لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM یک کودک میانه از خانواده بسیار محبوب سری 70-200 میلی متر است.
خانواده لنزهای 70-200 میلی متر ، شباهت های ژنتیکی بسیاری غیر از شباهت محدوده فاصله کانونی آشکار دارند. کیفیت تصویر درجه یک با کیفیت ساخت متناسب در بالای لیست است. دیافراگم های عریض ثابت (f / 2.8 یا f / 4) در کل دامنه بزرگنمایی خود دارند.
در بالا از چپ به راست لنزهای Canon EF 70-200mm f / 4L USM ، لنزهای Canon EF 70-200mm f / 4L IS USM ،
لنزهای Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM و Canon EF 70-200mm f / 2.8 قرار دارند. L IS USM لنز. دو لنز f /
2.8 با حلقه های سه پایه ای نشان داده شده است. لنز f / 2.8 IS با صفحه لنز اختیاری Wimberley P20 متصل به حلقه سه
پایه نشان داده شده است. همین لنزها در زیر نشان داده می شوند که هودهای لنز آنها نیز متصل است
مزیت اصلی لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM نسبت به لنز Canon EF 70-200mm f / 4L USM یک دیافراگم سریعتر است. اجازه دادن به نور دو برابر بیشتر از طریق لنز بیش از یک مزیت کوچک است ، اما این f-stop اضافی هزینه دارد - از نظر اندازه ، وزن و قیمت
..
Model | Weight | Dimensions w/o Hood | Filter | Year | ||
Canon EF 70-200mm f/4.0L USM Lens | 24.9 oz | (705g) | 3 x 6.8" | (76 x 172mm) | 67mm | 1999 |
Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM Lens | 26.8 oz | (760g) | 3 x 6.8" | (76 x 172mm) | 67mm | 2006 |
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM Lens | 46.2 oz | (1310g) | 3.3 x 7.6" | (85 x 194mm) | 77mm | 1995 |
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Lens | 52.6 oz | (1490g) | 3.5 x 7.8" | (88.8 x 199mm) | 77mm | 2010 |
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Lens | 51.9 oz | (1470g) | 3.4 x 7.8" | (86 x 197mm) | 77mm | 2001 |
Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG HSM II Macro Lens | 48.4 oz | (1370g) | 3.4 x 7.2" | (86 x 184mm) | 77mm | 2007 |
Tamron 70-200mm f/2.8 Di Macro Lens | 46.6 oz | (1320g) | 3.5 x 7.6" | (90 x 194mm) | 77mm | 2008 |
لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM حدود 1.3 پوند (605 گرم) سنگین تر ، 0.8 "(21.6 میلی متر) بلندتر و 0.3" (8.6 میلی متر) گسترده تر از خواهر و برادر کوچکتر است. اعداد واقعی 3.3 "x 7.6" ، 2.9 پوند در مقایسه با 3.0 "x 6.8" ، 1.6 پوند برای f / 4 یا 84.6 mm x 193.6 میلی متر ، 1310 گرم در مقایسه با 76 میلی متر در 172 میلی متر ، 705 گرم برای f / 4است
دیافراگم سریعتر f / 2.8 برای جداسازی سوژه از پس زمینه حواس پرتی و به دست آوردن سرعت شاتر متوقف کننده عملکرد مفید است (عملکرد می تواند از طریق عکاس یا سوژه باشد). با سرعت 200 میلی متر ، f / 4 می تواند پس زمینه را تاری کند ، اما f / 2.8 می تواند تاری بیشتری ایجاد کند.
مزیت اصلی لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8 IS L USM نسبت به نسخه غیر IS آن IS است (تثبیت کننده تصویر). (توجه: لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L IS II USM جایگزین لنز نسخه 1 شده و کیفیت تصویر را به لیست مزایا اضافه می کند). گذشته از این ویژگی ، مهمترین تفاوتی که IS ایجاد می کند در برچسب قیمت است. در غیر این صورت ، نسخه IS به قطر 0.1 "(1.6 میلی متر) ، طول و 0.2" (3.4 میلی متر) و وزن لنز 0.34 پوند اضافه می کند. مشخصات خاص عبارتند از: 3.4 "x 7.8" ، 3.24 lbs (86.2 mm x 197 mm، 1470g) برای IS در مقایسه با 3.3 "x 7.6" ، 2.9 lbs (84.6 mm x 193.6 mm، 1310 g) برای لنز غیر IS. من هنگام استفاده از این لنزها متوجه تفاوت در اندازه و وزن نمی شوم - شما باید تعیین کنید که آیا مقدار IS برای شما ارزش دارد. این بدون شک شخصاً به نظر من رسیده است. حتی در نور مناسب ، اگر کمی سرعت شاتر با سرعت قابل شستشو با دست داشته باشم ، دوست دارم بیمه IS اضافه شود.
