواهد شد. کاربران بدنه تمام فریم مشاهده می کنند که برخی از پرچم های موجود در f / 2 باقی مانده است.

دیافراگم 85 f / 1.8 را به صورت گسترده باز کنید و محو شدن پس زمینه را تماشا کنید. بوکه (کیفیت تاری پس زمینه) - با کمک دیافراگم 8 پره - بسیار خوب است. البته گرفتن عکس پرتره نسبتاً نزدیک در f / 1.8 باعث می شود تمرکز هر دو چشم دشوار باشد.

کنتراست و اشباع بسیار خوب است.

با استفاده از حلقه USM (موتور اولتراسونیک) ، لنز Canon EF 85mm f / 1.8 USM سریع و بی صدا متمرکز می شود.

کیفیت ساخت 85 f / 1.8 کاملاً مناسب است. اندازه کوچک است ، وزن سبک است. 85 f / 1.8 لنزی است که می توانید با گرفتن چند عکس خیره ، تصاویر عالی بگیرید.




Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens on Camera Comparison



لنز Canon EF 85mm f / 1.8 USM اغلب با لنز Canon EF 100mm f / 2.0 USM مقایسه می شود. این دو لنز در اکثر جنبه ها تقریباً مشابه یکدیگر هستند. من پیشنهاد می کنم از فاصله کانونی به عنوان عامل تمایز بین آنها استفاده کنید.

Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens Comparison




در موقعیتهای کاملاً جمع شده از چپ به راست در بالا قرار گرفته اند:

همین لنزها در زیر در حالت کاملاً کشیده با درپوش های لنز خود نشان داده شده اند.


Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens Comparison with Hoods

Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens Compared to Similar 85mm Lenses


 

لنزهای زیر از بالا به چپ قرار دارند:

همین لنزها در زیر در حالت کاملاً کشیده با درپوش های لنز خود نشان داده شده اند.



Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens Compared to Similar 85mm Lenses with Hoods


برنامه ای که در آن لنز Canon EF 85mm f / 1.8 USM می درخشد ، عکاسی در محیط داخلی و نور کم است. فاصله کانونی 85 میلی متر و دیافراگم گسترده ، 85 f / 1.8 را به یک کلیسای بزرگ یا لنز صحنه تبدیل می کند. 85 دیافراگم f / 1.8 با دیافراگم وسیع و فوکوس سریع ، برای ورزشهای داخلی مناسب است.



Canon EF 85mm f/1.8 USM Lens Product Images

MFD |     w/ Hood:  MFD |     Rotated        Compare >


این فاصله کانونی برای عکس های پرتره بسیار مناسب است و لنز Canon EF 85mm f / 1.8 USM یک لنز پرتره خوب ایجاد می کند - در صورت پرتره های سر و سر / شانه ها هنگام نصب بر روی بدنه FOVCF 1.3x یا 1.6x بسیار عالی است. دیافراگم عریض f / 1.8 می تواند تاری پس زمینه OOF (خارج از فوکوس) را ایجاد کند.



85 f/1.8 on Canon 60D - Top View with Hood



من از این لنز ،  بعد از تهیه لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L IS USM   زیاد استفاده نکردم. اگرچه 1/3 توقف کندتر است ، اما من لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L IS USM را بسیار متنوع تر می دانم.

نکته نهایی این است که لنز Canon EF 85mm f / 1.8 USM به سادگی یک لنز بسیار زیبا با قیمت مناسب است.


آیا می‌دانستید که درختان مغز دارند؟

آیا می‌دانستید که درختان مغز دارند، از خود دفاع می‌کنند، می‌شنوند، می‌تپند و به یکدیگر پیام می‌فرستند؟ به گفته پیتر ولبن، کارشناس جنگل، درختان هر یک شخصیت و حالات خاص خود را دارند. پس این موجودات باهوش و پیشرفته را دست‌کم نگیرید.


مغزدارند؟
درختان با هم ارتباط برقرار می‌کنند از راه ریشه‌هایشان. ریشه درواقع مغز درخت است. حتی می‌شود گفت درختان حافظه دارند، چون اثر می‌گذارند و اثر می‌پذیرند.
 

ارتباط برقرار می‌کنند؟
به گفته پیترولبن، کارشناس جنگل، درختان می‌توانند اعضای خانواده خود را تشخیص دهند و درخت مادر با لمس ریشه‌ها می‌فهمد کدام نهال از تبار او است. درختان از نونهال‌های خود مراقبت می‌کنند و با ترشح ترکیبات قندی حافظه خود را به آن‌ها منتقل می‌کنند.

می‌شنوند؟
شواهدی هست که درختان می‌شنوند. رشادی گیاهی است که وقتی کرم ابریشم برگهایش را می‌خورد از صدای خوردن متوجه می‌شود و با ترشح مواد شیمیایی از خود دفاع می‌کند. اما همین گیاه صدای باد یا صدا‌های بی ضرر را نادیده می‌گیرد.
 
برگ
 
می‌تپند؟
آب برای درخت مثل خون برای ماست. مثل قلب ما که خون را پمپ می‌کند، درختان هم آب را در تمام اندام‌های خود پمپ می‌کنند و بجای دقیقه‌ای ۶۰ تا ۹۰ بار هر چند ساعت یکبار آب در تن درخت به جریان می‌افتد.