برخلاف خواهر و برادر IS ، لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM کاملاً آب و هوا بسته نشده است - در شرایط مرطوب احتیاط بیشتری لازم است. با این حال ، لنز 70-200 f / 2.8L یک لنز مهر و موم شده با آب و هوا است. واشر نصب لنز وجود ندارد ، اما سوئیچ ها ، حلقه فوکوس و حلقه بزرگنمایی مقاومت متوسطی در برابر گرد و غبار و رطوبت دارند. برای استفاده از آب بندی باید از فیلتر جلو استفاده شود.
یک بار دیگر همان لنزها - این بار با هودهای لنز داخل جعبه.
لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM کاملاً باز و کاملاً واضح است که دیافراگم با یک توقف بسته شود. در بیشتر فاصله های کانونی ، گوشه ها کمی نرم هستند تا زمانی که لنز با یک توقف اضافی بسته شود.
ین یکی از لنزهایی است که درباره نمونه های نمودار وضوح ISO 12233 نظراتی راجع به آن دریافت کرده ام - برخی فکر می کنند که آنها با f / 2.8 خیلی نرم هستند. همانطور که وقت می گیرم ، نتایج سوال برانگیز را دوباره آزمایش می کنم - یا حتی یک نسخه دیگر از لنزها را برای اطمینان از نتایج دقیق اما قابل انتظار خریداری می کنم. من این لنز و لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L IS USM را در فاصله کانونی 200 میلی متر با استفاده از AF ، MF و براکت دوباره آزمایش کردم - نتایج به دست آمده یکسان است. نمودار عملکرد نوری سخت است و تصاویر واقعی تر به نظر واضح تر می آیند.
لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM اغلب تیزتر از لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8 IS L USM گزارش می شود. گفته می شود این اختلاف به دلیل وجود عناصر اضافی لنز در نسخه IS ایجاد می شود. هر مزیت مرکز تصویر که لنزهای غیر IS در آن وجود دارد ، در Canon EOS-1Ds Mark II من قابل توجه نیست. و ، کیفیت تصویر میانی و لبه از لنز IS در انتهای طولانی تر از محدوده فاصله کانونی بهتر است. سوژه من به ندرت در مرکز فریم قرار دارد ، بنابراین کیفیت تصویر گوشه ای برای من از کیفیت تصویر مرکز فریم مهمتر است. حتی با یک توسعه دهنده 1.4x یا 2x متصل ، من نمی توانم تفاوت زیادی بین این دو لنز 70-200 ببینم. من دو نسخه از این لنز داشته ام - عملکرد هر دو به طور مشابه است.
اعوجاج بسیار جزئی بشکه در 70 میلی متر وجود دارد. اعوجاج مخرج با 135 میلی متر و متوسط با 200 میلی متر وجود دارد. رنگ و کنتراست عالی است. مقدار کمی CA در لبه های 200 میلی متری قابل مشاهده است. Vignetting حتی در f / 2.8 تا 200 میلی متر بسیار جزئی است ، در حالی که کاربران بدنه دوربین تمام فریم متوجه تاریک شدن گوشه در f / 2.8 می شوند.
در تصویر بالا از چپ به راست لنزهای Canon 24-70mm f / 2.8L USM ، لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM و Canon EF 70-200mm f / 2.8L IS USM لنز دیده می شوند.
لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM با Canon Extender EF 1.4x II و Canon Extender EF 2x II سازگار است. 1.4x با اضافه کردن مقداری اعوجاج CA و بشکه (کمی بیشتر از جبران کردن اعوجاج pincushion 200 mm) ، یک لنز نسبتاً سریع و کاملاً واضح 98-280 mm f / 4 را ارائه می دهد. توسعه دهنده 2x یک لنز 140-400 میلی متر f / 5.6 را تولید می کند ، اگرچه نتایج نرم و با کنتراست کم تا حداقل f / 8 متوقف می شود. CA یک بار دیگر با 2x آشکارتر می شود. توسعه دهنده ها گزینه ای نسبتاً ارزان برای افزایش سودمندی یک دامنه فاصله کانونی مفید هستند.
Model | MFD | MM | |
Canon EF 70-200mm f/4.0L USM Lens | 47.2" | (1200mm) | .21x |
Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM Lens | 47.2" | (1200mm) | .21x |
Canon EF 70-200mm f/2.8L USM Lens | 59.1" | (1500mm) | .13x |
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM Lens | 47.2" | (1200mm) | .21x |
Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Lens | 55.1" | (1400mm) | .17x |
Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG HSM II Macro Lens | 39.4" | (1000mm) | .29x |
Tamron 70-200mm f/2.8 Di Macro Lens | 37.4" | (950mm) | .32x |
8L کمترین مقدار بزرگنمایی را در بین خواهر و برادرهای خود دارد - 16x در 4.9 "(1.5 متر) در مقابل .21x در 4.6" (1.4m) برای IS ، .26x در 3.9 "(1.2m) ) برای f / 4 و .21x در 3.94 "(1.2 متر) برای f / 4 IS. یک لوله اکستنشن 25 میلی متری به طور چشمگیری به قابلیت های بسته شدن 70 تا 200 غیر غیر IS (41 / 0x) کمک می کند در حالی که یک لوله اکستنشن 12 میلی متری فقط به حداقل کمک خواهد کرد (22 / 0x).
لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM احساس خوبی در دستان شما دارد. کیفیت ساخت درجه یک است. حلقه های فوکوس و زوم صاف و اندازه خوبی دارند - 70-200 بازی من در حلقه فوکوس بازی بسیار کمی دارد. تمرکز FTM (دستی تمام وقت) پشتیبانی می شود.
هنگام خرید 70-200 f / 2.8L از یک خرده فروشی معتبر ، یقه سه پایه ، یک درپوش لنز و یک قاب مناسب لنز در جعبه موجود است. اندازه فیلتر 77 میلی متری باعث می شود فیلترهای مشترک با سایر بزرگنمایی های کانن (و همچنین برخی از لنزهای غیر L) نیز راحت باشند.
یک عکس گروهی دیگر از لنزهای 70-200 میلی متر - این یکی با 70-200 میلی متر f / 4 IS برداشته شده و لنز Sigma 70-200mm F / 2.8 EX DG HSM در جای خود قرار دارد.
70-200 میلی متر یکی از مفیدترین و محبوب ترین محدوده های فاصله کانونی است.
عکاسی ورزشی اکشن یکی از محبوب ترین موارد استفاده در لنز غیر IS Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM است زیرا IS نمی تواند عملکرد سوژه را متوقف کند و f / 2.8 به همان سرعتی که لنزهای بزرگنمایی EF کانن تولید می کند سریع است. سرعت شاتر متوقف کننده عملکرد (به طور کلی 1/500 یا بیشتر) در این محدوده فاصله کانونی به راحتی قابل کنترل است. 70-200 f / 2.8L در سکوت فوکوس خودکار بسیار سریع است (مناسب برای ورزش های اکشن). یک سوئیچ محدوده محدوده فوکوس خودکار در هنگام نزدیک نبودن سوژه ها عملکرد فوکوس خودکار را افزایش می دهد. شنا ، فوتبال ، بیس بال ، ورزش بچه ها ... ورزش های داخل سالن با تنظیم لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM به تنظیمات ISO بالایی نیاز دارند ، اما در چنین شرایطی می توان از آن استفاده کرد. بدنه Full Frame بدیهی است که نمی تواند ورزشهای دور را به اندازه یک بدنه 1.3x یا 1.6x کادربندی کند و ممکن است برای ورزشهای میدان بزرگتر به Extender 1.4x نیاز داشته باشد.
در حالی که بسیاری از آنها هنگام عکاسی از چشم انداز به لنزهای واید فکر می کنند ، محدوده فاصله کانونی 70-200 میلی متر برای گرفتن عکس های منظره زیبا اغلب استفاده می شود. پر استفاده ترین لنز عکاسی از طبیعت و منظره جان شا در این محدوده فاصله کانونی قرار دارد.
عکاسی پرتره ، عکاسی خیابانی ، گردش در پارک ، یک روز در ساحل و سایر موارد مشابه برای 70-200 f / 2.8 L مناسب است.
اگر به لنزی در محدوده فاصله کانونی 70-200 میلی متر نیاز دارید که سریعتر از f / 4 باشد ، اما توانایی تأمین یا نیازی به IS را ندارید ، لنز Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM برای شما مناسب است. این یک لنز عالی است.
لنز EF-S 18-135mm f / 3.5-5.6 IS USM در بسیاری از جبهه ها از جمله دامنه فاصله کانونی گسترده (7.5x) ، اندازه نسبتاً کوچک و وزن سبک ، فوکوس خودکار سریع ، روان و دقیق ، بسیار عالی است عملکردی از جمله تثبیت کننده تصویر و قیمت متوسط آن.