به یکدیگر پیام می‌فرستند؟
ارتباط درختان شامل ارسال پیام هشدار به یکدیگر نیز هست وقتی که مثلا یکی از آن‌ها دچار آفت می‌شود یا کمبود آب را احساس می‌کند دیگران از طریق شبکه ریشه‌ها مطلع می‌شوند.

موج صدا
 بیشتر بخوانیدپس چرا متوجه واکنش درختان به محیط نمی‌شویم؟
چون درختان هزاران بار کندتر از جانوران عکس العمل نشان می‌دهند.


منبع : سایت تابناک

مشخصات لنز کانن canon 250-55 F/4-5.6 IS STM



Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens



لنز Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM یک لنز ارزان ، سبک و  با بزرگنمایی مناسب می باشد

  لنزی که دارای لرزشگیر ، کیفیت تصویر بسیار مناسب و یک فاصله کانونی بسیار مفید است. این یک لنز Canon "EF-S" است ، بنابراین لنز 55-250 IS STM فقط با دوربین های Canon EOS DSLR با فرمت APS-C سازگار است


لنز 55-250 IS STM مشابه لنز  Canon EF-S 18-55mm f / 3.5-5.6 IS STM و شامل پیشرفت های مشابهی است که در آن لنز یافت می شود. در حالی که معرفی لنزهای سطح پایین هیجان زیادی برای جامعه عکاسی ایجاد نمی کند ، این لنزها ، مانند 18-55 STM ، پیشرفت چشمگیری نسبت به نمونه قبلی خود دارند. نمونه قبلی در این مورد لنز Canon EF-  S 55-250mm f / 4-5.6 IS II است که در تمام این بررسی از آن با عنوان "IS II" یاد می کنم. پیشرفت های برجسته آن ، کیفیت تصویر و فوکوس اتوماتیک STM (Stepping Motor) بدون چرخش عنصر جلو و بدون پسوند با فوکوس است




Canon EF-S 55-250mm IS STM Lens Top View with Hood



محدوده فاصله کانونی

محبوب ترین لنزهای کیت (به دلیل کمترین هزینه) ، (لنزهایی که معمولاً در همان جعبه دوربین های DSLR با فرمت APS-C خریداری می شوند) دارای فاصله کانونی فوقانی 55 میلی متر هستند. لنز EF-S 55-250mm IS STM بدیهی است که از همان جایی که این لنزهای کیت 18-55 میلی متر خاتمه می یابد شروع می شود ، هیچ شکافی باقی نمی ماند و همپوشانی فقط در 55 میلی متر اضافه می شود (و حتی اگر فاصله ها را در نتایج واقعی آزمایش ببینید ، حتی 55 میلی متر نیست). در حالی که فاصله و همپوشانی معمولاً مسئله مهمی نیست ، داشتن هر فاصله کانونی تحت پوشش حداقل به نظر کارآمد می رسد.

و صرف نظر از فاصله و همپوشانی ، تقریباً 5x 55-250 میلی متر FLR (محدوده فاصله کانونی) بسیار مفید است. برای ما که در زاویه دید کامل قاب کامل بهتر فکر می کنیم ، این لنز 88-400 میلی متر ارائه می دهد. 


Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens Focal Length Range Example



برای مثالهای بالا ، سعی کردم فاصله کانونی را به اندازه چاپ شده روی بشکه لنز (55 میلی متر ، 70 میلی متر ، 100 میلی متر ، 135 میلی متر ، 200 میلی متر و 250 میلی متر) تنظیم کنم. من فهمیدم که زنگ بزرگنمایی را برای مجموعه اول اشتباه تنظیم کرده ام ، اما ... فاصله کانونی گزارش شده مجموعه دوم دقیقاً با مجموعه اول مطابقت دارد. این احتمالاً اتفاقی نبوده است - و در استفاده واقعی واقعاً اهمیتی ندارد زیرا شما به ندرت نیاز به انتخاب فاصله کانونی دقیق برای عکس خود دارید. شما پرسپکتیو و قاب مناسب را انتخاب می کنید و فاصله کانونی به فاصله مناسب تبدیل می شود.

 

مثالهای بالا باید درک خوبی از انتظارات شما از FLR عالی این لنز داشته باشد ، FLR که این لنزها را برای استفاده بسیار گسترده باز می کند. حیات وحش ، پرتره ، ورزش (زیر نور مناسب) ، نمایش های هوایی ، پیاده روی در پارک ، پیاده روی در کوه ، یک روز در ساحل و .... ، اما تعداد کمی از لنزها نمی توانند برای مناظر استفاده شوند. با این حال ، لنزهای تله فوتو اغلب در انتخاب لنزهای چشم انداز نادیده گرفته می شوند. مناظر تله فوتو عالی ، با پس زمینه کمتر مورد نیاز ، اغلب گرفتن آنها بسیار آسان است. یا تا 250 میلی متر بزرگنمایی کنید و یا برای گرفتن ماه هدف را بالا ببرید.


Crescent Moon at Sunset



مانند اکثر لنزهای تله ای بزرگنمایی که به بیش از 200 میلی متر می رسند ، این لنز دارای حداکثر دیافراگم متغیر است. در حالی که حداکثر دامنه دیافراگم کلی در نام محصول نشان داده شده است (f / 4-5.6) ، 

یک لنز با حداکثر دیافراگم ثابت مانند لنز Canon EF 70-200mm f / 4L USM دارای یک دیافراگم قابل توجه در انتهای طولانی FLR است .

لرزشگیر به میزان قابل توجهی به سودمندی لنز تله دیافراگم باریک می افزاید.

 این لنز تصویر تثبیت شده است و این ویژگی آن را از لنز بزرگنمایی تله فوتو ارزان قیمت دیگر Canon ، لنز Canon EF 75-300mm f / 4-5.6 III USM متمایز می کند. به نظر من IS هنگام استفاده از لنز یک مزیت بزرگ است.

به خصوص برای ضبط صدا در فیلم مفید است که این اجرای IS اساساً بی صدا است. اگر گوش خود را در برابر لنز قرار دهید ، می توانید کمی صدای زمزمه را بشنوید ، اما به ندرت متوجه روشن بودن IS می شوید - به جز در منظره یاب.

تفاوت بین کادربندی صحیح سوژه در زاویه دید باریک (مانند 250 میلی متر) با IS روشن و با IS خاموش مانند شب و روز است. این منجر به اصلاح فریم کمتر از طریق برش در پردازش پست می شود - که وضوح تصویر را کاهش می دهد و برای شما هزینه بیشتری دارد.

از 1/13 تا 8/8 ، من تقریباً به 50٪ از تصاویرم واضح یا نزدیک هستم. با سرعت شاتر بیشتر از 13/1 ، درصد های واضح نتیجه به سرعت افت می کند و چند نگهدارنده در 3/0 و 4 ثانیه باقی می مانند.

نتایج من در استفاده معمولی تقریباً به اندازه نتایج تست استودیوی ایده آل من نبود که سرعت شاتر 1/40 و 1/50 حتی در 55 میلی متر از بعضی اوقات کافی نبود.

در 250 میلی متر ، لرزش دست به طور قابل توجهی بزرگ می شود. و در 250 میلی متر ، هنگام درخواست بیش از 3 توقف کمک از IS (1/50 ثانیه) ، نتایج متفاوت بود. اما ، من حتماً در 1/20 ثانیه از فرم عالی استفاده کرده ام ، زیرا یک رشته از 7 تصویر واضح را پشت سر هم شلیک کرده ام. باز هم ، در این زمینه ، برای نتایج خوب به سرعت شاتر بسیار سریع تری نیاز داشتم.

تثبیت کننده تصویر در هر شرایطی نیاز به سه پایه را نفی نمی کند و همیشه وقتی یک وضعیت اجازه استفاده از چنین شرایطی را می دهد ، یک سه پایه ترجیح داده می شود. کانن می گوید در هنگام استفاده از سه پایه باید لرزشگیر را خاموش کنید و دلیل این توصیه صرفه جویی در مصرف باتری است. در حالی که اختلاف مصرف باتری به طور کلی چندان مورد توجه من نیست ، اما می توانم به شما بگویم که این لنز در هنگام نصب سه پایه ، تصاویر بسیار تار و مبهمی را با فعال بودن IS ارائه می دهد.

 همچنین نگران کننده این است که هنگام فعال بودن IS ، کادر بندی سوژه اندکی تغییر می کند و تصویری نامرتب را برای شما ایجاد می کند. این راهنما توصیه می کند با استفاده از مونوپاد ، IS را فعال کنید.

تأثیرات کیفیت تصویر را در نتایج خود مشاهده خواهید کرد. 55-250 STM IS دارای 3.5 توقف در مقابل 3 توقف برای IS II است (که در ابتدا 4 توقف قبل از تصویب استاندارد CIPA توسط کانن رتبه بندی شده بود). از آنجا که این لنز بسیار سبک است ، به سختی می توانم سنگ را ثابت نگه دارم (مسئله اینرسی) - و این به طور کلی بر وضوح تصویر دستی من تأثیر می گذارد.



Canon EF-S 55-250mm IS STM Lens on Tripod


 

 

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر بزرگترین اشکال برای توصیه لنزهای 55-250 میلی متری کانن بوده است. این لنزها عملکرد چندان خوبی نداشته اند - به خصوص در انتهای فوقانی FLR. لنز Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM شرایط را از این نظر تغییر می دهد.

با داشتن 15 عنصر لنز در 12 گروه ، IS STM دارای طراحی نوری کاملاً متفاوتی در مقایسه با IS IS 12/10 است. و شاید بارزترین ویژگی این لنز کیفیت تصویر آن است.

در دیافراگم های وسیعتر از f / 5.6 ، انتظار نتایج ملایم نرم از این لنز را داشته باشید (افزایش تنظیمات وضوح قسمت عمده ای از این موارد). وضوح تصویر در f / 5.6 در کل محدوده فاصله کانونی و در کل فریم کاملاً خوب است ، همچنین این بدان معناست که این لنز در 200 میلی متر به بالا با دیافراگم باز f / 5.6 کاملاً واضح است. به جز 100 میلی متر ، من تفاوت بسیار کمی در کیفیت تصویر f / 8 نسبت به آنچه در f / 5.6 ارائه می شود ، مشاهده می کنم. فاصله کانونی 100 میلی متر ضعیف ترین در این لنز است و هنوز هم بهبود در f / 8 در 100 میلی متر دیده می شود.