این سومین تکرار کانن از لنز تثبیت کننده تصویر EF-S 18-135 میلی متر است. مدل اول دارای یک موتور DC مقرون به صرفه بود. نسل دوم یک موتور پله ای دریافت کرد ، تولید فوکوس و ردیابی صاف و بسیار آرام را ایجاد کرد که برای فیلم Movie Servo AF ایده آل بود. جدیدترین لنز ، AF با استفاده از Ring USM را دریافت می کند.
دیدن "USM" (موتور التراسونیک) به نام لنز برای کسانی که از لنزهای کانن استفاده می کنیم بسیار معمول به نظر می رسد و ما معمولاً روی فوکوس بسیار سریع که توسط یک نوع Ring-USM هدایت می شود حساب می کنیم. اما ، این Ring USM مانند دیگر مواردی نیست که قبلاً دیده ایم. EF-S 18-135 میلی متر USM دارای اولین پیاده سازی موتور Nano-USM AF کانن است که به ما نوید سکوت و صاف بودن STM با درایو AF بسیار سریعتر را می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی به ادامه
مطلب بروید.
فاصله کانونی / محدوده فاصله کانونی
کم کردن فاصله کانونی یا محدوده فاصله کانونی ایده آل برای نیازهای عکاسی شما اولین معیار برای انتخاب لنز است. فاصله کانونی انتخاب شده برای یک تصویر خاص ، فاصله مورد نیاز برای کادر بندی مناسب و به نوبه خود ، پرسپکتیو را تعیین می کند. مواردی وجود دارد که فاصله ایده آل موضوع را نمی توان به دست آورد ، شاید به دلیل وجود مانعی (مانند دیوار) ، و در این موارد ، داشتن یک محدوده بزرگنمایی برای کار با مجوزها ، قاب ایده آل از فاصله سوژه ای را که در دسترس شماست ، می توانید بدست آورید.
محدوده فاصله کانونی این لنز یک دارایی بسیار ارزشمند است.
18-135 IS USM به عنوان یک لنز "EF-S" فقط با دوربین های با فرمت Canon APS-C سازگار است. اجازه می دهد لنزهای "EF-S" فقط APS-C کوچکتر ، سبک تر و ارزان تر از لنزهای فول فریم خود باشند (که با دوربین های APS-C سازگار هستند). دوربین های با فرمت APS-C با سنسور تصویربرداری کوچکتر نسبت به مدل های فول فریم ، به دایره تصویر بزرگتر ارائه شده توسط لنزهای سازگار با فریم کامل نیازی ندارند ، اجازه می دهد لنزهای "EF-S" فقط APS-C کوچکتر ، سبک تر و ارزان تر باشند نسبت به نمونه های لنز فول فریم خود تولید کنید (که با دوربین های APS-C سازگار هستند).
استفاده از یک دایره تصویر کوچکتر به این معنی است که دوربین های فرمت سنسور APS-C محکم تر صحنه را قاب می کنند ، با 1.6x ضرب (FOVCF) برای تعیین معادل زاویه دید کامل فریم. ضرب 18-135 میلی متر در 1.6 برابر بازده 28.8-216 میلی متر ، زاویه دید دوربین با فرمت 35 میلی متر کامل برای این لنز است.
لیست موارد استفاده برای این فاصله های کانونی به اندازه دامنه فاصله کانونی است. حتی اگر وقت داشته باشم لیستی جامع از کاربردها را برای این دامنه فاصله کانونی با هدف کلی تهیه کنم ، به احتمال زیاد وقت و علاقه ای برای خواندن آن نخواهید داشت. اما ، من شما را با برخی از ایده ها شروع می کنم.
مطمئناً این یک لنز مسافرتی عالی است. هنگام مسافرت ، به ویژه هنگامی که خود را به مکان نمی رانید ، اندازه و وزن چمدان شما محدود است. تعداد کمتری از لنزها با اندازه و وزن کمتری مطابقت با این نیازها را آسان می کنند. همچنین ، مسافرت اغلب شامل صرف وقت زیاد با دوربین در دست است. همین دلایل باعث می شود که این استفاده کمتر خسته کننده و دلپذیر باشد
مجموعه ای عالی از فاصله کانونی پرتره ، از جمله محدوده بسیار تحسین شده 85-135 میلی متری (معادل زاویه دید کامل قاب) ، در این لنز تعبیه شده است. فاصله کانونی ایده آل برای پرتره های تمام بدن (از 29 میلی متر برای تصویر بالا استفاده شده است) از طریق عکس های تنگ سر ارائه می شود. با این فاصله کانونی می توان کاملاً حفظ خاطرات خانوادگی را نام برد.
در حالی که من ترجیح می دهم لنز را بزرگنمایی کند تا معادل دید زاویه 24 میلی متر (15 میلی متر) اگر عکاسی از مناظر در لیست کارهای من قرار دارد ، زاویه دید معادل 29 میلی متر (در 18 میلی متر) منظره ای نسبتاً گسترده از طبیعت به خود اختصاص می دهد. و بقیه فاصله های کانونی موجود در این لنز همه برای عکاسی از منظره بسیار مفید هستند.
ویدیوهایی که برای این دامنه فاصله کانونی استفاده می شود مانند عکسهای ثابت است.
برای نمونه ای از اینکه این محدوده فاصله کانونی چگونه به نظر می رسد ، ما به زیر پل بن فرانکلین در نیوجرسی می رویم و افق فیلادلفیا را در زیر آن مشاهده می کنیم
اگر لنز شما در این لیست وجود ندارد ، به مشخصات کامل لنز Canon EF-S 18-135mm f / 3.5-5.6 IS USM بروید و با ابزار Lens Spec سایت بتوانید مقایسه های بیشتری را انجام دهید.
در حالی که افت در مرحله 1/3 توقف رخ می دهد ، تا حدی غیر معمول است که دیافراگم f / 5 با تغییر دیافراگم با یک کلیک در 50 میلی متر ، دیافراگم انتخاب می شود. نرم افزار کانن دیافراگم واقعی f / 5.0 را برای هر دو کلیک فراخوانی می کند ، اما Adobe Bridge نشان می دهد که "حداکثر دیافراگم" (حداکثر موجود) f / 4.8 است. این فقط یک نگرانی بسیار جزئی است ، اما من هنگام آزمایش در 50 میلی متری مرتباً با آن روبرو می شوم.
اجازه می دهد نور بیشتر به سنسور برسد ، عملکرد انجماد و نگه داشتن دوربین در سطح کم نور را فراهم می کند و همچنین می تواند از تنظیمات ISO (با سر و صدا کمتر) استفاده کند. علاوه بر اجازه دادن به نور بیشتر برای رسیدن به سنسور ، افزایش بازشدگی باعث ایجاد تاری پس زمینه با جداسازی موضوع (در فاصله کانونی معادل) می شود. لنزهایی که حداقل به یک دیافراگم مشخص باز می شوند (معمولاً f / 2.8) در بعضی از دوربین ها قابلیت های فوکوس دقیق بالاتر (غالباً نقطه فوکوس مرکزی) را فراهم می کنند و تصویر منظره یاب روشن تری را ارائه می دهند. یکی دیگر از مزایای آن ، به ویژه هنگام عکسبرداری در حالت قرار گرفتن در معرض دستی ، این است که لنزهای دیافراگم حداکثر ثابت اجازه می دهد حداکثر دیافراگم تنظیم شود و بدون توجه به فاصله کانونی انتخاب شده ، ثابت بماند.
از مزایای دیافراگم باریک ، زیرا اندازه عناصر لنز می تواند به طور قابل توجهی در اندازه کاهش یابد ، شامل اندازه کوچکتر ، وزن سبک تر و هزینه کمتری است. این سه چیز است که همه ما می توانیم قدر آنها را بدانیم.
نسبت به حداکثر دیافراگم موجود در لنزهای دیگر ، لنز Canon EF-S 18-135mm f / 3.5-5.6 IS USM نسبتاً "کند" است و تعداد کمی از لنزهای دیافراگم حداکثر باریک تر هستند. با این حال ، بسیاری از آنها تقریباً معادل هستند و این حداکثر دیافراگم به خصوص برای لنزهای غیر حرفه ای غیر معمول نیست. هنوز هم ، این اولین لنز من برای ورزشهای داخل سالن و موارد مشابه نیست....
تثبیت کننده تصویر
د ر حالی که این لنز وسیع ترین دیافراگم موجود را ندارد ، تثبیت کننده تصویر به نگه داشتن دوربین در سطح کم نور کمک می کند و استفاده از تنظیمات
ISO پایین را امکان پذیر می کند. هنگامی که IS
از آن استفاده می شود ، می توان از نوردهی های دستی طولانی تر بدون نشان دادن تاری حرکت دوربین در تصویر استفاده کرد. تثبیت کننده تصویر هیچ
کاری برای کند کردن سوژه در حرکت نمی کند ، بنابراین IS به انجماد حرکت سوژه در تصویر کمک نمی کند
وقتی نیمه شاتر فشار داده می شود ، Live View شروع می شود یا حالت Video وارد می شود ، سیستم IS EF-S 18-135 USM وارد عمل می شود. خوشبختانه ، تنها نکته ای که به فعال بودن IS اشاره دارد این است که تصویر کاملاً محسوس تر می شود و کادربندی ایده آل را آسان می کند. این یکی از ساکت ترین سیستم های IS موجود است. این در حالی است که فقط با کلیک بسیار سبک و صدای زمزمه با گوش بلافاصله در کنار لنز خاموش است. برخلاف برخی از پیاده سازی های تثبیت کننده ، تصویر حتی هنگام راه اندازی و خاموش شدن در منظره یاب باز نمی گردد و حتی با جابجایی دوربین نیز تصویر پایدار می ماند (برای ضبط فیلم مهم است).