استفاده از دیافراگم باریک تر از f / 8 با مدرن ترین DSLR های فرمت APS-C با مگاپیکسل بالا (15+) منجر به نتایج نرم افزاری به دلیل انکسار می شود. این ویژگی منحصر به 55-250 IS STM نیست زیرا تمام لنزهای با کیفیت مناسب که بر روی این دوربین های با فرمت APS-C نصب شده اند ، همان کاهش وضوح کلی را نشان می دهند. من نمی گویم که شما نباید از دیافراگم های باریک تر از f / 8 استفاده کنید ، بلکه باید از مبادله این کار ، آگاه باشید. از ابزار کیفیت تصویر استفاده کنید تا تفاوت را خودتان ببینید.

وقتی به مقایسه بین 55-250mm IS STM و 55-250 IS II نگاه می کنیم ، لنزهای جدید بسیار جالب توجه به نظر می رسند. STM کیفیت تصویر به مراتب بهتری نسبت به IS II از 135 میلی متر تا 250 میلی متر ارائه می دهد - حتی اگر تا f / 8 متوقف شود. بهبود در مرکز قاب دیده می شود و تفاوت در گوشه ها چشمگیر است

با کمال تعجب ، عملکرد IS II من حتی (به طرز محسوسی) نسبت به IS I در فاصله کانونی طولانی تر نیز بهتر است. این تفاوت را در ابزار کیفیت تصویر مشاهده کنید.

 با حداکثر دیافراگم باریک ، دستیابی به کیفیت خوب تصویر از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. این بهبود وضوح یک معامله بزرگ است - این لنز وضوح تصویر چشمگیری را برای قیمت ارائه می دهد.

 قسمتهایی از تصویر شما که وضوح ندارند نیز دارای اهمیت هستند و پس زمینه تار با این لنز قابل دستیابی است ، هرچند که در درجه اول بیشتر در فاصله کانونی است. کیفیت آن تاری پس زمینه (بوکه) سپس مهم می شود. این لنز دارای دیافراگم 7 پره ای گرد است. در اینجا 100٪ نمونه از این تاری وجود دارد که دیافراگم تا f / 8 متوقف شده است.


Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens Bokeh


در حالی که من به طور کلی با این لنز با بوکه وحشتناکی روبرو نشده ام ، اما بهترین عملکرد در این زمینه نیست. من در درجه اول به حلقه های متحدالمرکز روشن اطراف برجسته های ویژه در مثال های بالا اهمیتی نمی دهم.

لنز Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM سایه بان / وینتینگ محیطی نسبتاً کمی را نشان می دهد. انتظار می رود در حدود 1.6 توقف در گوشه ها در 55 میلی متر و حدود 1.2 توقف در بیشتر مانده های FLR وجود داشته باشد. البته ، دارندگان دوربین با فرمت APS-C عادت دارند هیچ سایه ای قابل توجهی از لنزهای سازگار با فریم کامل خود نبینند - حتی با دیافراگم باز تا f / 8 متوقف شوید و سایه زدن بسیار ناچیز است - در اصل از بین رفته است. من چندین عکس پانوراما را با این لنز در f / 8 شلیک کرده ام و در دوختن نتایج بدون هیچ گونه اصلاح پرچم مشکلی ندارم.


Susquehanna River Panorama

چشم انداز فوقانی رودخانه Susquehanna در جهت افقی با استفاده از فیلتر قطبش مدور در 55 میلی متر دستی گرفته شد. از فتوشاپ برای ادغام چندین تصویر استفاده شد. از منظر vignetting ، STM IS عملکرد بسیار مشابه IS II دارد. بزرگترین تفاوت این است که STM دارای سایه زاویه ای 0.2 توقف در 200 میلی متر است. در لنز 55 میلی متر ، لنز 55-250 IS STM CA (خفیف رنگی) خفیف را در گوشه ها نشان می دهد. مقدار CA تا 100 میلی متر بسیار کم می شود. CA دوباره در 135 میلی متر قابل توجه می شود و از 200 تا 250 میلی متر متوسط می شود. می توانید CA را در تصویر آزمایشی 250 میلی متری زیر مشاهده کنید


Chromatic Aberration



چشم انداز فوقانی رودخانه Susquehanna در جهت افقی با استفاده از فیلتر قطبش مدور در 55 میلی متر دستی گرفته شد. از فتوشاپ برای ادغام چندین تصویر استفاده شد. از منظر vignetting ، STM IS عملکرد بسیار مشابه IS II دارد. بزرگترین تفاوت این است که STM دارای سایه زاویه ای 0.2 توقف در 200 میلی متر است. در لنز 55 میلی متر ، لنز 55-250 IS STM CA (خفیف رنگی) خفیف را در گوشه ها نشان می دهد. مقدار CA تا 100 میلی متر بسیار کم می شود. CA دوباره در 135 میلی متر قابل توجه می شود و از 200 تا 250 میلی متر متوسط می شود. می توانید CA را در تصویر آزمایشی 250 میلی متری زیر مشاهده کنید

گ

در این تصویر فقط باید رنگ سیاه و سفید باشد (رنگ نمودار). تمام طول موج های نور به طور یکسان شکسته نمی شوند و باعث ریختن رنگ می شوند.

 

در حالی که باید چراغ های روشن در کادر از این لنز انتظار مقداری شعله ور شدن داشته باشید ، اما میزان شعله ور شدن بد نیست.

 

اعوجاج ب ملایم در 55 میلی متر وجود دارد. انتقال به اعوجاج pincushion در حدود 100 میلی متر اتفاق می افتد جایی که این لنز تقریباً بدون اعوجاج است. میزان اعوجاج pincushion ، حتی در 250 میلی متر ، نسبتاً کم است.

 

به طور کلی ، این لنز از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردار است. وقتی قیمت در آن فاکتور شود ، معامله بسیار خوبی می شود.



Canon EF-S 55-250mm IS STM Lens on Camera

همانطور که سیستم AF STM (استپینگ موتور) در لنزهای کانن قرار می گیرد ، لنز Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM تبدیل به ششمین لنز EF (شامل دو لنز EF-M) می شود برای رسیدن به این سیستم.

 

یکی از بزرگترین مزایای AF STM تمرکز بی صدا است. لنز IS II در هنگام فوکوس اتوماتیک بسیار شنیدنی بود ، اما اگر در هنگام عکاسی در یک مکان بسیار ساکت و آرام هنگام لنز می توانید برخی از کلیک های سبک و لرزش در لنز را بشنوید ، در بیشتر اوقات ، در هنگام فوکوس اتوماتیک 55-250 متوجه سر و صدا نمی شوید. .

 

سرعت فوکوس در سطح نوری مناسب ، خوب است ، اما کسب تمرکز اولیه در بعضی مواقع بسیار کند بود. بزرگترین مشکلی که با آن روبرو شدم این بود که می خواستم سریع عکس بگیرم (به عنوان مثال یک اقدام ورزشی) و یا لنز در حالت فوکوس به طور گسترده خارج می شود یا هنگام بیدار شدن از حالت خواب تنظیم مجدد فوکوس را انجام می دهد. اگر سوژه در حال حرکت باشد ، می توان لحظه را قبل از تمرکز از دست داد.

 

جدید با این لنز فوکوس داخلی است. IS II با تنظیم شدن به سمت MFD (حداقل فاصله کانونی) گسترش می یابد. همانطور که در تصاویر مقایسه شده بعداً در این بررسی مشاهده خواهید کرد ، IS STM وقتی کاملاً تمرکز شده است با IS II برابر است. من طرح با اندازه ثابت تر را ترجیح می دهم. خوب این است که اکنون می توان یک هود لنز را به جای خود چرخاند بدون اینکه لول bar لنز چرخ دنده های موتور فوکوس را تا حدی یا دیگری بچرخاند - تا مقاومت کافی برای تبدیل شدن کاپوت به محل (یا خارج از آن) بدست آورد.

 همانطور که سیستم AF STM (استپینگ موتور) در لنزهای کانن قرار می گیرد ، لنز Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM تبدیل به ششمین لنز EF (شامل دو لنز EF-M) می شود برای رسیدن به این سیستم.


یکی از بزرگترین مزایای AF STM تمرکز بی صدا است. لنز IS II در هنگام فوکوس اتوماتیک بسیار شنیدنی بود ، اما اگر در هنگام عکاسی در یک مکان بسیار ساکت و آرام هنگام لنز می توانید برخی از کلیک های سبک و لرزش در لنز را بشنوید ، در بیشتر اوقات ، در هنگام فوکوس اتوماتیک 55-250 متوجه سر و صدا نمی شوید. .


سرعت فوکوس در سطح نوری مناسب ، خوب است ، اما کسب تمرکز اولیه در بعضی مواقع بسیار کند بود. بزرگترین مشکلی که با آن روبرو شدم این بود که می خواستم سریع عکس بگیرم (به عنوان مثال یک اقدام ورزشی) و یا لنز در حالت فوکوس به طور گسترده خارج می شود یا هنگام بیدار شدن از حالت خواب تنظیم مجدد فوکوس را انجام می دهد. اگر سوژه در حال حرکت باشد ، می توان لحظه را قبل از تمرکز از دست داد.


جدید با این لنز فوکوس داخلی است. IS II با تنظیم شدن به سمت MFD (حداقل فاصله کانونی) گسترش می یابد. همانطور که در تصاویر مقایسه شده بعداً در این بررسی مشاهده خواهید کرد ، IS STM وقتی کاملاً تمرکز شده است با IS II برابر است. من طرح با اندازه ثابت تر را ترجیح می دهم. خوب این است که اکنون می توان یک هود لنز را به جای خود چرخاند بدون اینکه لول bar لنز چرخ دنده های موتور فوکوس را تا حدی یا دیگری بچرخاند - تا مقاومت کافی برای تبدیل شدن کاپوت به محل (یا خارج از آن) بدست آورد.


حتی مهمتر در طراحی جدید این است که عنصر لنز جلو نمی چرخد. اگر تا به حال سعی کرده اید از فیلترهای پلاریزه دایره ای روی IS II استفاده کنید ، ناامیدی را تجربه کرده اید. فیلترهای CPOL برای شماره گیری دقیقاً به میزان مناسب چرخانده می شوند - جلوه ای که می تواند برخی از عکس ها را بسیار بالا ببرد. هر چرخش فیلتر باعث تغییر اثر می شود. سناریوی بسیار متداول استفاده از فیلتر CPOL در IS II این بود: بزرگنمایی ، تمرکز ، تنظیم فیلتر


دید با این لنز فوکوس داخلی است. IS II با تنظیم شدن به سمت MFD (حداقل فاصله کانونی) گسترش می یابد. همانطور که در تصاویر مقایسه شده بعداً در این بررسی مشاهده خواهید کرد ، IS STM وقتی کاملاً تمرکز شده است با IS II برابر است. من طرح با اندازه ثابت تر را ترجیح می دهم. خوب این است که اکنون می توان یک هود لنز را به جای خود چرخاند بدون اینکه لول bar لنز چرخ دنده های موتور فوکوس را تا حدی یا دیگری بچرخاند - تا مقاومت کافی برای تبدیل شدن کاپوت به محل (یا خارج از آن) بدست آورد.