اگر دوربین خیلی ثابت نگه داشته شده باشد (تقریباً مثل سه پایه ثابت است ، مانند وقتی که در مقابل چیزی ثابت قرار می گیرد) ، برخی از رانش های فریم مشاهده می شود. این تنها دلیل است که هنگام شلیک از سه پایه ، IS را خاموش کنید.
Canon این اجرای IS را برای 4 توقف کمک ارزیابی می کند ، بدین معنی که لنز را می توان در 16 برابر سطح نور پایین تر از بدون IS دستی نگه داشت. نتایج شما بسته به عوامل مختلفی که بر توانایی شما در ثابت نگه داشتن دوربین در هنگام نوردهی تأثیر می گذارند ، بسیار متفاوت خواهد بود ، از جمله باد ، پایداری پا ، حالت آرامش ، مهارت و غیره. اگر برای اطمینان از گرفتن یک عکس واضح از گرفتن 20 عکس مشکلی ندارید ، می توانید از این لنز در سطح کم نور نسبت به شخصی که به وضوح هر فریم نیاز دارد استفاده کنید.
در شرایط آزمایش کنترل شده (مطلوب) ، من می توانم لنز EF-S 18-135 USM را در 18 میلی متر با درصد نگهدارنده بالا در 1/4 ثانیه سرعت شاتر نگه دارم ، که نشان دهنده حدود 3 توقف کمک برای من است. در 1/4 ثانیه ، در این روز با یک نرخ نگهدارنده بسیار کم در معرض دید طولانی ، به دیوار برخورد کردم.
در 135 میلی متری ، من یک تنظیم کاملاً مناسب در 15/1 ثانیه داشتم ، که کمتر از 4 توقف کمک برای من بود. در این فاصله کانونی ، با افزایش زمان نوردهی با تصاویر واضح و ضبط شده حتی در 1/5 ثانیه ، سرعت حافظه کاهش می یابد.
به نظر من تثبیت کننده تصویر در هر لنزی یک ویژگی عالی است ، اما به نظرم در لنزهای دیافراگم باریک مانند این لنز بسیار مفید است. به دلیل اینرسی کم ، ثابت نگه داشتن لنزهای نور گاهی اوقات نسبت به سنگین ترها دشوارتر است و باعث می شود IS بر این لنز اهمیت بیشتری پیدا کند. سیستم تثبیت کننده تصویر 18-135 USM یک تصویر منظره یاب بسیار ثابت ارائه می دهد و قطعاً میزان حافظه من را افزایش می دهد.
باید توجه داشته باشم که یک سه پایه می تواند همان مزیت را فراهم کند ، اگرچه با ایجاد ناراحتی بیشتر و کاهش انعطاف پذیری. افراد بی تاب ممکن است از گزینه سه پایه قدردانی نکنند.
کیفیت تصویر
کیفیت تصویر همیشه مورد توجه اصلی در انتخاب لنز است زیرا لنز معمولاً حداقل فاکتور کیفیت تصویر در دوربین های DSLR فعلی است. در حالیکه اثرات نرم کننده پراش در دیافراگمهایی به پهنای f / 5.9 در آخرین زمان بررسی DSLR های APS-C (مدلهای 24 مگاپیکسلی) نشان داده می شوند و با متوقف شدن دیافراگم به طور فزاینده ای آشکار می شوند ، "کند" عملکرد لنز در بزرگترین دیافراگم بیشتر از همه مهمتر است. لنزها معمولاً در 1 یا 2 استاپ باریک تر از حداکثر دیافراگم خود بهترین عملکرد را دارند ، اما ... با این لنزهای آهسته (و سایر لنزها) فضای خالی زیادی نداریم.
در حالی که کیفیت کلی لنز ، به ویژه از لنز بزرگنمایی ، بسیار پیچیده است ، "وضوح" ، با اشاره به کنتراست و وضوح ، اغلب ویژگی اصلی است که عکاسان به آن علاقه دارند. این ویژگی با فاصله کانونی ، دیافراگم و موقعیت ، به طور بالقوه تغییر می کند ، حداقل در دایره تصویر آنچه تغییر نکرد ، طراحی نوری این لنز نسبت به مدل قبلی 18-135 STM است.