طراحی جدید اجازه می دهد فیلتر به راحتی تنظیم شود و برای استفاده در عکس های پیگیری با سناریوی مشابه (و جهت گیری) تنظیم شود. تفاوت در عکاسی منظره در شب و روز است.

 

Smooth توصیف کننده AF برای تمام لنزهای STM کانن است که تاکنون ارائه شده است. قابلیت فوکوس روان سیستم STM AF ، تا حدی به سمت ضبط ویدئو هدایت می شود. تغییرات فوکوس سریع در یک ویدیو به شدت بیننده مشاهده می کند و بهتر است از آنها جلوگیری شود. برخی از جدیدترین مدل های DSLR کانن (EOS 70D ، Rebel T5i ، Rebel T4i ، Rebel SL1 و EOS M در زمان بازبینی) دارای حالت AF مداوم Movie Servo هستند و می توانند از AF صاف استفاده کنند.

 

ویژگی دیگری که برای فیلم مورد نظر است این است که سوژه ها با رفتن و خارج شدن از فوکوس ، اندازه آنها را تغییر نمی دهند. 55-250 STM این نیاز را برآورده می کند.

 

فوکوس FTM (دستی تمام وقت) در حالت AF موجود است ، اما این FTM استاندارد Ring USM از نوع نیست که ممکن است به آن عادت کرده باشید. سیستم STM یک طراحی فوکوس به سیم است که برای کارکرد به انرژی دوربین احتیاج دارد. نکته اساسی در استفاده از FTM 55-250 IS STM این است که باید شاتر را تا نیمه فشار داد تا فوکوس دستی پس از قفل شدن در فوکوس خودکار امکان پذیر شود. شما نمی توانید فقط دوربین را بردارید و به صورت دستی این لنز را فوکوس کنید (مگر اینکه لنز از طریق یک سوئیچ روی حالت فقط فوکوس دستی تنظیم شود و دوربین بیدار باشد). ویژگی FTM در IS II وجود نداشت.

 

این لنز چند منظوره نیست. اگر فاصله کانونی را تغییر دهید (بزرگنمایی یا کوچک کردن) ، باید (در حالت ایده آل) دوباره تمرکز حاصل شود. ممکن است مسئله بزرگنمایی در فوکوس طولانی تر ، خصوصاً با تغییرات متوسط ​​فاصله کانونی ، را ندیده باشید. افزایش کامل فاصله کانونی در فاصله کانونی به یک تصویر تار منجر می شود.

برنامه آزمایشی بعدی شلیک قسمت گرم کننده یک بازی فوتبال با 55-250 STM بود. بقیه بازی را با یک لنز بزرگ Canon L سفید و بدنه سری 1 عکاسی می کنم. گرمایش کوتاه شد ، بنابراین تصمیم گرفتم فقط با این لنز بازی را انجام دهم.

 

من انتظار داشتم میزان تمرکز بسیار پایین باشد ، اما بازی برای من حیاتی نبود. با ارزیابی عکس ها ، با کمال تعجب متوجه شدم که لنز عملکرد مطلوبی دارد. صادقانه بگویم ، من از عملکرد خوب آن تعجب کردم.


Canon EF-S 55-250mm IS STM Lens Sports Action Sample Picture


باز هم ، عمق عمق میدان باعث می شود که سوژه در کانون توجه راحت تر باشد ، و این بدان معنی است که پس زمینه به طور گسترده ای تار نمی شود. عملکرد در تصویر بالا نزدیک است - عملاً قاب عمودی را پر می کند. و اگرچه لنزها برای کمترین عمق میدان ممکن روی 250mm و f / 5.6 تنظیم شده بودند ، اما هم تیمی دور و هدف همچنان حواس پرت کننده در کانون توجه هستند. اما تصویر به درستی فوکوس شده است و هزینه این لنز FAR کمتر از گزینه ترجیحی است. تعداد زیادی از "مادران فوتبال" با استفاده از این لنز عکس هایی از رویدادهای ورزشی بچه های خود را ضبط می کنند. همانطور که گفته شد ، فوکوس دستی فقط در صورت نصب این لنز و روشن بودن دوربین (و بیدار بودن) امکان پذیر است. حلقه فوکوس دستی صاف و آسان برای استفاده است.

 

این لنز یک ویژگی فوکوس دستی دارد که باید از آن آگاه باشید. با بیدار شدن از حالت خواب (یا روشن) ، تنظیم مجدد AF انجام می شود. این بدان معناست که پس از فوکوس دقیق دستی ، باید قبل از ورود دوربین به حالت خواب ، عکس گرفته شود.

 

به عنوان مثال ، من با استفاده از راهنمای Live View مبتنی بر سه پایه ، هنگامی که کسی برای صحبت متوقف شد ، روی یک آبشار تمرکز کرده بودم. بعد از چند دقیقه گپ زدن ، دوربین را بیدار کردم تا عکسبرداری کند. اولین چیزی که دیدم شکار لنز برای فوکوس بود - حتی اگر لنز را به حالت MF تغییر داده باشم. پس از دستیابی به فوکوس دستی با این لنز ، مطمئن شوید که دوربین شما به حالت خواب نمی رود.

 

این یک لنز استخوانی است - هیچ علامت گذاری فاصله فوکوس وجود ندارد.

ModelMFDMM
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens33.5"(850mm)0.29x
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II Lens43.3"(1100mm)0.31x
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS Lens43.3"(1100mm)0.31x
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Lens47.2"(1200mm)0.21x
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Lens55.1"(1400mm)0.17x
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM Lens59.1"(1500mm)0.13x
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens47.2"(1200mm)0.21x
Canon EF 70-200mm f/4L USM Lens47.2"(1200mm)0.21x
Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM Lens47.2"(1200mm)0.21x
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens59.1"(1500mm)0.25x
Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM Lens55.1"(1400mm)0.25x
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM Lens59.1"(1500mm)0.25x
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM Lens59.1"(1500mm)0.25x
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM Lens70.9"(1800mm)0.20x



این لنز با Canon Extenders سازگار نیست. می توانید توسعه دهنده های شخص ثالث را پیدا کنید که کار خواهند کرد ، اما ... کیفیت تصویر حاصل شده ممکن است برای شما قابل قبول باشد یا نباشد.

 

در حالی که آنها معمولاً افزایش بزرگنمایی که مبدلها / مبدلهای تله هنگام نصب پشت لنز تله ارائه می دهند را ندارند ، اما لوله های داخلی تقریباً همیشه با لنزهای تله سازگار هستند. این لنز تله با فاصله کانونی بزرگنمایی لنز تله فوتو برای 55 میلی متر ، تعدادی عدد بزرگنمایی لوله داخلی را در نمودار قرار می دهد. مشخصات دامنه بزرگنمایی Canon EF 12mm Extension Tube II 0.38-0.05x و 0.48-0.11x با Canon EF 25mm Extension Tube II است. بیشترین بزرگ نمایی با 250 میلی متر با ET 12 میلی متر است ، اما 55 میلی متر با لوله 25 میلی متر بالاترین رقم را می گیرد. فوکوس بی نهایت معمولاً هنگام استفاده از لوله های کششی از بین می رود.

 

لنز Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM با نسبتاً کوتاه 33.5 "(1100 میلی متر) MFD (حداقل فاصله کانونی) از بهترین کیفیت MM (حداکثر بزرگنمایی) در کلاس برخوردار است. در حالی که می توانید کمی انتظار داشته باشید وضوح تصویر کمتر در این فواصل کوتاه ، قابلیت بزرگنمایی بسیار خوب و کاملاً مفید است.


کیفیت و ویژگی های ساخت

 

هنگام خرید لنز econo ، می توانید انتظار داشته باشید که کاهش هزینه در کیفیت ساخت نشان داده شود و در واقع این لنز در Canon EF-S 55-250mm f / 4-5.6 IS STM قابل مشاهده است. اولین کاری که هنگام نصب این لنز بر روی دوربین انجام می دهید برداشتن درپوش نصب لنز است. و اولین ویژگی که با انجام این کار متوجه خواهید شد ، نصب پلاستیکی لنز است. Canon این موارد را برای مدلهای کم پایان لنز خود ذخیره می کند و این لنز یکی از آنها را دارد.

 

بقیه لوله لنز نیز همانطور که انتظار می رفت پلاستیکی باشد. حتی برخی از بهترین لنزهای امروزی نیز پلاستیکی هستند ، بنابراین جای تعجب نیست. اما (تا حدی بر اساس تجربه من از لنزهای مشابه ساخته شده) من آماده نیستم که برای کاربردهای مهم به این لنز اعتماد کنم - حداقل بدون نسخه پشتیبان تهیه شده در دسترس نیست.

 




Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens Product Images


حلقه بزرگنمایی بیشتر لوله این لنز را مصرف می کند. این ویژگی مثبتی است که یافتن و استفاده از آن را بسیار آسان می کند. این حلقه چرخش 75 درجه خود را به آرامی طی می کند.

 

طبق معمول برای یک لنز زوم تله با فاصله کانونی بیشتر از 200 میلی متر ، این لنز تا رسیدن به 250 میلی متر به طور قابل توجهی امتداد می یابد. قفل بزرگنمایی ارائه نشده است ، اما با لنز آزمایشی من نیازی به آن نیست (قفل معمولاً با لنزهای جدید مورد نیاز نیست - فقط با لنزهای کاملاً خراب. فشار چرخشی لازم برای بزرگنمایی لنز برای جلوگیری از بزرگنمایی گرانش کافی است ، اما فشار زیادی برای جلوگیری از استفاده راحت وجود ندارد.

 

حلقه فوکوس که در مقابل حلقه بزرگنمایی قرار گرفته است (ترجیح مکان من) ، بدون هیچ گونه بازی صاف است. باز هم ، ویژگی ارتقا یافته ای که این لنز به دست می آورد بدون تمرکز همانطور که با استفاده از پیوندهای موجود در تصویر لنز فوق نشان داده شده است ، بدون تمرکز است.

 

این لنز محکم است - اساساً هیچ بازی و لرزش وجود ندارد.

 

یکی از ویژگی های پایین نمودار مورد استقبال شما با این لنز ، وزن است. این کوچکترین لنز بزرگنمایی تله فوتو کانن است - حتی کمی سبک تر از IS II. وزن آن کمی بیش از نیمی از لنز Canon EF 70-300mm f / 4-5.6 IS USM است.