با کمترین میزان خم شدن نور در مرکز دایره تصویر (مرکز کادر) ، این جایی است که اکثر لنزها در بهترین حالت قرار دارند. با 18 میلی متر ، لنز Canon EF-S 18-135mm f / 3.5-5.6 IS USM دارای وضوح خوبی در مرکز قاب است و تا گوشه های انتهایی کمی از دست می دهد. گوشه های شدید با متوقف شدن دیافراگم نسبتاً نرم هستند و بهبود
می یابند ، هرچند هرگز کاملاً تیز نمی شوندکیفیت عریض تصویر باز از طریق 35 میلی متر و 50 میلی متر تا حدودی خراب می شود ، در 85 میلی متر بهبود می یابد و در 135 میلی متر دوباره کاهش می یابد ، عمدتا در اواسط قاب و گوشه ها قابل توجه است. گوشه های شدید دوباره مرکز قاب را دنبال می کنند. در زیر برخی از تصاویر دنیای واقعی ثبت شده است که با دوربین Canon EOS 80D DSLR گرفته شده است. اینها محصولاتی با وضوح 100٪ هستند که از تصاویر گرفته شده با فرمت RAW گرفته شده و در DPP با استفاده از سبک استاندارد تصویر با وضوح روی "1" تنظیم شده اند (بسیار کم). نمونه های زیر از مرکز کادر است.
در مرکز قاب ، تفاوت کمی در وضوح با توقف پایین حاصل می شود. توقف پایین 1/3 توقف در 50 میلی متر بزرگترین تغییر در مقایسه های فوق است.
نمونه های زیر گوشه سمت راست بالای چپ را برای 18 و 50 میلی متر نشان می دهند. نمونه های 135 میلی متری از پایین سمت راست قرار دارند. در یک لنز به درستی تنظیم شده ، کیفیت تصویر در هر چهار گوشه باید یکسان باشد و این لنز از این نظر خوب است. اینها فقط گوشه هایی است که من برای تصویرگری انتخاب کردم
لنزهای بزرگنمایی ، به ویژه لنزهای ارزان قیمت ، اغلب دارای LatCA هستند و LatCA در یک یا هر دو انتهای محدوده فاصله کانونی بدترین است. در زیر سه نمونه برش 100٪ از گوشه سمت راست بالای تصاویر Canon EOS 80D گرفته شده است
عدم انطباق رنگ به ویژه در 18 میلی متر شدید و در 135 میلی متر قابل توجه است. مثال 50 میلی متری نشان می دهد که چگونه LatCA در محدوده فاصله کانونی میانه کنترل می شود. خوشبختانه ، CA جانبی به راحتی و با تغییر شعاعی رنگها همزمان می شود (اغلب در دوربین) نرم افزار اصلاح می شود.
CA محوری و انحراف کروی موضوعات تاثیری در این لنز ندارند. حاشیه سازی رنگ قوی در نقطه تمرکز یا نزدیک آن در این موضوع دیده نمی شود که به راحتی این انحرافات را برجسته کند.
گرچه عاری از شعله ور نیست ، اما کنترل 18-135 USM به خوبی کنترل می کند. طبق معمول ، وقتی از دیافراگم های باریک تر استفاده می کنید ، اثرات شعله ور شدن بارزتر می شود.
این لنز در انتهای پهن مقدار قابل توجهی از اعوجاج بشکه را دارد و باعث می شود سوژه ها در مرکز قاب نسبت به موضوع در کناره ها و گوشه های قاب کمی بزرگتر به نظر برسند. بیشتر اوقات این اعوجاج مورد توجه قرار نخواهد گرفت ، اما اگر یک خط مستقیم در امتداد حاشیه قاب در حال اجرا باشد ، انحنا همانطور که در مثال 18 میلی متری نشان داده شده است ، بسیار مشهود خواهد بود.