ModelWeightDimensions w/o HoodFilterYear 
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM Lens13.2 oz(375g)2.8 x 4.4"(70 x 111.2mm)58mm2013
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II Lens13.8 oz(390g)2.8 x 4.3"(70 x 108mm)58mm2011
Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS Lens13.8 oz(390g)2.8 x 4.3"(70 x 108mm)58mm2007
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Lens52.6 oz(1490g)3.5 x 7.8"(88.8 x 199mm)77mm2010
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM Lens46.2 oz(1310g)3.3 x 7.6"(85 x 194mm)77mm1995
Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens26.8 oz(760g)3 x 6.8"(76 x 172mm)67mm2006
Canon EF 70-200mm f/4L USM Lens24.9 oz(705g)3 x 6.8"(76 x 172mm)67mm1999
Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM Lens37.1 oz(1050g)3.5 x 5.6"(89 x 143mm)67mm2010
Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM Lens22.2 oz(630g)3 x 5.6"(76.5 x 142.8mm)58mm2005
Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM Lens25.4 oz(720g)3.2 x 3.9"(82 x 100mm)58mm2004
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM Lens16.9 oz(480g)2.8 x 4.8"(71 x 122mm)58mm1999
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM Lens48.7 oz(1380g)3.6 x 7.4"(92 x 189mm)77mm1998



گرچه وزن سبک برای لنزی که قصد حمل طولانی مدت آن را دارید از ویژگی های عالی است ، این لنز آنقدر سبک است که همانطور که قبلاً اشاره کردم ، ثابت نگه داشتن آن برای من مشکل است (مسئله اینرسی). وزن کم خود باعث می شود لنز از لنزهای سنگین تر ، ارزان تر شود.

 

در اینجا نگاهی به برخی از لنزهای بزرگنمایی تله فوتو کانن با قیمت پایین می اندازیم:


همین لنزها در حالت کاملاً کشیده با درپوش های لنز در زیر نشان داده شده اند.


Canon Budget Telephoto Zoom Lenses with Hoods



بدیهی است که 55-250 STM کوچکترین لنز در این مقایسه است. سه لنز دیگر با قاب کامل سازگار هستند ، دو لنز سیاه دیگر به 300 میلی متر می رسند و دیافراگم L L دارای حداکثر دیافراگم f / 4 است. در اینجا نگاهی به سه نسل لنزهای Canon EF-S 55-250mm IS می اندازیم: 


Three Generations of Canon EF-S 55-250mm IS Lenses



در موقعیتهای کاملاً جمع شده از چپ به راست در بالا قرار گرفته اند



همین لنزها در حالت کاملاً کشیده با درپوش های لنز در زیر نشان داده شده اند.




Three Generations of Canon EF-S 55-250mm IS Lenses with Hoods




جالب اینجاست که ، حتی اگر با فوکوس تمدید نشود ، لنز STM در حالی که کاملاً در 250 میلی متر گسترش می یابد ، هنوز کمی بیشتر از بقیه است. لنزهای قدیمی تر هنگامی که تا بی نهایت متمرکز شوند ، کوتاهتر از 250 میلی متر هستند.

 

در زمان بازبینی ، هر سه این لنزها را می توان با قدمت مربوط به قیمت آنها در قفسه های خرده فروشی مشاهده کرد. از نظر من ، نسخه STM کاملاً بهای حق بیمه قیمت را دارد.


Canon EF-S 55-250mm IS STM Lens on Camera with Hoods




هود لنز Canon ET-63 که در 55-250 STM بالا نشان داده شده اختیاری است - و طبق معمول برای هود کانن اختیاری ، به نظر می رسد برای آنچه دریافت می کنید گران است. این کاپوت عدسی کاملاً پلاستیکی (فضای داخلی پلاستیکی مات - بدون خم شدن) یک مورب کوچک و یک پوشش جدید و لوکس تر به دست می آورد. کاپوت از عناصر جلو در برابر نور شدید ، ضربه و گرد و غبار / باران محافظت چشمگیری می کند. البته این یک لنز آب و هوایی نیست ، بنابراین حتماً در هنگام استفاده مرطوب آن را پوشانده نگه دارید. جدید با STM Canon Lens Cap II با ویژگی مورد نیاز سنسور مرکزی است. نصب و برداشتن درپوش لنز با درپوش در محل دیگر مشکلی ندارد. هیچ موردی در این لنز گنجانده نشده است. اندازه فیلتر 58 میلی متری 55-250 IS STM نسبتاً کوچک ، ارزان و معمول است. و سبک برای گزینه های جایگزین این لنز ، لنزهای ذکر شده در لنز تله Canon را در نظر بگیرید



Canon EF-S 55-250mm IS STM Lens Top View


پس از استفاده از این لنز به مقدار کافی از جمله در چند سفر کوتاه مدت علاوه بر محلی ، باید اعتراف کنم که نگه داشتن این لنز در کیت من برای من مورد توجه بوده است. نتایجی که ارائه می دهد بسیار خوب است. 55-250 IS STM گزینه بسیار مناسبی برای مواقعی است که مسافرت بسیار دلپذیر است از جمله دویدن مسیر ، پیاده روی ، مسافرت و غیره.

 

 با یک قیمت کم ، شما یک لنز نوری با یک فاصله بزرگ کانونی بزرگنمایی تله فوتو ، یک طراحی جمع و جور ، عملکرد بی صدا ، تثبیت کننده تصویر ، عملکرد فوکوس خودکار خوب و کیفیت تصویر چشمگیر در یک قیمت مناسب دریافت می کنید.