این تصویر عرض کامل پایین یک قاب 18 میلی متری را نشان می دهد. برای ثابت نگه داشتن خطوط ، تقریباً 24 میلی متر بزرگنمایی کنید در جایی که تحریف خطی نامحسوس باشد. بزرگنمایی بیشتر منجر به تغییر شکل اعوجاج ناخنک خفیف تا متوسط در کل تعادل محدوده فاصله کانونی می شود. ویژگی مورد نظر برای دوربین ها و لنزهای DSLR توانایی ایجاد پس زمینه ای به شدت تار است. در حالی که این لنز وسیع ترین دیافراگم موجود را ندارد ، فاصله کانونی تله آن به اندازه کافی بزرگ است تا زمینه های تاری را که ایجاد می کند ، بزرگ کند - در نتیجه تاری تاری بسیار خوبی ایجاد می شود. بعداً یک تصویر نمونه تاری شدید پس زمینه را به اشتراک می گذارم (به دنبال پروانه بگردید) ، اما اکنون بوکه ، کیفیت آن تاری را بررسی می کنم. اساساً ، کیفیت تاری این لنز مناسب است. در اینجا چند نمونه از موارد برجسته ویژه تاری وجود دارد:
با توجه به مقیاس 187 گرم ، Nikon AF-S Nikkor 50mm f / 1.8G 31 گرم سنگین تر از مدل قبلی AF-D است ، اما هنوز هم یک لنز سبک وزن است که به خوبی بر روی بدنه دوربین SLR دیجیتال Nikon D700 تعادل برقرار می کند.
لنز در دست شما احساس محکم می کند ، حتی اگر به نظر می رسد بشکه خارجی و نخ فیلتر 58 میلی متر پلاستیکی باشد. حلقه تمرکز به اندازه کافی عریض ، ناهموار و لاستیک است. از آنجا که این یک لنز سری G است ، هیچ حلقه دیافراگمی ندارد - هیچ مشکلی نیست مگر اینکه بخواهید از آن بر روی بدنه فیلم بسیار قدیمی استفاده کنید.
این لنز دارای مقیاس فاصله ای است که با مقیاس DOF کامل است ، اگرچه مورد دوم بسیار محدود است و فقط برای f / 16 علامت گذاری شده است. حلقه فوکوس در دو انتهای محدوده توقف سختی ندارد ، که شرم آور است ، اما در لنزهای مدرن غیر معمول نیست.
مقیاس فاصله
از آنجا که AF-S Nikkor 50mm f / 1.8 فاقد لرزش یا محدودکننده فوکوس است ، تنها کنترل در بشکه لنز سوئیچ حالت فوکوس با تنظیمات معمول M / A و M است.
Nikon AF-S 50mm f1.8G دارای یک پایه فلزی است که در برابر گرد و غبار و رطوبت مهر و موم شده است ، بنابراین برای بدن های مشابه مهر و موم شده حتی اگر از آنها در محل های گرد و غبار یا شرایط آب و هوایی کاملا ایده آل استفاده می شود ، یک همراه عالی است.
عقب لنز ، نمای ایزومتریک. به مهر و موم لاستیکی اطراف پایه لنز توجه کنید
این لنز با یک درپوش اختصاصی لنز ارسال می شود ، اما برای این آزمایش در اختیار ما قرار نگرفت.
میدان دید
در SLR FX DSLR یا فیلم 35 میلی متری ، لنز Nikon AF-S 50 mm f1.8 دارای زاویه دید مورب 47 درجه است.
همانطور که در زیر نشان داده شده است ، هنگام استفاده بر روی بدنه DX ، زاویه دید به 31 درجه کاهش می یابد.
لنز Nikon AF-S 50 mm f1.8G از یک موتور موج بی صدا (SWM) برخوردار است که امکان فوکوس خودکار تقریباً بی صدا را روی همه دوربین های DSLR نیکون فراهم می کند. نکته مهم ، این راه حل حتی اگر سوئیچ حالت فوکوس در موقعیت M / A باشد ، امکان لغو دستی فوری را فراهم می کند. اگرچه این یک لنز تمرکز داخلی (IF) واقعی نیست ، اما طول بشکه خارجی همیشه ثابت می ماند و نخ فیلتر بر روی فوکوس نمی چرخد. این خبر خوبی برای کسانی است که به طور منظم از قطب کننده ها یا فیلترهای چگالی خنثی فارغ التحصیل استفاده می کنند.
در هنگام استفاده ، ما فوکوس را بسیار آرام و بسیار سریع - اما نه آنی - با لنزهای نصب شده بر روی بدنه Nikon D700 دریافتیم.
یک هشدار: در هر تنظیمات بدنه لنز SLR ممکن است فوکوس پشت یا جلو وجود داشته باشد ، و یک لنز f / 1.8 با استفاده از فضای باز ، این کار را بی رحمانه نشان می دهد. اگر دوربین شما تنظیم دقیق AF دارد ، ارزش آن را دارد که یک هدف آزمایشی را تعیین کنید تا تعیین کنید - برای جبران کردن چنین مشکلاتی ، میزان تنظیم میکرو - در صورت وجود - چقدر لازم است.
خرید از دیجی کالا |